Hästgodis, -eller?
Fick lite färsk blomkål över sen matlagingen som jag tyckte hästarna kunde äta upp. Min gamla ponny (ej connemara) äter allt; lakrits, grönkål, vitkål, banan, gurka, färsk vitlök, jorgubbar mm. Jag fordrar med morötter, och äpplen går också i marorna, knäckebröd äter dom om det är rätt sort, men sen är det stopp, skulle de av någon händelse få något annat i munnen åker det ut! Min första connemara spottade till och med ut sockerbitar!
Är alla connemaror så här kräsna, eller är det bara mina? Vad är godsaker för era maror? Har de någon udda favorit?
När vi var på Irland matade Bullemor Janus med havrekakor. Men jag kommer baske mig inte ihåg om han käkade upp dem eller inte…
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Min svenskfödda äter oftast inte köpta äpplen, men älskar de som kan hämtas på gräsmattan. Känner nog att de besprutats/behandlats med ngt.
Hon åt heller inte köpt hästgodis som en av mina kompisar bjöd henne på. Hon tog emot men spottade ut.
Ändå är hon mkt matglad! Nypon är mums
tycker hon, men det tycker inte den irlandsfödda alls.
Inte för att jan var connemara, men min första russhingst var galen i turkisk peppar. (Precis som matte!)
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
#1 Jodå de gick i första dagen (det var nötter och russin i havrekakorna också!), fast andra dagen föredrog han äpplena och råsockret från guesthouset.
# Kan kål verkligen vara nyttigt? Blir det inte lite för mkt gaser av det för att funka med deras blindtarm?
#5 Är det så lite så att det bara blivit över efter människornas middag så är det nog i alla fall inte farligt. I alla fall om de inte äter det
(framgick inte riktigt)
Mina äter allt, apelsiner, all sorts bröd, Madicken blir helt till sig över bananer och sockerbitar. Isglass, chips, godis och annat lät jag min gamla märr äta, utan att tänka på om det var nyttigt eller ej. Men hon överlevde! Pepparrot var en annan favorit. Däremot så måste man vänja in dem på "vanlig" hästmat, såsom luzern, linfrön och olika sorters pellets.

Tja ,Alice är GALEN i mintkarameller! En vana hon hade med sej från England. John,hennes uppfödare gav alla sina hästar extra starka strong-pastiller som godis. Fick dock vänja av Alice lite från detta när hon kom till mej. Hon blev alldeles till sej bara hon kände lukten av mentol. Började skaka och bar sej åt. Numera blir det bara mintkarameller vid högtidliga tillfällen och så.
Får hon välja är det mjuka tuggmintkarameller som gäller. Fastnar i tänderna och räcker läänge 
Förutom havrekakor gillar Janus kardemummaskorpor och gott o blandat godis.
Våra kusar har aldrig ätit knäckebröd. Däremot morötter och äpplen(det vanliga mao)! Min ena älskar smultron, hallon o blåbär på sommaren, kräver en del pill till att göra honom nöjd bara. Har inte testat så mkt till skillnad från vad vissa här lyckas få i sina kusar! Få testa å se om de gillar ngt "ovanligt" snacks
#8 Ja, det glömde jag ju-Halstabletter! Madicken och hennes barn gör vad som helst för en Fishermans Friend. Mycket bra när det ska fotas och öron ska vara framåt. Ingen annan häst jag haft gillar detta, det måste vara något connemarigt!

Min Ponny äter ALLT!
min häst älskar snus ?

#Hagens Darcy lär vara lika dan. Ratar "affärsäpplen". Ekologiskt odlat ska det vara… :-D

#5 Har aldrig haft problem med kål i lagom mängd, får grönkål av en odlare, de kan äta ett mindre stånd om dagen utan problem, de som äter det vill säga….

#14 Ingen av mina gossar vill ha gröna ,tjockskaliga importäpplen. Röda Ingrid Marie ska det vara!

Min Aragorn äter ALLT!
Han har bara mat i huvudet.. 

Min sambo tycker nog att jag och Aragorn är ganska lika… hahaha!

Jossan bara älskar pepparkakor!

#21 Joleen tycker om mint,liksom sin mor-bara ett tips!

#22 Tack för tipset ska testa! 
Candy var som yngre galen i Apelsiner..