God Morgon 2008-01-23
Tänk jag kom först idag om jag inte sett fel och nå skrivit..
Snö och flera minusgrader här. Täcket sönder och jag måste laga det och fixa ett annat..vi har ett halvdåligt reservsveatäcke att ta fram. Surt köpa nytt det är bit och drag i vår hage tyvärr 
Gomon, i all hast.
Gått igenom post o mail o ska vidare på möte.
Idag var det klart o skönt väder o fruset i hagen. Damerna trippade så försiktigt ned mot havet. Härlig morgon!
M

God Morgon!
Kom hem från enda stället jag varit på idag (3 uppgångar, stans renligaste, tar noll och ingen tid alls där…)
Ska vidare till Snörpa och se hur pigg och glad hon är i kylan…! Troligen blir hon lite sur över det hårda underlaget och frustrerad över att inte få springa, men det får vi väl försöka lösa…

Godmorgon!
Nu har jag också vaknat. Blev hemskt rädd i morse när jag kom hem från jobbet och det bara stod två hästar i hagen och väntade på frukosten. Började leta igenom hagen och tyckte jag såg en svart liten hög som låg på marken längst bort i hagen vid staketet.
Som tur var inbillade jag mig bara, rätt som det var kom hon trippande ifrån en skogsdunge. Jag tycker inte man borde få skrämma sin matte på det viset.
God förmiddag!
Här snöar det lätt och är ngr minusgrader. Precis gått upp-jobbat natt! sambon lunchade hästarna…påstod att han inte såg ngr hästar i hagen där han la höet…hmmm lite oroväckande, men hagen har många skymslen att gömma sig i
Blir nog en ridtur i skogen sen i den nyinköpta westernsadeln. Ha en bra dag alla här inne!
Ja, här hos oss är det en decimeter snö och minusgrader. Skönt på ett sätt, ingen lera och renare intryck, men jobbigt att släpa vatten i dunkar till hagarna. Just nu skulle det sitta fint med varmstall istället för lösdrift. Men hästarna går före min bekvämlighet!
Blev uppringd av Telia idag, de ska ta ner telestolpar i mina hagar och ville gärna ha lite assistans. Mannen som ringde hade redan varit och rekat lite, samt klappat på pållarna men eftersom de ska ta ner stora delar av stängslen så befarade han att hästarna kanske skulle gå ut! Ja, det lär dom ju göra, sa jag. Så det är vad jag ska göra imorgon, samt att börja förbereda för Sallys färd till Norrland. På söndag bär det av!

God afton! En kall dag med mkt jobb har det varit. fick en jättefin gjutjärnsstekpanna på posten idag
Tack Tittut!

#6 Hur många frimärken gick det åt?

#7 Jag fick ett sånt där kort på posten från Tittut som man får välja en sak ifrån och skicka efter. Så stekpannan kom direkt från "presentföretaget" så några frimärken syntes inte till .
Egentligen var presenten från två av hennes russ vars hovar var i behov av lite specialvård för ett tag sen. Alltid trevligt med presenter! 

#8 Vad smart ^^ Gjutjärnspannan står oanvänd här för ingen orkar lyfta den :O

#8 Hembakta bullar, smörgåsar med massa gott pålägg, och nu presenter? Hoppas man får ha kvar sin hovis fast man bara bjuder på kaffe
!

Inte värre än att lyfta en ardennerhov…

#10 Så länge du har connemara så kommer jag! 
Var bor du RC71?
vi har en hovis för tillfället som heter Hovkvist i efternamn..alltid bra veta om duktiga hovisar! alla verkar lite känna varann..
hej igen,såg var du bor nu .jag kanske kan anlita dej i sommar på vårt sommarstall St Ekeby, Bro! Det blir ju lite rätt håll..dit åker ej vår vanliga, för långt..
Ambo har slutat bängla sej vid skoning och står så duktigt så.
#14 Var det ngn som visste något om hur hovslagarna på Irland är? Klart man inte kan generalisera, men kanske RC71 kan säga ngt om hur hon tycker hovarna verkar skötas där. Vi såg ju på resan en flock ston som inte verkar ha sett en hovslagare på flera år, men de andra hästarnas hovar tänkte jag inte så mkt på. Är det ont om utbildade hovslagare på Irland?

#15 Visst ser man många hästar med eftersatt hovvård på Irland. Men jag tror inte att det beror på hovslagarbrist i första hand . Skoning och verkning kostar ungefär som här och med tanke på att det överlag är betydligt billigare att föda upp hästar på Irland så kanske många tycker det är dyrt med hovslagare. bara en tanke…Tänkte just på honom med den stora flocken vi såg AKW. Det skulle säkert kosta ägaren runt 20.000 kr varje gång att verka alla dessa hästar. Sen kan jag tänka mej att klimatet där borta bidrar till en kraftig horntillväxt året om. Här växer inte hovarna så mkt under vinterhalvåret. Irländarna har en fyraårig hovslagarutbildning och anses som duktiga yrkesmän. Janus och Henrys övriga hästar har alltid varit välskötta i hovarna när jag sett dom ,men då kommer också hans hovslagare varje torsdag.

#14 Tyvärr har jag inte tid med några nya kunder och speciellt inte under betäckningssäsongen. men hör av dej i somma så kan jag kanske tipsa om någon kollega som jobbar åt det hållet.

God Natt precis hemkommen ifrån jobbet och ska gå och lägga mig nu tänkte jag.
~Jag tror på ödet~