Hyra stuga ?
Någon som känner till om det finns en stuga eller liknande att hyra första veckan i Juli, nära Almare Stäket ? Ska vara möjligt att ta med hundar.
Ska vara hundutställningar där då och vandrarhem och hotell i närheten har fyllts väldigt fort !!
Ingen som har något tips i närheten av Almare Stäket ?
B&B, vandrarhem, hyra stuga alt någons gäststuga…. Vi har två vuxna tikar med oss och rasen fäller inte…
Alla tips tas tacksamt emot som är billigare än Scandic hotell och liknande. Ska man stanna några dagar blir det rätt dyrt i längden på hotell…Sen har folk bokat där sedan något år tillbaka så det är fullbokat även där…
Jag har varit i kontakt med Björknäs Stugby, Lenvik vandrarhem, Kallhällsbaden vandrarhem bla allt fullt eller så är hundar ej välkomna.
Hässelby slott vandrarhem har jag också varit i kontakt med men de var osäkra på om de skulle ha öppet överhuvudtaget i sommar och sen helt plötsligt så är hundar inte välkomna trots att det står så i STF katalogen….
Så alla tips är som sagt välkomna !
Jag kan förstå att det mesta är fullbokat redan så mitt tips är nog att försöka leta efter något en bit bort och sen ta bilen till utställningen. Bredsands camping i Enköping hyr ut stugor, sen finns det ju en del Bed and breakfast-ställen här och där också.
Tex. http://www.overgrans-jordbruk.se/jordbruk.html http://www.brunnstagard.se/
Tack, ska kolla på det !

#3 Brunnsta gård i Bålsta har "Rum o frukost"

Har evt. en stuga att hyra ut under den perioden, 2 rok. ca. 70 kvm. Full möblerad.
Ej rökare, hund ok. så länge de är rumsrena & hålls kopplade utomhus.
Men vi har ju ca. 6 mil till Stäket & de kanske ni tycker e´lite väl långt ?

#3 Från Brunnsta är det max 15 minuter till stäket…Dom har stugor med självhushåll också.
#6 innehållstjyv! Jag har ju redan tipsat om Brunnsta med länk och allt!

Missade det..
Tack för fler förslag ! Tål att tänkas på.
Smidigast hade ju varit att hitta ett boende ( helst stuga med wc/dusch ) så nära som möjligt, men det ser ju ut som att man får söka sig längre bort samt minska ner på kraven…
Jag har mejlat lite olika ställen runt om, så jag får se vad de säger också. Alt får väl hundarna bo i bilen, men kanske inte idealet, det lär ju bli en hel del dagtid i bur ändå så vore skönt att de fick sträcka på sig nattetid.
Jag fick ett tips om Säbyholmsskolans naturbruksgymnasium. De har egentligen inte öppet men den mannen jag pratade med på Björknäs Stugby hade övertalat dem att hålla öppet v 27 men 1000 :-/natt….Bara boendet för 3 nätter blir då 3000:- + att vi ska äta också….Blir alldeles för dyrt.
Vandrarhem på runt 200:- per person är ju då mer lockande…Fanns ett på Biskops-Arnö, men osäker på detta med hunddelen….ja, jag får se när jag får svar.
5 min från Säbyholm har vi Ambos sommarstall St Ekeby. Kan tänkas ngn av dom kan inhysa dej..ska ändå mejla dom om sommaren kan slänga ut en håv om du vill.. vi har sommarstuga däroxå men d funkar nog ej pga att jag delar med brodern.
Finns en scoutstuga i skogen vid Kalhäll även, lite gammalsunkig som soutstugor ofta är..fast helt ok om mn ej är så nogräknad..kan va Kalhälls soutkår lite osäker
#10 Du får gärna kolla med St Ekeby om de kan ha något där.
Sunkig scoutstuga…Det vill jag nog gärna veta lite mer om i såfall, hur sunkig ? Hur kan det vara med toalett och dusch ? Ska kolla om jag hittar något om Kallhälls scoutkår, Kallhäll ligger ju väldigt nära.

#11 Du kan ju kolla runt Skokloster också,inte så långt…
Ja mitt minne av stugan (Maja är scout även) är ett gammalt torp i en skogsglänta (lite ensligt men ni har ju hundar!!) på promenadavstånd från Kallhäll en p-plats vid något fabriksaktigt.. kök spis kyl osv med övervåning inte så mkt möbler..tror det var toa inne men dusch minns jag ej..ja, lite spartanskt ni får väl åka och doppa er i Mälaren
Kolla som sagt Kallhälls scoutkår kan kolla me vår patrulledare i våra Mälarscouter om du vill.
ska grubbla vidare
Tackar så mycket för alla tips, har nu äntligen fått rum på två olika vandrarhem så boendet för den veckan är fixat !

#14 Så bra! Då är det bara att börja bada och kamma nu då…