Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: allmänt
Läst 421 ggr
ZABA
0

God morgon 2008-01-27

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ännu en morgon med ont i halsen, däppt näsa och lätt huvudvärk. Börjar fundera på hur det känns om man har halsfluss. I min hals verkar det husera miljontals med myror, det svider och kliar, gör ont när jag försöker prata eller svälja men har ingen direkt hosta. Skrutt och elände.

Släpade mig ut för en stund sedan för att mata de alltid lika hungriga ponnyerna. Av soluppgångens ljus såg det ut att bli en rätt fin dag. Det vore ju fantastiskt om man slapp regnet för en gångs skull. Fast för min del blir det mest inomhusarbete idag, om jag orkar få något gjort öht. En massa hästpassansökningar ligger och väntar på att tas itu med. Ideellt arbete i all ära men ibland så tar det emot. Helst av allt skulle jag vilja ägna heela dagen åt ponnyerna, rida en sväng och bara vara..

Bild: TRITON SUND (en katt bland hermelinerna här på connemaraponny), duktig och t o m snygg varmblodig travarhingst som vann ytterligare ett gulddivisionslopp igår. Ägs av mina arbetsgivare.

MrsM
0

Godmorgon!Blåst och regn, ja, vi har i alla fall en jämn och bra väderlek… Inga överraskningar precis.

Idag väntar bunten med de 80 sista ägarbevisen som legat på kö. Gjorde 35 igårkväll. Har varit över 500 Förvånad. Sen är det nya tag med alla föl- och nyregistreringar! Göra pass är en bra kombination med en dag i tvättstugan, lite lagom spring upp & ned är bra för cirkulationen.

Funderar på om damerna på Carnaby Street ska få gå ut idag, dom får väl välja själva. Är vädret risigt ställer sej Flash och glor  i stalldörren, s k passivt motstånd, en bra väderindikator. Stundar det fint väder rejsar hon ut med fokus på strandhagen. Hon känner på sej.

Ha en bra dag.

walsan
0

Här skiner solen åter från en klarblå himmel, men häruppe vill vi ha snö! Och sådan kommer inte från klarblå himmel. Jag ska pröva hästtofflorna, easy bootsen. Har precis lagat och broddat dem. Då kan man i alla fall promenera ut med hästarna. Inte för att det är isigt överallt, men nästan. Bra att slippa skor och broddar med två treåringar, hingst och valack, samt en fyraårig valack på samma lösdrift.

colleen
0

God morgon!

Här skiner solen och det ligger snö kvar från igår. Hoppas solen stannar men att snön smälter bort för det är ganska halt på sina ställen.

~Jag tror på ödet~

Maria-Kavat
0

God förmiddag!

Här skiner solen och värmer ordentligt…massor av snö! La på kusarna täcken imorse när jag släppte ut dem, piskade otäcka snökorn då! Men de åker av nu vid lunchhöet….de blir tokiga annars. Kliar sig och rullar sig i massorGladHoppas det håller i sig lite så man kan nyttja snön till lite kul. Ha en trevlig dag alla!

ambo
0

Här är sol och fint, håller på och jobbar me en ritning som ej blivit klar..ska ut till stallet efter 2, Maja redan där..jag är efterpatrull me lite gott att fika mm. Semlor!!

ska öka havren nu på Ambo, tagga upp inför start tävling!! 

Har också just bestämt att gå upp en dag me PREn, ägarinnan min kompis orkar-hinner ej mer n 2 dgr själv..ska försöka starta honom i Lätt B:1 el dylikt i vår, fast han har en stor tendens att bli spänd..man får rågaloppa av honom en halvtimme först Skrattande blev inspirerad i av mitt preussiska pass i fredags, börjar hitta nåt!

Rätt jobbig vecka me flera in-uttag av hästarna, fattar ej varför jag lovar att göra de..fattas folk som vill jobba i stalle tur man får betalt i alla fallPenga mun

monsterpony
0

God eftermiddag!

Här har vi ett ljuvligt vinterväder. Några cm snö, någon minusgrad och sol från en klarblå himmel. Vi firade med en utflykt. Åkte ut till ett naturskönt ställe på andra sidan stan och hamnade mitt i en rådjursjakt! Det var bara att åka hem igen innan man gick ett gäng arga rådjursjägare efter sig! Men rådjuret som kom undan var nog glatt…

Nu står en quiche i ugnen och doftar ljuvligt. På eftermiddagsplanen står att sätta in lite foton i fotoalbumet och ta det lugnt.

MadickenII
0

Hej alla glada! Här är det lite ledsamt just nu när Sally precis blivit hämtad av sin nya familj. Hon var så duktig, sa adjö till sin väna mor Madicken och klev sedan raka vägen upp på transporten. Madicken sörjde i två sekunder, sen bar det av ner i hagen och den väntade vänninan. Jag kommer nog däremot att sörja lite mera, även fast det känns jättebra med de nya ägarna. Extra kul är det att hon ska gå i avel med deras egen hingst.

Nu har jag bara tre hästar hemma, alla på lösdrift. Skönt att slippa mocka och kånka så mycket vatten, nu blir det lite enklare på mornarna.

Hoppas alla får en bra kväll!

Hanna-D
0

#0 Såg det på TV i går och hejade vilt Skrattande Hälsa O & Y från mig och "Häxan Gazette".