Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 401 ggr
AKWIK
0

Godmorgon 29 jan 2008

Inte så god morgon för mig.Ledsen Kan inte sova, och för tidigt för att åka till stallet eller flytta prylar eller annat. Men så kom jag på att min mamma lämnat sin dator här på bordet Glad så då kan jag i alla fall surfa lite. Ingen tävling igång? Nu när jag sitter vid en snabb dator Cool

AKWIK
0

Jag försöker rösta i fototävlingen men vet inte vad som är viktigast.På en del bilder är motivet så bra att jag bestämmer mig för att rösta på det. Men då upptäcker jag att fotot kunde vara bättre pga skuggor etc, vilket ju tyder på att fotot inte är så bra. Vad är det eg. som ska bedömas?Fundersam

MadickenII
0

Jag surar för att mitt kort inte fick vara med!Skrikandes

Annars går livet sin gilla gång, bara tre hästar i hagen! För två år sedan var det sju stycken. Himla skönt när det går åt rätt håll, neråt. Idag ska jag jobba, vikk i skolan. Vi håller på med kroppen, som projekt. Hade organuppräkning igår, och kom in på atom och cell-avdelningen. Mycket kunskaper fanns det, torts att barnen inte är mer än åtta år gamla!

Madicken är så arg på mig och min febertermometer att hon bara vrålade rakt ut och sprang till skogs när jag kom imorse. Tacksam typ, den där hästen!

Hoppas alla får en bra dag!

Carduus
0

Sitter på jobbet och laddar för att komma igång.

I em ska jag till stallet och ta mig en promenad med tävlingsponnyn. Ryttarinnan är och roar sig i fjällen, välförtjänt då hon rattade runt min ponny mkt fint på tävlingen i Lördags och vann största klassen med sin egen. Hon vann 4kg Gott och blandat Skrattande

ambo
0

Sitter me tända ljus och myser me tidningen och kaffe. Ska snart köra till stan, skjutsa Maja till sin skola på södermalm - bild o formskola - sen hämta underlag på stadsbyggnadskontoret till jobb..sen rida PREn senare i em. samt ha intag av hästar me stallinnehaverskan som jag lovat sjukt nog..därefter hem o ta hand om the rest of..the family puust

MrsM
0

En vanlig tisdag. +7 och lite ljus gryning nu när damerna på Carnaby street går ut på morgonen. Idag for Flash ut i full fräs utan att tveka, så det blir nog fint väder!

#2 Madicken. Mitt kort fick inte heller vara med…  Ska vi starta egen fototävling?Skrattande. Med nåt tema, typ gladaste fölet eller nåt? Eller har vi störst chans till succé i tråden om det mest misslyckade fototFörvånad?

Inget särskilt står på schemat idag. Hoppas på fint väder ikväll så blir det en långpromenad med Packie.

Ha en bra dag. /M

RC70
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vaknade 08:20 och kunde inte sova mer. Drömde mardrömmar igen, börjar bli en vana, har ont i kroppen när jag vaknar. somnade innan halv 9 igår så sambon va inte allför lycklig när han kom hem för jag bara gick iväg och fortsatte sova. Så går det när man jobbar skift !

Vårdcentralen idag, få reda på vad det är för fel på min mage, låt oss hoppas på något enklare än magsår !

Trevlig dag allihopa !

på bilden är hästen i mardrömmen..

Nyvreten
0

Godförmiddag ! Grått & blåsigt här i södra Roslagen. Skall en sväng & handla idag, nu när alla morgonsysslor är gjorda.

ambo
0

vår bild kom ej med..men, maja är jätteduktig fotograf och har en skrälldus asfina bilder på ambo..valde en med humor och den kom ej med..däremot nån annans kom me med 2 vita ponnyer mot varann så d ser ut som en stoor..me ett litet huve i vänstra hörnet..haha! ja Mrs.M ny tävling tackSkrattande

hemkommen från SBK i stan me ritning. Måste jobba o ej surfa..

kaffe med pinfärska brötchen ost o marmelad (70-talsvana..vi åt det jämt o jag har fortsatt..ost o marmelad på samma mackaHemlis )

Akerberg
0

Inte tjura ihop nu ni som inte kom med den här gången!  Var tvungen att ta bort några pga att man inte kan ha hur många alternativ som helst i omröstningen (skulle kollat det innan…)

Jag valde bilder efter MIN smak, eftersom det är jag som håller i det hela ;)  jag har inte tagit någon hänsyn till fotots kvalité, vissa är ju gamla och scannade och andra tagna med systemkameror. Att man sen skulle vilja redigera en del som kom med är ju en annan femma  ;) (Det kliar i photoshopfingrarna…)

Akerberg
0

God Förmiddag!

Nyss hemkommen från en kortare arbetsdag än förväntat, men lägenheten jag skulle städat blir inte klar den här veckan. Är på väg till stallet istället, för resten av veckan blir nog inte så lugn som idag… Bäst att passa på när man kan =D

MadickenII
0

#5 Ja, risken är att mina kort oftast platsar i den misslyckade hörnan…Är det inte avhuggna ben, så är det skuggor eller allmänt oskarpt och disigt. Jag kämpar på med min snigelkamera, nån gång BÖR man ju lyckas…

Några plusgrader blev det under dagen, och vägarna är åter isfria. Därmed dax att sjösätta min nya motionsplan " Tre flugor i en smäll-ridning" Det går till på följande lilla vis; Man tager den lugnaste hästen man har (OBS, denna häst måste vara "the boss in the pin") Sedan sätter man på lämpligt huvudlag, i detta fall en hemsnickrad sidepull av obestämt ursprung. Någon sadel ska man inte ha, att kunna sitta av i all hast är av största vikt. Sedan tar man två hästar till, klurar ut vem av dem som är snällast i koppel och kopplar således denna. Den andra släpper man vind för våg.

Uppsittning, en häst i koppel, en lös. Kontrollera bromsarna på alla hästar ( två manuella, en röststyrd) Rid ut i skogen, och överlev. Nä, skämt åsido, det gick fint, Madicken fick tokryck några gånger och lilla russinet i koppel hade utslitna bromsskivor, men annars så gick det så fint. Filosoferade en del på hästryggen, och tänkte tillbaka på min vilda barndomstid på islänning. Fem hästar, alla i grimma, på väg till sommarhagen. Man satt på den som ansågs vara högst i rang och tog fyra som handhästar. Det var tider det!