God morgon 2008-01-31
Sista dagen i januari. Fundera på det en stund… Bara februari kvar innan första vårmånaden är här!
Bortajobb för mig hela dagen. Vad skall ni göra?
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Idag hoppas jag att det blir en synnerligen slö dag. Sonen har feber igen så det blir till att hålla honom hemma från dagmamman. Ska ställa iordning valplådan och tvätta hundfällar så allt är klart tills bebbarna behagar komma ut.
Har tagit en semesterdag idag för att hinna andas lite och komma ikapp här hemma. Vardagslyx att komma hem från morgonpasset i stallet och kunna fira gryning med en kopp kaffe vid köksbordet.
Ska bli hårt väder idag här vid kusten, men just nu är det bra. Damerna på Carnabystreet tyckte det var skönt att komma ut efter ett dygn i "husarrest" pga regnovädret.
/M

Godmorgon. Kallt , klart och lite snö här som måste kommit under natten. Hoppas få en lugn dag i dag . Fem hästar väntar på pedikyr. 
# 4 Hur är det egentligen? Är det pedikyr eller manikyr eller både och? 
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

#4 Ja, i vissa fall är det helkroppsbehandling inklusive rykt! 
#5 Fniss. Stallfolket hos Packie här var mkt imponerade av att han hade en egen hovslagare som kom från Stockholm med flyg för att sko honom, och dessutom BORSTADE hon honom också!
Gäller att hålla masken. Har hästen stjärnstatus så har han.
Färentuna, Stockholm. Ca -2 grader. Molnen färdas rätt fort högt uppe på himlen. Sol och molnigt om vartannat. Förhoppningsvis torkar lite av den lerigaste leran upp idag. Vårväder.
En vanlig dag vankas för mig. Ponnyerna här hemma har fått sin frukost och verkar nöjda. Själv sitter jag framför arbetsdatorn och "jobbar". Just nu är det avtal mellan olika travhästägare som tillverkas. Fram emot eftermiddagen-kvällen när man blir utsläppt härifrån tänkte jag försöka mig på att kanske rida en sväng på den sk ridhästen och/eller göra något med fyraåringen som skall tränas för kvalitetsbedömning.

God morgon!
Även här börjar det spricka upp. Vore trevligt om solen kunde titta fram och pigga upp lite.

God Morgon!
Hemma från första omgången jobb idag, slängt i mig en yoghurt och nu ska jag vidare till Huskvarna och städa en lägenhet är det tänkt. Ska på vägen svänga in till mammas jobb och lämna av hennes lunchlåda som hon glömde hemma idag, hängande på dörrhandtaget!! Hon ringde strax efter att hon åkt för att be mig lägga den i kylen istället… Sen gick det väl två minuter så ringer hon igen och tycker att eftersom jag ändå ska åt det hållet senare så kan jag agera lunchlådechaufför.
Här är det sol, och en gnutta snö. Tillräckligt stor gnutta för att alla vattenslangar skulle frysa, och därmed blev man tvungen att släpa dunkar igen.
Vaknade imorse och trodde inte att jag skulle ta mig ur sängen, stel och har världens värk i axlar, nacke och skulderblad. Rejält ont i ena sidan av ryggen, mot revbenen. Nu säger väll kanske kroppen ifrån på alla dumheter jag hittar på. Så idag blir det ryggläge i soffan framför TV:n. Tur att jag är ledig idag!
Haninge, solen skiner, då blir man automatiskt på bra humör. ska nog gå till skolan i eftermiddag om jag orkar. ska alldeles strax göra matlåda till sambon som börjar jobba klockan 12 idag :( somnade ifrån matlagningen igår ! var en jobbig dag helt enkelt !
annars ska det pluggas och i morgon skall det skrivas papper på SIBA, bara 1 månad kvar till hästen !
hemkommen efter mitt uttag av ca 35 hästar..plus sopa stallet..en kompis i stallet ställde upp o tog ut hästarna snällt nog, men sopandet tar evigheter..var där kvarti sju o fodra även..
kallt och sol ute på Lovö!
nu kaffe, vila lite samt jobba en stund.
OJ vad det blåser nu!!! Får nog åka ner och släppa in damerna i stallet innan dom flyger iväg…