God morgon 2008-02-01
Morrn!
Blåsten kom hit också till slut, och jag är nästintill livrädd när det blåser på natten. Hittade ett par öronproppar, och lyckades somna efter ett tag, turligt nog.
Fortfarande lite småblåsigt här, och någon halv minus så där.
Hopas ni får en bra dag ute i landet.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Morrn här med
Blåste i natt så jag var orolig!
Kallt i huset efter nattens blåsande…

Godmorgon i paradiset! 

God Morgon! Hur mycket det har blåst har jag ingen aning om, men det är någon cm snöblandat regnblask på backen, svårt att cykla i var det iaf =S
Hemma och mellanlandar mellan jobben, ska till ett grannsamhälle och ta ett ställe till och direkte fter så fortsätter jag till Snörpa, så det blir att åka i jobbkläder och ta med hästkläderna, för jag tror inte det uppskattas att jag jobbar med den på =P
God förmiddag! Lyckats dra mig ur sängen, och hade ialla fall intentionen att gå till skolan. Upptäckte i duschen att armarna inte fungerar som de ska, och att ryggen känns som den gått av på mitten. Blir ryggläge i soffan idag igen. Igår var jag och hälsade på mitt tvåårsknytt Maggie. Hon skulle skos och den hemska hovslagaren tyckte att även jag skulle lära mig att verka. Ont i ryggen och halverad armstyrka, reslutatet blev därefter. Hovslagare är strykt från listan över potentiella arbeten i alla fall!
Godmorgon !
Väktes utav att telefonen ringde, men jag trodde först att det var alarmet, men det var en stackars kvinna som ringde på min sulky.. oops ! jag trodde jag hade stängt av, tänkte efter det där va inte min alarmsignal o fiskade fram mobilen illa kvickt, något sömnigt svarade jag nog i telefonen..
annars, solen skiner !

#4 Men Madicken då! Inte ge upp så lätt. Det gäller bara att träna på. Och vi har alla varit nybörjare…

God middag!!
Här har vi *peppar peppar* klarat oss bra från dessa stormarna i år. Värre var det under Gudrun och Per… Under Per så fick jag se ett helt stalltak flyga av från sig byggnad.. (inte vårt stall)
Det snöade dock mycket i går kväll, när jag skulle köra hem från träningen, så kunde jag nästan inte se en meter framför bilen. Men i morse var allt försvunnet..
Hoppas ni får en härlig fredag i alla fall!!
#6 Jodå, när det gäller det där med hovslageri så ger jag gärna upp på en gång! Ont i benen och ryggen får man ju efter två minuter, och bättre blir det ju inte när kusen hänger på en som en gammal Ardenner. Hästar måste leva i den villfarelsen att de tre ben som finns kvar att stå på, inte kan bära upp deras vikt och följaktligen måste man lägga några hundra kilo på den stackare som håller i det fjärde benet.
Jag kan dra av skor, raspa och om det kniper slå på tappsko, det får räcka för mig! Och jag tackar Gud att min väninna kom på den briljanta idén att utbilda sig till hovis, så vi andra slipper.

#8 Men nu var det väl bara lilla,söta Maggie som hängde på dej?
Jag har plats för en lärling i bilen nu när min ordinarie är i Skara. Du är välkommen! Balthazar , 800kg Ardenner väntar..

#8 Du är inte ensam om att tycka så ;) Själv orkar jag inte ens brodda fyra fötter med två brodd i varje! Helt slut i ryggen efter första, kan knapt räta på mig efter 3 och den 4:e brukar någon annan få ta eller så får jag vänta en stund… Hua! Så numera när jag "har" två snälla hästar så sätter jag mig på knä och lägger hoven i knät, säkert livsfarligt men vad gör man när man är en klenis 

#10 Du kan ju prova att lägga upp hoven på en låg pall eller hink. Använd ett riktigt spärrskaft med broddhylsa så blir du mkt starkare och broddningen går lättare 

#11 Håller hästen kvar hoven där då? Det är inte själva åtdragandet jag inte orkar med, utan att stå böjd så länge som blir jobbigt

#12 Det brukar dom lära sej med lite vägledning 
#12 Det är nog något man ska tänkta på att lära unghästar. Ju fler hästar man har desto mer nödvändigt är det att i alla lägen tänka praktiskt och arbetsbesparande. Börjar träningen i morgon.
Ridbanan blev faktiskt kanon till idag. Jag platade ju snön med bilen. Idag blev snön blötare, men den fastnade faktiskt på isen. Hela stallet (och även grannen) var där och tränade. Vi har aldrig varit med om att vi knappt kunnat använda ridbanan på hela vintern p g a is och frysgrader. Men idag gick det
#9 Jo du, lilla söta Maggie var det. Snarare stora, tunga, blöta och osamarbetsvilliga Maggie… Men det kanske går i vågor, hon brukar vara supersnäll, så nästa gång går det nog bättre. Ardenner låter fint! Bara man slipper lyfta fötterna…Jag har nog med Nordismadame, som också väger ca 800-900 kg och dessutom har tuppspatt i båda bak. Att brodda henne är inget man gör i brådrasket.

#15 Hon kanske blivit tonåring och totalt glömt bort allt sånt där?
Brukar inträffa förr eller senare men det anfallet brukar ganska snart gå över.