God morgon 2008-02-07
Plusgrader och geggamoja idag med, förstås… Höll på att slå omkull i leran i morse, och det var utanför hagen.
Sonen fyller på idag, och jag jobbar borta hela dagen. Det är torsdag ju. Sambon och sonen åker på Svenska Rallyt och blir borta ett par nätter, så Elan och jag har huset för oss själva. Mysigt.
Ha en bra dag och glöm inte att fånga den lite också, även om det kanske bär emot i detta gråväder.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Har sovit 12 timmar i natt (!) så jag är som en ny människa. Idag ska här jobbas med friska tag! :-D
Samma p*ssväder här som hos #0. Man blir så trött. Himlen och även "havet" (Mälaren) är för närvarande blå på ett mycket underligt sätt. Snöoväder på g?
Idag ska det skickas utbetalningar, avsluta bokföringen för januari månad x 2 företag och lagas lunch. En vanlig dag på jobbet alltså.
När man släpps ut från arbete ikväll blir det lite hästpyssel (läs mockning!) och klockan 19:00 är det dags för stora gympapasset. Värmer upp före med en hästpromenad. Det blir nog lilla Neylika som får ta en tur med sin fina "Vikinggjord".
Här är det också grått, kallt och fuktigt. Blä för denna vinters väder! Kom hem mitt i natten igår, efter att ha varit på Skansen och förkovrat mig i den sköna konsten att renovera fönster, steg 1. I Mars ska jag gå steg 2 och bli auktoriserad hemmapulare…
Idag ska jag ta det lugnt, kanske rida en sväng om inte regnet tilltar allt för mycket…Måste få ut hästarna ur den leriga hagen ibland.

Lunch! Regnigt ,lerigt och fruktansvärt trist! 

God Lunch
Sitter och lägger in franska hästar på Aramennoc. Igentligen började det med att jag skulle lägga in alla norska jag hittade och hoppas få komplett stambok på dem, sen halkade jag in på de franska, och de tar ju aldrig slut! Inga nummer har de heller, krångligt krångligt =S
Funderar på ett helt nytt söksystem, vilket innebär att jag måste uppdatera alla 13000 hästarna… funderar vidare på den saken tror jag!
hemkommen efter att nu ha fixat dubbdäck till trnsport, fått bultar efterdragna mm, så trivsamt sitta inne o se på när de fixar åt en..
nu tuta o köra me ponny!
jobba lite och sen ut o fixa pållar. Maja bättre ÄNTLIGEN så nu har väl peniillin verkat
Idag blev den en promenad med hund o häst i skogen. Skönt men otroligt lerigt och blött. Lunchade hästarna sedan fick jag bege mig hem och skölja av byrackan
nu väntas middag och sedan åka och jobba hela kvällen. Hoppas på bättre väder för det vi har gör en inte pigg eller motiverad till att göra ngt utöver det vanliga…
#2 Du får sluta att lägga ut den bilden - blir så avis