Diplom?
Hur är det nu, kan de få 2 eller 3 diplom som 3-åringar? Avelsdiplom, dressyr och hopp, eller är dressyr = gamla avelsdiplomet? Avelsdiplom får de väl om de får över 40p på premiering som 3-åring? (eller har jag missuppfattat?)
Avelsdiplom kan väl bara ston få? Hopp och dressyr kan alla få?

Ston som uppfyller rasvisa krav kan tilldelas avelsdiplom på sommarpremiering vid tre års ålder. Utmärkelse på treårstestet kan alla få som uppfyller rasvisa krav och poäng. Ja,dom kan få dubbel utmärkelse.
Tror också att stoet inte får ha någon delpoäng under 7 för att få avelsdiplom, samt att hon inte får vara över 148cm.

Så de kan få både "vanligt" diplom samt hopp+dressyr då? Eller, vad innebär det att de får dressyrdiplom? eller finns det ignet som heter så =S

Tror att det som kallas utmärkelse är vad vi allmänt kallar diplom. För övrigt så kan ett sto få alla sakerna ,ja. Kolla på SPAFs hemsida. Regelverket borde finnas där…
Om hästen visas på både 3 årsprem. och på 3 årstest och erhåller avelsdiplom(om det är det du menar med vanligt) samt hopp/dressyrdiplom så ja de kan få bägge (eller alla tre). Dressyrdiplom tilldelas väl de ponnier som utmärker sig inom gångarterna….rätta mig om jag har fel

På treårstestet heter det numera att hästen får "utmärkelse" som lovande dressyr- resp hopponny, för att ingen förväxling ska ske med "avelsdiplom" - som man bara kan få på premiering

#5 Ja,precis