Hingstpremiering 08
Någon som vet vilka hingstar som kan tänkas att visas på Grevagården 5-6 april 2008?

Är det hingstpremiering då :O Och det vet inte jag som bara bor någon kilometer därifrån xD

Hur långt är Grevagården från GBG?
#2 Det är en bra bit. Vet inte exakt hur långt.
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

#Grevagården ligger vid Skövde, det går kanske se på Eniro eller nått hur långt det är

Från ljungskile som ligger norro m göteborg ca (7-8 mil) tar de ca 2 h - 2,30 h
#5 det lät som lång tid. Enligt eniro är det ca 15 mil och tar knappt två timmar från Gbg.
Jag skall kanske komma och visa min hingst, men han måste mogna lite tills dess.

#2 Det tar ungefär 2 timmar, i alla fall knappt två timmar, annars kan man ju ta tåget till Skövde, X2000 går på dryga timmen.
I Skövde (Tidaholm) går min syster i skola! :P

Tidaholm ligger egentligen en bra bit ifrån Skövde :P ca. 30 min.
I april är dom innomhus va? :/
Men vilka hingstar kommer då?
(Nu när vi avhandlat vart det är)

#11 Ja.
Vilka okastrerade 3-åringar känner ni till? Jag känner tyvärr ingen 
#14 Vi har en 3-åring efter Grange Flynn Sparrow u Valborg ue Holiday Prince. Honom kan du få se på vår connemaraträff den 23 februari i Gävle. Välkommen!
Jag har en 3åring (han på bilden här brevid), Dun Lugh, e. Öxenholm Bobby u.Hagalyckans Dun Hope ue.Dale Haze Men har inte bestämt om jag skall åka
Jag förstår att avståndet kan avskräcka. Vi funderar också… Samåkning söderut med två treåriga hingstar vore väl spännande!
Nej avståndet avskräcker inte, men jag tycker han är så omogen. Kropps mässigt ser han "klar ut" men inte i skallen. Det skulle vara roligt med samåkning, har aldrig varit på greva tidigare.
Vågar man fråga hur mkt det kostar att visa på premiering + bruksprov ?

#19 det står i proppen på spafs hemsida, tror att det är 1000:- i anmälningsavg för 3-åringar.
~Jag tror på ödet~
#19-20. Skulle vilja säga att anm avgiften är den lilla utgiften i sammanhanget… Hingstfölet föds inte färdigtränat med beridare på ryggen, suck. Inte heller ingår resa o uppehälle för hingstens "stab" i avgiften…
Men man kan ju se fram mot att man i alla händelser har en mkt välutbildad valack till salu om avelsvärderingen nu inte "går vägen". Ett bruksprov är ett bra mål för träning av den unga hingsten.

#21 Kan bara hålla med. För er som redan nu avskräcks av avstånd och kostnader så kan jag väl säga att det är ju bara början…
Det som jag lite tänker på är att avståndet gör att man än mer får tänka på att hitta sätt att hästen ska vila på vägen ned. Kanske får vi lägga på några extra dagar och hitta hästhärbärgen på vägen…
Vi här uppe har också särskilt denna vinter svårt att motionera hästarna på något bra sätt under tiden fram till premieringen. Vår treåring är ännu otränad, så vi får lägga manken till att fixa resor till ridhus. Marken är frusen och utan snö.

#23 Härifrån tar det ca 3,5 timme till Grevagården.
Det låter i och för sig inte så farligt. Jag förmodar att du har räknat med transportfart…
Jag tänker och funderar, men tycker nog att det kan vara en händelse i vår connemaratillvaro även om man blir lite fundersam när alla meriter ska fyllas i för föräldrarna (hästens alltså…).

#25 Transportfart, ja. 27 mil.

När är sista anmälningsdag? Det borde väl vara snart väl?
~Jag tror på ödet~
Sista anmälningsdag är den 30 JANUARI och inget annat till avelsvärderingen som är den 5-6 april.
någon som vet om man får ta kort med blixt i ridhuset *nörd* :)
#32 jodå, men antingen får du ta från läktaren och befinner dig då lite ovanför samt en bit från hingstarna eller så får du ge dig in bakvägen där de går in/ut och inomhus blir det inte så bra bilder tycker jag. Inte ett av de där ljusaste ridhusen men ganska normalt.

#33; Man ska vara glad att de inte är i gamla ridhuset, där är det mörkt ;S

Läste i Ridsport att det var ganska många anmälningar i år, jätteroligt
. Har inte tidningen framför mig men det var på ett ungefär 6 treåringar ett par fyraåringar och typ 5 som skulle göra bruksprov ! Hoppas nu bara att de flesta kommer…
Bra jobbat alla ni som anmält era hingstar och kämpa på med träningen heja heja 

#35 Nämen, det har jag missat. Stod det i ridsport. Har bara hunnit bläddra lite fort i den. Och nu orkar jag inte springa ner och hämta den. Får bli morgondagens läsning.
~Jag tror på ödet~