Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 458 ggr
Tittut
0

God morgon 2008-02-15

Sju minus står det på mätaren, men solen skiner redan, så det lär bli en fin dag.

Hoppas ni får likaså på andra håll, och ha en trevlig fredag.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

walsan
0

Här är det också klart och soligt. Åker till Östersund På skidskytte-VM. Lämnar dottern att fixa hästar, dressyrtävling mm själv.

Undrar om några fler anmäler sig till vår connemaraträff? Inbjudan se www.walsang.se.

ambo
0

soligt här med. måste jobba nu på förmiddan sen rida lektion veckans höjdpunkt..fast pre-pållen har ett elakt sår vid kronranden som jag måste inspektera, lukta illa igår o jag har haft galoppbandage över natten me jodopax mm. hm.

hoppträningen i onsdags kväll gick jättebra, ambo knata upp på transporten som ingenting och skötte sig bra på träningen, rätt tufft han hade ej en torr fläck på kroppen efter..roliga övningar med studs, lydnad typ göra halt efter hinder, volta, hoppa, göra halt, volta osv. maja gilla tränaren marcus westergren så vi fortsätter till första start den 24 mars, Sundby. själva stället var urtrevligt nytorp hette det, på helgö, en ö vid ekerö.

jag tänkte delta på söndan den 9e mars, ska gå in och anmälaSkrattande

ambo
0

förlåt blanda ihop 2 saker inser jag..

walsan
0

Ja, men det är ändå roligare om det blir stort intresse för "årskonferensen". Jag tror att det kan bli jättetrevligt och intressant, med körclinic och allt!

[AlphLauren]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är det soligt! Ska ut och rida senare :)

Medryttaren red igår och hästen såg mycket trevlig ut (blev skodd+ raspa tänder i onsdags)

Bifogar en bild på underverket!

colleen
0

God morgon!

Här skiner solen men det ser ut att vara rätt kallt ute. Is på de små få vattenpölar som är kvar i hagen. Hoppas det tinar upp lite så det går att vara på ridbanan sen.

Nu kallar stalltjänsten. Ha en fin dag!

~Jag tror på ödet~

AKWIK
0

Morrn! Har inte orkat surfa på ett tag, så jag har lite att läsa här nu Glad. Öste ur Dimonas permanentbädd igår så jag trodde inte jag skulle orka upp ur sängen i morse. Men ingen träningsvärk än… här är kallt och klart. Hoppas på lite snö, alternativt ngn +grad. Den hårda marken är inget rolig för hästarna, även om de är skodda.

RC70
0

Morn morn.

här vare segt.. måste plugga. finner inte orken. det suger o jag mår dåligt. måste gå till skolan o prata med läraren. det suger det med. annars så är det vackert väder solen skiner och tempmätaren i min blogg säger att Haninge har -5.5 grader !

monsterpony
0

God lunch

Vädret är perfekt. Veckans ridlektion nyligen avklarad och hela helgen ligger framför en. Kan inte bli mycket bättre!

Akerberg
0

Hejhej

Kom hem från jobbet nu, hann inte färdigt så jag får fortsätta på måndag. Måste åka till stallet och mocka, och helst rida lite och sen vara hemma innan 5 *pust*  Får nog bli barbackatur tror jag, då orkar jag inte så länge och så kan man bara skritta så pållan inte svettas så farligt (det gör hon iof ändå…)

Ebba-A
0

Hej, Har haft prov idag, på sydamerika! Jag fick mitt "klassiska" ett fel >< På varenda prov, förutom ett där jag fick ½ fel, får jag alltid ett fel! Och så blir det ev. Hamsterbebisar idag!
Och så har jag börjat sy en rosa vojlock till min (sköt)häst. Haha, en brun connemara/svenskt halvblod valack med rosa vojlock XD

Värd på Choklad iFokus

Akerberg
0

#11 Han kommer bli jättefin med rosa vojlock! (Säger hon som klär "sin" hingst i lila…)

MadickenII
0

Gokväll!

Här är det snöstorm, bara blåser och är skitkallt! Igår kom lilla höbonden, så nu är ladan laddad med hö från golv till tak. Skönt! Efter hölassning så skulle det köras lite häst….I full storm, med tillhörande hagel bar det av. Som grädde på moset hann vi inte ut med sista gänget innan det blev mörkt, så det blev till att köra med lilla pannlampan. Hästägare är antingen ett ytterst härdigt släkte, eller ett komplett galet dito…

De egna hästarna behöver inte aktivera sig när det är så hårt i backen, så de får stå och käka hö hela dagarna istället.

Akerberg
0

Nu åker jag till stugan (=datafri zon) så nu får Elin och Colleen ta hand om er till på söndag =) Rösta duktigt i fototävlingen och håller er tiil rätt ämne i rätt tråd Kyss

walsan
0

Framme Östersund hoppas jag förstås på att hinna med ett besök på ortens connemarastuteri. Kanske stämmer tiderna överens?

Annars tittar vi på hur staden ordnats för världsmästerskap. Jättefina isskulpturer(!) och ljusspel.

Carduus
0

Godkväll !

Varit en fullspäckad dag på jobbet i dag (snarare hela veckan) och måste jobba i morgon med men hann ut till stallet en sväng iaf. Tog en mkt uppfriskande promenad i blåst och snöbyar med min Storm. Var skönt att komma bort från jobbet ett tag Glad.

monsterpony
0

#12 Hehehe! I stallet där monsterponnyn stod var det två valacker som hette Jack och Dennis, men blev omdöpta till Jacqueline och Denise efter att ha fått rosa respektive lila täcken… :-D

AKWIK
0

#17 Vem är/var Monsterponnyn eg.? En connemara? Varför monster? FundersamGlad

RC71
0

#18 Tror detta finns beskrivet i tråden om våra användarnamn

monsterpony
0

#18 Nej, det var en Welsh Cob-märr som jag var medryttare på ett tag. Innan jag red henne hörde jag en massa rykten om henne, så jag började kalla henne monsterponnyn redan innan jag började rida henne. Hon hade väl inte fått några överdoser av uppfostran i sitt liv precis, och betedde sig därefter. Hon var ganska tålamodsprövande emellanåt, men blev rätt okej efter ett tag.