ELIT-hingstar
Vilka svenska hingstar är ELIT-Premierade? och vilket år fick de utmärkelsen?
Finney Master RC 41 1982 ? Osäker, dock Elit prem.

Dale Haze, Rolls Royce, öxenholm Marble Jr. Finns fler äldre hingstar också, men dom får Mrs.M fylla på med.
Värnbergs Neptunus RC 10 fick ELIT 1989.
Nice'n'Easy RC 26 ELIT

Tackar =)
Året är viktigt, håller på att komplettera Aramennoc… Man kan ju söka på ELIT nu, men bara på stona än så länge, enda hingsten som kommer upp är Värnbergs Neptunus just nu!

Funderar på Brantshammar Korak…? Fick inte han också i samma veva so "Nisse " och Neptunus?
Jodå. Korak var rätt!

Nisse, Neptunus och Korak 1989?

Brantshammar Bell Dara fick ELIT postumt samtidigt som Dale Haze, Öxenholm Marble Jr mfl. Var det 2000?
~Jag tror på ödet~

Ur minnet, men Finney Master, Neptunus och Korak 1988 (är ganska säker där) Nisse några år senare (1993?). 2000 känns inte omöjligt för Dalle och Marble och Bell Dara, men var det inte en till då…? Har för mig att det var fyra…

Kan Rolls Royce ha varit den fjärde…?

Japp, Rollsen var den fjärde.
~Jag tror på ödet~
Känner mig skyldig att bidraga till denna tråd. Dumt nog finns ingen speciell ELIT-hingstförteckning, men tror att jag fått ihop allting, utom exakt årtal för Nisses höjning. Har allt i arkivet på connemarakontoret, ryms inte hemma…
1988: Värnbergs Neptunus, Brantshammar Korak, Finney Master
? Nice-n´Easy
2000: Brantsh Bell Dara, Rolls Royce, Dale Haze, Öxenholm Marble Jr
Ska vi starta tråd typ; Jag tycker xx ska bli nästa elithingst därför att…
?

Kanon =D
Här är listan som kommer upp om man med nya sökningen fyller i "hingst" och "Elit"
Brantshammar Bell Dara RC 28 
Brantshammar Korak RC 16 
Dale Haze RC 57 
Finney Master RC 41 
Rolls Royce RC 49 
Värnbergs Neptunus RC 10 
Öxenholm Marble Jr RC 61 
Var har du gjort av käre gamle Nisse nu då???

#14 Ingen tycks ju veta året på honom ;) Det hela styrs av att man fyller i årtalet i en ruta som heter "elit", är elitrutan ifylld visas det på hingstens presentation, samt hittas när man söker efter det. Är rutan tom så "är den inte elit" typ. Det är MYCKET som händer bakom kulisserna på Aramennoc… sånt som ingen annan än jag ser, och det är det som är absolut mest jobb med igentligen =S
La till 1993? i hans elitruta nu, resultat; http://www.aramennoc.se/hast.asp?hast_id=235

Nu har jag kollat upp Nisses Elit och det verkar vara 1992, så jag bommade på ett år där… :-)