Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: off-topic
Läst 452 ggr
RC71
0

Godmorgon 17 februari

Hästarna äter frukost nu och sedan väntar skoning och verkning av hela gänget. Blåser rejält här och det är mildare än i går. Ha en bra morgon alla! Glad

ambo
0

blåser här också..ska på fölsefirande kaffe tårta på eftermiddan..brorsdottern. Dålig uppslutning me resten av familyn maja vill va i stallet o de andra har annat osv..tja, jag får åka o lämna presenter i alla fall

Bullemor
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Go' förmiddag!

Här har jag redan hunnit verka fötterna på mina fyrbenta (läs klippt klor) och konstaterat att båda valparna nu har öppnat ögonen ordentligt. Har inte så mycket planer för dagen utan tar det som det kommer.

Carduus
0

#2 Vilken söting Kyss ser ut att ha röstresurser !

Tar det lugnt den här morgonen, tycker jag behöver det efter en vecka med 20 timmars övertid… Tittar på skidor och surfar runt lite efter en god frukost i sängen bestående av STOR kopp kaffe och hembakta tunnbröd (se recept i middagstråden).

Min bil är på verkstad och sambon har sin till jobbet så i dag får jag åka buss till stallet Glad.  Ska åka 12.30 ta en härlig skogspromenad med Storm i solskenet och sen ta in och fodra resten av gänget.

walsan
0

Vi har varit och besökt Sveriges nordligaste connemarastuteri. Det var jättetrevligt. Samma flocktyp som vi har, två ston och fyra andra. Janusbarn och Bobbybarn. Hästarna var fina, goa och förstås välpälsade och såg ut att må gott i snön, gissa om man blev avundsjuk på snötäcket! Mysig gård i det vackra öppna landskapet på Rödön utanför Östersund. Fin träningscorall (hur är det med stavningen?) och ridbana.

walsan
0

Och dottern åkte på täving för att ställa upp med femåringen första gången lätt B-dressyr. Hon var fin vid senaste träningen, så trots att dottern egentligen inte hade tid packade hon häst och åkte iväg. Väl vid tävlingsexpeditionen visade det sig att vaccinering som gjordes i tisdags var två dagar för sen för att klara de 7 dagar som måste gå efter själva vaccineringen. Dessa regler hade vi glömt! Så är det när man inte tävlar ofta och fokuserar enbart på ett-årsregeln. Bara att åka hem igen. Trist, men det är bara att komma igen. Tyvärr dröjer det till nästa tillfälle. Vi hade tänkt låta henne vila ett tag. Kanske väntar vi nu med det.

MadickenII
0

Här är det strålande sol, fåglarna sjunger och det droppar från taken…Kan det vara våren månne? Marken är trots plusgraderna frusen och hästarna får stanna i hagen. Gamla Nordis, som gått barfota sedan juni fick nya framdojor igår. Hovisen lyckades ta lite mycket på sulan, så idag har gamla damen lite ont. Efter en tvätt med sprit och lite tjära på foten så mådde hon lite bättre. Kanske var det även det halva kilot tröst-pellets ur mattes ficka som fick henne på bättre humör…

Fröken Madicken fick också komma ut ur hagen efter att hon stått och vrålat okvädningsord vid grinden. Lite borst, ett försök till lite utställningsträning och ganska mycket pellets ur fickan. Annars är det solning som gäller, både för folk och fä!

colleen
0

Go eftermiddag!

Har varit och jobbat på morgonen och sen har hästarna fått lite uppmärksamhet och motion. Det har tinat i marken här idag så jag kunde vara på banan och träna idag! Och vädret har varit riktigt härligt idag en klar motsats mot gårdagens inte alltför trevliga väder men iskall blåst och snöfall.

~Jag tror på ödet~