köpa hingstämne alt godk hingst..
Hej…
Vi vill köpa en connemara antingen ett ämne lämplig att visa fram eller en redan gdk hingst men det verkar omöjligt att hitta… Är det ngn här som vet ngn till salu eller ngn som kommer säljas inom ett par år..
Det finns ju många fölungar till salu, och unghingstar. Kolla på hemsidorna som finns på www.connemaraponny.org så kanske du kan hitta något som faller er på läppen!
Hör med Sigrid på Gräns stuteri. Hon har några snygga unghingstar till salu
#0 har du inga önskemål angående härstamning etc? Låter lite diffust när du bara är ute efter "vad som helst" i hingstväg
Vi vill titta på olika men är inte ute efter " vad som helst" Men vi låser oss heller inte vid ngn speciell härstammning utan vill se lite olika och jämföra och se om vi hittar ngt vi är intresserade av…

Man tittar väl på individen i första hand? Särskilt när det gäller ponnyraser där det inte är uppdelat i utställnings- dressyr- och hoppstammar.
Man kan väl inte inte vara ute efter "vad som helst" om man letar hingstämne?
#6 För mej är en riktig och väldokumenterad stostam a och o. Ett hingstföl ur en riktigt bra familj, efter en hingst man själv gillar, utan större avvikelser i benen, kan man köpa på telefon
. 50% chans att det blir bra, så köper man två brukar nån bli hingst.
Skämt åsido. Hade jag eget foder och en lösdrift och letade hingst skulle jag köpa på mej ett knippe hingstföl. Bra valacker är lättsålda och chansen är väl stor att NÅN är bra nog som hingst, om man valt hyfsat rätt från början.
#6 *skriver ner*
*mumlar*
köpa ett knippe hingstföl… bra stostam.. bra hingst..
Toppen !
tack för tipsen

Köpa över telefon? Du är ju galen.
#8 har jag alltid gjort. Gäller bara att välja rätt säljare och säkra blodslinjer
. Provat på både halvblod, russ och connemara, även importerat. Är nöjd hittills.
(Väldigt mentalt bekvämt. Blir det bra så är det en fantastisk metod. Är den inköpta ponnyn ful kan man alltid skylla på att man köpt den obesedd
)

#8 Ja, lite galen men väldigt kunnig…
Med tillräckligt mkt kunskap kan man nog göra en sådan affär… 
#8 Unghäst skulle jag heller inte tveka att köpa osedd. Köpte ju faktiskt mitt senaste sto, då 11 år, osedd
och henne gillar vi mycket, Dimona och jag.
#9 Fastän jag kom ihåg någon som pratade om att gilla hingstens blick när man valde hingst till sitt sto… Kan det vara samma en som själv köper egen hingst över telefon???

Såg föresten att Kewin RC 85 var ute på annons. Minns dock inte vilken sida det var på.
Aha, Kewin! Han är en kandidat tilll min Dimona. På plussidan ligger att han inte släkt med henne, inte gulanlag, inte så stor. På minus ligger färgen. Jag vill ju gärna kunna få skimmelföl.