Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1364 ggr
colleen
0

God Morgon 2008-02-24

Jag verkar vara först!

Här i Habo är det trist mulet väder idag. Hoppas att det bättrar på sig och att solen tittar fram. Nu är det dags att äta frukost och sen ska hästarna få ut och motionera sig. Ridbanan och hoppning står på schemat idag. Känns riktigt bra att kunna vara på ridbanan i februari!!!

~Jag tror på ödet~

RC71
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon. Kom nyss från stallet. Grått o blåsigt här. Regnet hänger i luften. Blir inte mkt gjort i dag heller pga min envisa förkylning.Känns ändå som våren närmar sej. Fullt med gula små blommor( som jag inte kommer på vad dom heter) i rabatten Glad

Bullemor
0

Go'morgon.

Lika mulet och mörkt här som om det skulle vara kl 16 på eftermidda'n. Väntar besök av blivande valpmatte idag igen, men tills dess så tar vi det bara lugnt. Skolorna börjar imorgon igen så det blir till att få in barnen i de vanliga rutinerna.

Nån mer än mig som tycker att sidan är väääldigt trög idag?

Bullemor
0

#1  Vintergäck syster! (Fast vissa kallar dom Vårgäck också, beror kanske på vilken årstid de ska gäcka för tillfället..hmm)

http://www.katrineholms-tradgard.se/bilder/vaxter/vintergack.jpg

ambo
0

gomorron just fått iväg fabian i bil till arlanda o sen riksgränsen..läste i dn om den digra lavinfaranFörvånadså nu skicka jag just ett sms till han om det (typiskt för en morsa va)

om ni har växtfrågor fråga bara mej, det är sånt jag jobbar med..landskapsarkitekt som sagt.

Idag ska vi putsa fram dressyrsadeln till ambo då de ska rida Lätt b:1 i eftermiddag. Trist väder ej så inspirerad just nu..

har anmält maja på 3 lokala hopptävlingar nu mars-april ska bli spännande!  

RC71 herregud så gulligt litet föl! skimmel!!Kyss va är d för stam??

Spader-EliN
0

God Morgon!

Just nu gör jag väl inte så mkt har pluggat lite på religionen å ska väl snart fixa frukost.

Ska va i stallet 11:30 för hästskötarmöte - lr planering är det väl snarare så att alla hästar som inte är sjuka blir ridna. Sen ska jag rida ut på chance å sen hem å plugga, se på greys *missade onsdagens avsnitt för det var filmkväll i stallet* å efter det topmodell.

RC71
0

#4 Långarnö Penny e.Janus u.Innellan Peace ue. Castle Squire

Hon är född gulbrun men blir skm. Glad

AKWIK
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Wals Ferros fick 39 poäng i Riala idag. Jag fotade, se bifogad fil Skrattande

Tittut
0

# 7 Snygg bild AKW!

Jag har redan beställt min nya "glugg" (så heter det tydligen, menar proffsen! Cool! ) Spännande!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

AKWIK
0

#8 Du hade rätt i att det var för mörkt för att få bra bilder inne i ridhuset. Men det gav träning för mig. Bilden är tagen med din "tele-glugg" Flört

Så snart walsan eller hennes dotter PM:ar mig en mailadress ska de få många bilder på Ferros Skrattande

RC71
0

Grattis walsan! Tur det var någon där som representerade rasen Glad

walsan
0

Har nyss kommit hem efter hingstutställningen i Riala. Det var trevligt!  Vi blev särskilt glada för en nia på traven för vår FerrosSkrattande

Tittut
0

Kanske har AKW någon fin travbild på honom?

Akerberg
0

God kväll!

Kom precis hem och konstaterade ett ännu ett svar kommit in till hasselnöten ^^ Nu ska bara alla andra 80 medlemmar svara också ;D

Igår släppte jag Kreles på ridbanan för att kolla om han haltade, det hade båda ägaren och grannen fått för sig nämligen och bad mig kolla också. Nej, han var inte ett dugg halt som tur var ^^  PIGG var han, galopperade omkring ^^ (brukar han inte göra, slööögris på ridbanan) Sen red jag ut närmsta rundan och han var lika piggelin då ^^

Idag red jag en lite längre sväng i full regnmundering på både mig och hästen, inte en droppe regn föll…  det hade ösduggat en rätt bra stund innan jag gick till stallet…  Han var pigg och glad idag också =)

ambo
0

#6 Fiin!! Skrattande

RC71
0

#14 Tack! Glad

walsan
0

#9 Våra adresser ligger i Din Gästbok. Vi är jättenyfikna. Jag läser min inkorg "jämt".

AKWIK
0

#16 Har just skickat en laddning bilder. Det tog tid. Kommer fler snart igen. Du får själv sätta ut vilka du vill här så de andra får se hur fin han är. Tyvärr blev det bara mörkt suddsudd av travbilderna LedsenGenerad

MrsM
0

#17 Ja, en niomässig trav hinner man väl inte fånga på bildSkrattande?

RC71
0

#18 Fotografen har ju köpt nytt oblektiv i dag….Glad Tydligen så är ponnyutställningar även plats för div. "andra affärer" Flört

AKWIK
0

#19 Ja, till saken hör också att vi bytte objektiv med varandra när utställninen var igång. Jag hade efter det bara teleobjektivet 70-300 mm. I st för att gå så nära motivet så måste jag backa från det! Skrattande Och så är jag så ovan att fota. Jag är en sån som brukar få med fingerspetsarna på bild GeneradSkrattande

RC71
0

#20 Skrattande

Akerberg
0

#20 Får du med fingerspetsarna med det objektivet är du inte dålig ;)

MrsM
0

#22 Långfingrad?

AKWIK
0

#22 Jag får väl tacka objektivet för att de inte kom med! Skrattande

Nu blir det bara error från min mail när jag sänder bilder till Walsan. Får försöka senare igen.

Akerberg
0

#23 Fast det beror ju på vilken mm man använder, 70 mm kan man nog få med fingrarna på… fast frågan är om det blir någon bild, tror kameran säger ifrån pga närgränsen på 90 cm (eller är det 100 cm på det objektivet?)

RC71
0

Nu blir Akerberg snart putt. Håll er till tråden flickor!Glad

kanske ska starta upp en ny , objektiv tråd….Skrattande

walsan
0

Jättekul med fina bilder. Tack AKW! Vi är så dåliga på att fota själva. Mina med enkel digtalkamera blev inget vidare.

Akerberg
0

#26 Kan ju inte bli putt på mig själv ;D  Får skärpa mig… gnäller på alla andra och gör likadant själv Generad

RC71
0

#28 Fundersam Tja,det var du som sa det…Flört

AKWIK
0

#25 Nu blir objektiv-diskussionen för avancerad för mig. Generad Kanske kan prata om det om några månader?

Akerberg
0

#30 Då får jag ju förklara ;)  70-300 mm är ju zoomomfånget, vid 70 mm är objektivet helt ihopdraget, det är alltså nära mellan vridringarna och framsidan sas, så dina fingrar kan mycket väl smita iväg och hamna framför linsen ;)  Fotar du däremot vid 300 mm får du ha vääääldigt långa fingrar för att lyckas eftersom objektivet blir mycket längre när du zoomar in (I)  Närgränsen är hur nära du kan ha kameran från objektivet. 90 cm är närgränsen på mitt 70-300mm-objektiv. Går man närmre än 90 cm vägrar kameran att ta några bilder, den kan heller inte fokusera och få bilden skarp

RC71
0

#31 Ja,godmorgon Cool

AKWIK
0

#31 Tack för infon, men jag är för trött för att ens försöka läsa idag. Jag får återkomma till denna tråd i morgon igen och läsa det då. Trodde att jag kunde sätta bokmärke på den, men det får jag inte heller att funka. GeneradGlad

PS. Vilken gul gubbe använder ni mest? Jag tror att jag har satt in flest generade smileys. Generad (se där kom en till)

Akerberg
0

#32 Skrattande Fot i munnnen

RC71
0

#33 tror det är denna Flört

#34 Flört

ZABA
0

#11 m. fl - Foton av växlande kvalitet från gårdagens begivenhet: http://www.pixbox.se/alb723329 src="http://welshponny.ifokus.se/Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" />

Helt klart inte lätt att få till ljuset inne i ridhuset och ute blåste det rejält. Jag måste se till att lära mig knappar och manual på min lilla halvautomatiska digitalkamera så kanke det blir bättre i framtiden.

RC71
0

#36 Tack ZABA! kul att se Glad

AKWIK
0

#36 Aha, nu vet jag vem ZABA är! Glad Du fick i a f till en travbild på Ferros. Fint!

MadickenII
0

Nån som vet vad fuxshettisen Kyllemos Oliver fick för poäng? Visade honom på just en sån här tillställning för några år sedan och har inte sett honom sedan dess. På bilderna ser han ju fin ut!

Tittut
0

87799=40 p

ZABA
0

#38 Tur att du oxå vet att jag är jag!

Hyfsade bilder om än både mörka och lite småsuddiga inne från ridhuset. Jag vet iaf hur "offret" framför kameran bör se ut men sen gäller det ju att fotograf och kamera gör sitt också. När sen fotografen inte heller är duktig på att redigera bilderna i datorn så blir det inte mkt bättre.. Redigera = fusk!