Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 714 ggr
Tittut
0

God morgon 2008-02-25

Morrn på er!

Känns lite halvsegt idag. Har tagit beting på att göra de sista fölpassen och förhoppningsvis en trave ägarbyten, så jag siktar högt idag.

Ponteman har sportlov, och Elin får vara hemma från dagis, så det lär bli fullt ös så också.

Hoppas ni andra får en bra dag, runt om i landet.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Carduus
0

Godmorgon !

Ännu en dag på jobbet med fullt upp. Solen skiner, får hoppas den fortfarande gör det då det är dags för lunch så man kan få sig en skön promenad i solen. Inga större planer, blir nog en lång arbetsdag.

Ha det bra !

monsterpony
0

Goder morgon! Det verkar arta sig till en härlig vårdag idag. Man kanske får försöka klämma in en promenad på lunchen. Annars blir det som vanligt mest jobb idag.

Spader-EliN
0

God Morgon!

sitter och äter frukost ska gå till bussen om ca 45 minuter.. skola till 15:30 men bussen hem är ju asseg så är inte hemma förens 4 halv 5.. inget stall idag men plugg istället *suck*

Bullemor
0

Morrn!

Ungarna är tillbaka i de vanliga rutinerna efter sportlovet och huset känns ovanligt tyst för engångs skull.  Soligt och fint här idag men blåsigt. Måste ta tag i diverse pappersjobb idag samt försöka ta ett tag med dammsugaren också.

AnnaB
0

Gomorron….

Fler än jag som haft problem med den här sidan i helgen?

Här blåser som vanligt, man börjar vänja sig, kuling börja bli normalt väderförhållande här nere, men i varje fall, dags att ut o rida,har inte tid att ta mig till ridhus idag, hoppas vi inte blåser bort!

Akerberg
0

Halloj halloj!  Hemma från jobbet redan. Slapp studenterna idag =D Har personligen lämnat över nycklarna till ord. =D  Ska äta något och sen ska jag till stallet

Med de superdunderlätta ledtrådarna ni nu fått til hasselnöten förväntar jag mig minst 10 nya svar innan torsdag ;D

RC71
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ännu en uppfriskande måndag! Solen skiner och blåser gör det.

Ännu en dag i ryggläge Ledsen Någon som har tips på  en bra huskur?

#5 Här har sidan fungerat ua hela helgen.

Lev väl!

Lotta

Bullemor
0

#7 aaah..Irländska pussar. Så rart!Kyss

MadickenII
0

Här är det också sol! Satt en längre stund i dörrhålet på höladan och bara insöp våren, i t-shirt! Håller på att bygga om stängslet i fölbarnkammaren, så att den ska passa lammen. Har drömt om lamm och födslar i flera nätter nu, så snart kanske dem kommer. Å andra sidan drömde jag om kaninungar i natt, undrar vad Freud skulle säga om det….

Senare i eftermiddag ska jag svisha iväg till Maggie, och hjälpa till att slå på hennes tappsko. Sen blir det tömkörning av henne och hennes tre jämnåriga russkamrater. Brukar bli livat!

walsan
0

Sängläge flera dagar låter inte roligt RC 71. Jag har också något hemsk segt, men tack och lov har jag mest varit på benen ändå. Och jag var på benen hela söndagen vilket var bra. Men att inte kunna göra något fysiskt på nu snart 3 månader är frustrerande för en gammal orienterare. Aldrig hänt förut. Jag har läst allt om huskurer på nätet. Vad vill du kurera? (jag sa aldrig att det fungerar…Ledsen)

RC71
0

#10 Frustrerande för en hovslagare också…Ledsen  Tja,hela jag behöver kureras. Har alla typiska influensasymtom..

walsan
0

Ingefära mot rethosta, mynta slemlösande, honung också, Rekommenderad blandning av råhackad lök och honung var absolut ingen höjdare och frågan var om det hjälpte…Skrikandes Men att dricka varmt med något som klarnar knoppen t ex pepparmyntadroppar är rätt bra i alla fall. Att använda saltlösning (halv liter vatten och en tsk salt) istället för nässpray tror jag också kan vara bra. Läkaren sa tröstande till mig efter lungröntgen att jag i alla fall inte hade lungcancer, lunginflammation och astma, så då kan det inte vara så mycket mer än något mellan virus och bakterie och det går nog överGråter.

Bullemor
0

#12 Har dom uteslutit toxoplasmos?

walsan
0

#13 Vad är det?

Bullemor
0

#14 det är en liten parasit man kan bli smittad av från tex katter som ger feber, hosta, trötthet etc. Inte alltför ovanligt att man kan drabbas om man är i kontakt med katter.

Finns mer att läsa här : http://netdoktor.passagen.se/default.ns?lngItemID=3420

RC71
0

#15 Är det det jag har!? Förvånad

walsan
0

Näe!

Jag tycker inte att jag har det. Jag är mest bara jättehostig (rethosta och ibland rosslande), ibland hes, lite "täppt i huvudet", svårt med andningen och enstaka gånger har jag haft feber.

RC71
0

#17 Vi kanske ska skapa en egen sjukdomstråd..SkrattandeJag är lycklig! Har fått tillbaka hörseln på ETT öra i dag Glad

walsan
0

Jag är less på att vara sjuk, så jag tror att jag blir bra strax och lämnar det tills vidareRäcka ut tungan. Jag förstår att denna smiley kanske inte betyder blääh, men i mitt fall nu gör den detFlört

MrsM
0

#19 Hur ska vi annars kunna kolla om Du har halsont om du inte räcker ut tungan? Ser smultronröd ut.. help.. ingen humanmedicinskt kunnig här? Eller nån som äger Stora Läkarboken?FörvånadSkrattande

Bullemor
0

undrar om det börjar bli läge för att jag beättar om när jag pangade en stor böld på ena tonsillen med ett grillspett?

Nja..jag tror jag sparar den historien till "stora sjukdomstråden"