God morgon 2008-02-26
Hej på er alla som orkar läsa en massa konstigheter så här på morgonen!
Här har vi haft frostgrader i natt, tänkas, i februari! 
I dag ska jag ut på turné med familjen och hoppas kunna besöka RC 71 på en språngfika. Vi åker igenom deras gård på väg till min släkt, så vi blev inbjudna på fika på hemvägen. Bra pensionat det där, tillika kafeteria.
Ha en bra dag allihop.
Skickar med en hälsning till kaféinnehavaren här.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Go'morgon
Inget speciellt på schemat idag egentligen, men hoppas få gjort allt det där jag inte fick gjort igår. Sambon har ischias och skall till kiropraktorn så jag förbereder mig för "det är så synd om mig så jag tror jag dööör"

Det fina vädret är över här och det blir jobb hela dagen. Inte så skoj, men det behövs sådana dagar också för att kunna uppskatta de andra.
hemsk natt då en råtta hälsar på o ska hämta mat i specierilådor i köket..varit där förut men nu är den galen o har gnagt hål i plastlådor där jag lagt ner allt
ska iväg till anicimex o hämta slagfällor samt bete och nu måste jag försöka täta en springa där han kommer in grrrrr
annars ska vi ha kul o leka gymkhana med en massa stalltjejer, vi ska ha ambo o en annan liten connemara, den stora suprisen bli när jag o en annan morsa kommer delta spontant i avdelningen utan häst..haha tänk på mej när jag doppar huve i hink efter äpple för att sen köra ner i mjöl efter sockerbit

Det blir säkert populärt! Kom bara ihåg att be någon ta många kort som du kan posta här efteråt… :-D
Blä för råtta! Själv har jag emellanåt besök av möss, så jag kör också plast/metallburkar för allt, men de brukar hålla sig till soppåsen och är små nog för att fånga utan hjälp från Anticimex.

Godförmiddag. Fortfarande helt däckad här
. Skulle fått fint besök idag men det får tyvärr vänta. Detta verkar vara väldigt smittsamt också…Så här blir det ännu en dag i ryggläge.

#5 Usch det var en envis influensa du åkt på
Hoppas verkligen man slipper den…
Här jobbas det på som vanligt. Har fortfarande lika mkt att göra så det hinns inte med så mkt annat. Ska Yoga i em iaf, det ska bli skönt !

God dag
Ska till frissan och optikern sen, kom precis från jobbet. Var på rusta på vägen därifrån och köpte benskydd för 37.50 =D har ett par sen innan, när de kostade 89:-, de duger aldeles utmärkt =)
Morgon, lr mitt på dagen !
Idag blir det till att plugga, sen slipa lite, sen måla :) sen är förhoppningsvis denna målarmartyr över !
Bredspacklade köksväggen igår, såg nu på morgonen att suck här måste slipas en hel del :) men men ! det är bara o hugga i när man är en amatör :)
ska ringa till J.F imorgon se om han glömt bort lilla mig!
Trevlig Tisdag !
Godda!
Medans det verkar som en stor del av Connemara-Sverige ligger nere för räkning, så har en annan drabbats av "kroppsarbetsdjävulen"! På baksidan av stall och fårhus så har vi en monsterstor hög med skräp som ska eldas och en lika monsterstor hög med dynga som ska jämnas ut. Har blundat för detta hela vintern, men nu jävlar så är det gjort. Pyromanen tuttade på brasan i morse, och sen började det att blåsa, så brasan likande snart ett likbål. Sen var det dyngans tur, hej och hå med högaffel i högsta hugg. Olyckligtvis så blåste all rök på mig när jag stog där och skottade skit, så nu luktar man som en snusk också.
Vidare idag så ska jag packa om hö i ladan, fylla på halm i lösdrifterna och fortsätta på det stängsel som jag påbörjade igår. Lär nog sova gott inatt!

#9 Flitigt! Skönt när dom där rycken verkställs!
Hur mår Madickens hov?
#10 Madickens hov (-ar) mår bra, det är gamla Nordisdamen som har ont i tassen. Men det är bra nu, hon haltar inte längre och sulan känns hårdare. Madickens ben mår däremot inte bra, hon är fortfarande dålig trots operation i september. Ska beställa tid för röntgen och UL i nästa vecka, och se om det finns något man kan göra. Inte så kul för henne att ha ont i ena benet efter den gamla skadan och nu ont i andra benet efter op.
Fixningrycket har nu gått över, eftersom det spöregnar. Så flitig är jag inte att jag står och slår ner stolp i regn.

#11 Ok. Vi får hålla tummarna!
# 5 Hörde du att vi tutade när vi for förbi, på väg hem? Vid 4-tiden så där.

#13 Nä, kanske sov då…
# 14 Det är så fjuttig tuta på mammas Suzuki, så du hade nog inte hört det om du inte stod med örat mot rutan!

#15 Brukar inte stå med örat mot rutan så ofta…
Packie har börjat äta levande (nästan) foder. Fast det stod i o f s Mus.i på säcken…
. Nån som vet proteinvärdet på stallmöss?

Högt skulle jag tro…

#17 Gå över till den gröna mus.in, jag tror den är lite mer ekologisk…
#19 Gröna möss i? Kära nån då. Tur att Packie inte sett filmen "V".