Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettlek-och-tävling
Läst 806 ggr
Akerberg
0

Redo för omhoppning?

Är ni redo för omhoppning i Hasselnöten? 

Klockan 22.00 kommer två bilder med tillhörande ledtråd läggas ut här i tråden, först in med flest rätt vinner! Busenkelt =) PM:a svaren till mig senast imorgon lördag klockan 11

De som ska förbereda sig för omhoppning är:
Clancy Tjoffsan Lisa_Trollet Colleen RC70

Be ready at tjugotvå noll noll!

Clancy
0

Är alla här ? Är ni redo Skrattande

RC70
0

Jag e här !

Akerberg
0

A: BILD ,  Mamman imp Irland 1974. Vår häst och 4 ston i rakt nedstigande led har namn på samma bokstav

B: BILD, Yngsta sonen till sto imp Irland 1968. Även mammans pappa är imp. Irland

Denna kommentar har tagits bort.
RC70
0

RC70 vägrade ut sig på första hindret tyvärr :( sov time o jobba i morgon !

colleen
0

Jag var visst lite sen till omhoppmningen, men jag driver på som bara den, hoppas jag hinner…

~Jag tror på ödet~

Lisa-trollet
0

vägrar oxå ut mig, har ingen aning om vilka de e

Clancy
0

Jag har ett svar på B men A är ett STORT ???

Akerberg
0

6 minuter kvar!  Ta chansen att skicka in era svar även om det är osäkert eller eller ni bara klurat ut den ena

Akerberg
0

Och där slog klockan 11!

En vinnare har korats, nämligen Colleen, alla rätt första omgången, och sen snabbast in med svar i omhoppningen, även om det bara blev ett rätt där.

andra plats har vi Clancy, också alla rätt i första omgången, samt ett rätt i omhoppningen, men med något sämre tid.

RC70, Lisa_Trollet och Tjoffsan vägrade ut sig i omhoppningen, hur blir det då? Delad tredjeplats? Alla hade alla rätt i första omgången.

På 6:e plats har vi i såfall Mrs. M som hade 7 rätt i första omgången, och kompletterade den sista i andra

7:e platsen går till Mumin00 med 7 rätt i andra omgången (ej inskickat på första)

GRATTIS GRATTIS

Svaren i omhoppningen är A) Gunne Blue Bell, och B) Greatest Moyson

**I grundomgången hade vi
**A Symfoni II
B Hagens Fondora
C Nirvana
D Hagens Rosmara
E Dizney
F Holmtebo Our Winnie
G Långarnö Joleen
H Gladstone

MrsM
0

Vill bara påpeka att min gissning Willmott som ponny E kan ju inte vara helt långt ifrån som förslsg innsn andra ledtråden kom!? Kolla får ni seGlad.

Akerberg
0

Oj, nej det har du ju rätt i Glad !  Väldigt lika är de dessutom…

Clancy
0

PROTEST !!!! PROTEST !!!!!

"Vår häst och 4 ston i rakt nedstigande led har namn på samma bokstav"

Detta förstog jag som att den första bokstaven i samtliga 5 led då var den samma, och det är det inte på Gunne Blubell, då hennes mamma heter Lambay Bella… Sen har vi Lambay Bluebell och Blue Bell.

Ska stuterinamnet inte räknas med så ska det stå !

Akerberg
0

"minnesanteckning till nästa gång"

colleen
0

#13 Men det står ju inget om att det är bokstaven i första delen av namnet. Jag tycker att det var en okej ledtråd.

~Jag tror på ödet~

Clancy
0

#15 Det tycker inte jag….En hästs namn anser jag alltid vara HELA namnet (läs reg namnet), OM inte annat anges…Spenderade 3,5 timme att hitta "rätt" sto, helt i onödan visade det sig… Men nog om det Flört

Tack annars för ännu en spännande tävling ! Har väl varit lite lite tack för det, eller ?…Inte lätt att sätta ihop ledtrådar och kort, tar mycket av ens tid så tur det finns de som är villiga att ställa upp så det blir tävlingar ! 

Grattis Colleen Glad

colleen
0

#16 Tack!

Ja, det är verkligen roligt med alla de här tävlingarna.

~Jag tror på ödet~

Akerberg
0

#16 För mig är namnet det "riktiga namn", dvs stuterinamnet räknas inte =P