God morgon 20080301
Håll i er men det är mars! Vårmånad!
Ville bara in och säga hej. Måste gasa nu. Blir hämtad i Märsta om 23 minuter och ska hinna äta frulle också!
Trevlig helg!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God morgon!
Gårdagens härliga (men kalla) vårväder har bytts till tråkigt mulet och lite regn. Å andra sidan tror jag att gårdagens intensiva göromålslista nu är avklarad till förmån för betydligt lugnare aktiviteter.

god lördamorron….
inget hästfolk vaket än?
eller alla är i stallet o serverar frukost.
sitter som bäst o funderar vad det blir med dagens ridtur, regnskurar ute o blåst (naturlitvis), ska jag chansa på att rida ute eller dra iväg till ridhus, får väl fundera en stund till det är ju bara morgon än…

Här är det skitväder, regnar och blåser. Tänkte först inte sticka huvudet utanför dörren, men kom på att man kan ju ägna sig åt inomhusaktiviteter, som shopping. Ska åka till Grisslehamn och besöka en liten butik i hamnen som har jättefina kläder. Jeans ligger överst på listan. Funderar sedan på att bege mig till Hallstavik för ett besök i deras föredömliga häst-jakt-smink-kläder-och matbutik.
Härda ut i regnet!
Urk sa Bullemor om vädret!
Gråtrist lördagsförmiddag, och dagens enda plan är att göra så lite som möjligt. Skulle jag råka få lite energi över till annat så ska jag försöka baka nåt.

här i småland har de snöat nu på morgonen

God Morgon
Mulet men solen gör försök att skina igenom molntäcket. Ska strax åka till datorfritt land
Väntar just nu på att klockan ska bli 11 och nöten ska avgöras!
Ingen feber idag! Bra, kunde då åka en sväng till stallet. Soja och Betfor var slut. Åkte till Granngården och läste på säckarna. Hittade sojamjöl, men när jag kom tillbaka till stallet och öppnade säcken var det sojapellets för nöt och gris! Har någon använt det till häst? Eller finns det någon som vet vilken skillnad det är? Jag hann förstås öppna säcken innan jag såg misstaget. Säckarna är ju precis lika!
Jag har gett sojaskrå för nöt. Tror inte att det spelar någon roll, så länge sojan är ren och inte utblandad med något annat.
Fy vilket väder det har varit idag!
När jag kom till stallet vid två-tiden så sprang Windy till grinden och gnäggade uppmanande till mig så fort jag steg ur bilen. Jag gick genast dit för att kolla så inte Dimona lagt beslag på allt hö själv, men ånej, Windy hade en egen hög som hon lämnat. Hon ville verkligen komma in! Man skulle kunna tro att Windy som är född och uppvuxen på Irland skulle vara mindre besvärad av regnet än Dimona, men så är det alltså inte. Jag var snäll och tog in dem och deras connemara-kompis. Sedan pysslade jag om dem alla tre till klockan var sex och min mage också ville ha påfyllning. Så mysigt att pyssla (tvättade svansar, juver, mm) i lugn och ro när man är ensam med hästarna i stallet. 
# Vilken härlig bild du har…
#3 RC 71 Vilken otroligt vacker bild på Janus, han ser verkligen ut som en sagohäst på det här fotot!

#12 Tack! Ja ,det är en favoritbild