Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 853 ggr
Tittut
0

God morgon 2008-03-14

Fredag igen, är det inte konstigt. En hel vecka sedan jag for till Gotland!

Jobb och tandläkare på mitt dagschema, vad skall ni ha för er?

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Bullemor
0

Tänk, idag fick jag sova ända till 06:45. Var länge sen sist! Borde försöka ta mig iväg och handla lite saker idag, får se om jag får ork.

Carduus
0

God morgon !

I dag blir det jobb och inte så mkt mer. Är tävlingar i Hamre i morgon så det blir till att förbereda nå'n smaskig matsäck i kväll. Mitt huvud klarar inte av en hel dag med bara mackor, godis och hamburgare, då kommer migränen som ett brev på posten.

ambo
0

ut och täcka hästar nu, mocka o sen hem. Rida min lektion kl 17.30 kul som vanligt hioppas jag!

ska massera Ambos rumpa han hade megaträningsvärk igår efter den hååårda hoppträningen i onsdags! Banor på 110..stackars lilla gubben, han skrubba sig mot skåpen för att få lindringLedsen måste skaffa backontracktäcke!

RC71
0

Morrn!

Snöar här Ledsen Massor av jobb väntar…

Bullemor
0

#4 snöar!? va!?  Här (16km längre bort) är det nästan solFörvånad

Murgard
0

Godmorgon!  Såg att Tittut har en stor artikel i Ridsport, som så fint beskriver hingstpremieringen på Gotland. 

Här är det en molnig dag, utan nederbörd än så länge.  Har borstat lite päls av Fendi & Dusty på morgonen. ÅH, så dom njuter! Felix får sitt lite senare, och Delight ska ridas idag om dottern inte jobbar alltför sent. (skiduthyrare i Kungsbergets skidanläggning).

Måste gå en rond mot damm och hundhår idag också. Stön!

Akerberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God förmiddag

färdigjobbad för den här veckan, sköönt! Den har varit lång =S

Ska upp till Snörpa sen, tänkte rida lite på banan, kanske hoppa lite om hon inte är alltför vild o galen *S* Men hon tycker ju det är såååååå skojsigt att få skutta!

RC70
0

God lunch!

Blev väckt av stallet som sa att de skulle släppa monia i en hage med 2 kompisar idag! De har inte ringt igen så jag antar att det gått bra!  Här är det mulet och regnet hänger i luften. trist.

idag skall en longerlina införskaffas sen ska jag kvällsfodra ikväll med ! :)

Covergirl
0

Jag skulle haft sovmorgon. Väcktes istället vid 06.35 av tjejen som jobbar i stallet. Hon frågade om jag kunde ta morgonfodring och utsläpp eftersom hon fått migrän.
Jag som tänkt sussa lite längre kravlade mig upp, efter knappt 4,5 timmes sömn, och gick ut till stallet.
Morgonfodrade, släppte ut, la ut hö i några av hagarna, mockade till mina två egna, red den lillstora drumlan, tömkörde den lilla drumlan, sopade stallet och fixade iordning fodret.
Hann prata lite med Tina också.

Efter en nätt stallvistelse på något fler timmar än jag tänkt parkerade jag mig i soffan för att se på sport. Är det jag gjort under eftermiddagen samt duschat samt fixat och ätit tacos.
Nu blir det mer sport och ikväll Så ska det låta. Har jag riktig tur får jag kanske ett telefonsamtal eller ett sms/mejl från min kära pojkvän. Wuuppii Skrattande

Annette
0

Man kan inte göra så mycket nyttigt med en fraktur på strålbenet i armen. Så jag har med gott samvete satt in shetlandsfotografierna från förra helgen i album, samt skrivit etiketter till dem.

ikväll blir det Så ska det låta, dottern favoritprogram.

Murgard
0

#10 Gipsad? jag har precis tagit av mitt gips efter 6 v med en fotledsfraktur. Plastgips är mycket lättare och smidigare än vanligt!

Har du mycket ont? Krya på dig!

Annette
0

#11. Bara lindad. Men jag får inte belasta armen alls.
De påstår att jag måste äta massa värktabletter, jag som inte ens äter 5 alvedon om året annars. Men det är väl bäst att lyda ;) Idag har jag mer ont än de andra dagarna. Är det normalt vid läkning? Jag har aldrig förut skadat mig så här dumt, så jag har ingen erfarenhet.

Murgard
0

#12  Jag skruvades ihop innan gipsning, sedan hade jag inte ont mera. Fick stark smärtlindring på sjukhuset (låg inne 3 dygn) sedan åt jag inte flera smärtstillande.    NU har jag megaont när foten ska användas igen!  Men enl. min snygge grekiske läkare ska det avklinga inom kort.

RC71
0

#13 Är läkaren så snygg kanske du ska se till att besvären återkommer med jämna mellanrum…Flört

Murgard
0

#14 Ja, du skulle bara SE!!!  Men tyvärr är det väl nästan mera dottern som bör bli stammis på ortopeden…   Min första läkare därinne hette Hampus- precis som sonens kompis. Det var nästan så man ville råga om det inte fanns någon Gösta eller Bertil…

AKWIK
0

#15 Skrattande