Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettoff-topic
Läst 691 ggr
Bullemor
0

Present-tips

Tänkte vi kunde fylla en tråd med trevliga/udda/roliga presenttips till de där människorna som "redan har allt".  Har en mor som fyller en massa år imorgon, och jag vet ännu inte vad jag ska panikhandla …

Hjälp!

RC70
0

Hum, jag brukar alltid köpa typ speciellt glas (Kosta Boda) eller nån liten kul glasskål :) brukar alltid gå hem hos min mamma !

RC71
0

#1 Vår mor är inte riktigt glastypen . Fler tips?

Maria-Kavat
0

Vet ju inte riktigt vad de gillar, men vi har dels köpt böcker om "speciella människor" eller riktiga orginal kan man ju säga….tror någon bok heter De ovanliga. Finns ett par stycken vad jag vet! De har uppskattats väldigt mkt och är roliga att läsa….Vet inte riktigt om det kankse bara handlar om människor som levt här runt i småland,då kanske det är mindre kul om man bor någon annanstansFlört

RC71
0

#3 Orginal finns det här i Uppland också Glad

Maria-Kavat
0

#4 Cool det tvivlar jag inte på! Om de är me i böckerna elller inte vet jag dock inte,för dåligt insatt i den litteraturen! Presentkort på att gå ut å äta är ju något de inte kan ställa i hyllan å låta samla damm….Skrattande

RC71
0

#5 Bra tips! Glad

Murgard
0

Senast köpte jag en nackmassagekrage till modern. Samt presentkort på ett äppelträd.  Stegräknare fick hon till jul. Anatomisk kudde var mycket uppskattad. Nackvärken försvann!  Men behoven är ju olika.

AKWIK
0

När jag var liten och fragade min pappa vad han önskade i julklapp t ex var svaret alltid detsamma: -Jag önskar bara tva saker, lugn och ro. Oskyldig Billigt och bra.

Det är svarare ju fler ar de fyller. De har ju hunnit samla pa sig mkt prylar under aren. Den här resan till Wien fick min mamma som fyllde 70 igar. Jag ska ordna en ny bänkskiva till köket när vi kommer hem. En sadan har hon pratat om länge.

jojjehanna
0

Nu för tiden går alltid bilder på barnbarnet hem, men brukar även ge upplevelser, typ biljetter till teater eller liknande.

Tittut
0

Vad blev det för fint till mamma nu då?

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Bullemor
0

#10 Blev lite allt möjligt. Presentkort på vitvaror, böcker om bygden samt en liten kul en som hette " I huvudet på en gammal hagga". Hon kommer även bli medsläpad på en utekväll på stan när ett band kommer och spelar irländsk pubmusik!

Tittut
0

# 11 Perfekt! Hon gillade ju den irländska musiken, var det inte så? Förresten, vem gör inte det? Skrattande

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~