Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettgod-morgon
Läst 1216 ggr
Tittut
0

God morgon 2008-03-17

Hej på er!

Nu ska jag åka till Jönköping på registratorträff. Har lovat att vara öron även år Mrs.M som inte kan åka, plikten kallar, så det är bäst jag försöker hålla mig skärpt. Försöka duger!

Ha en trevlig dag allesammans!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Murgard
0

Godmorgon! Idag återgår jag till arbete efter 7 v sjukskrivning . Om foten funka´r blir det väldigt trevligt att kommia in i normala rutiner.

Snöar lite lätt, hundarna försöker äta varandras frukost. Ha en bra dag!

Bullemor
0

Snön vräker ner här i Enköping samtidigt som de försöker sopa rent ute på gatan med en sån där sopmaskin. Konstig kombo.

Måste ta mig iväg och köpa hundmat och andra förnödenheter idag. Tänkte även försöka inhandla valphalsband och filtar till valparna..Bara 2v kvar tills de är stora nog att flytta hemifrån.

monsterpony
0

God morgon. Tillbaka på jobbet efter en veckas skidåkning. Inte världens festligaste (och gråväder dessutom), men det är bara att bita ihop och hugga i. Det ligger mycket i att-göra-högen.

AnnaB
0

God morgon o…

….HJÄLP! jag trodde jag skulle få slippa snön i år, det blåser o fullkomligt vräker ner snö, pust o stön…

Det blir till att jaga folk under dagen vi skulle träffats för allsvenskaträning i kväll, men jag tror ingen vill ge sig ut med häst o släp i detta väder, får väl ha en stugsittardag idag…

Clancy
0

God morgon

Här har det hittills varit ont om snö i vinter, lite lätt puder då och då bara. Det har varit så fint vårväder nu på sistone och verkligen känts som vår i luften Glad

Lät så bra att ni hade snö däruppe, där kunde den stanna tyckte jag. Men döm om min förvåning när jag tittade ut i morse, alldeles vitt ! Och det fortfsätter att dimpa ner här ! Skrikandes 

Jag vill ha vår, och inte kyla och snö !

ambo
0

mulet o dystert tyvärr..Ledsenvar ute i morse o kolla ambo, svullen-gallig kota men inte så varm som igår. Paddade o lindade o boxvilar till i eftermiddag. Ska inköpa mina back-on-trackpaddar nu snart. usch trist hoppas han dragit på sig kotledsinflammation..avvaktar tills i morrn sen bokar jag in solvalla klinik. han ville bara ut i hagen..

MrsM
0

ÄNTLIGEN får jag användning för årets nya, dyra finska dubbdäck!Skrattande Har läst en del positivitetslitteratur på sistone.

No more comments.

Bullemor
0

#7 Förvånad

Akerberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#0 Vinka!

Här är det vitt idag, vräkte ner stooooora flingor när jag gick upp i morse, huu! Trodde det var vår nu ju!

RC70
0

God förmiddag!

Här är det kalt på backen, inte en snöflinga så långt ögat kan nåå ! SKÖNT!
Det har inte regnat här på 2 dagar  nu, så med lite vilja så kanske jag slipper dyka i lera i stallet strax. måste införskaffa stövlar..

Tjing tjing!

AKWIK
0

God eftermiddag! I morse kom det lite snöblandat regn under någon timme och för ca fem minuter sen så började det igen. Glad (  <--- positivt att det inte blåser storm samtidigt och att inte flugor och broms vaknat än)

Förra året körde jag ner till Grevagården med dubbdäck sista mars. I år har jag tänkt att byta till sommardäck några dagar före avfärd. Men efter att ha sett bilderna söderifrån så vete sjutton… Nåja, har ju lite tid att bestämma mig på.Fundersam

Carduus
0

God eftermiddag! Ruggigt väder men var åtminstonde uppehåll under lunchen så vi fick oss en promenad. Kommer snöflingor då och då men änsålänge har de inte legat kvar…

Besiktigade bilen i morse, gick väl hyffsat med tanke på att det är en Ford som har gått 22 000 mil Fundersam. Lite smågrejjor som ska fixas bara sen ska jag försöka få några spänn för den och köpa en ny. Rav4 står högst på önskelistan  Penga mun. Får väl se hur det blir med den saken…

Clancy
0

#9 Just sådär såg det ut i Osby i morse Skrikandes

Sen kom solen fram och mycket snö töade bort Skrattande

Nu har solen försvunnit och det snöar igen Skrikandes

ELS
0

God kväll

Här har det snöat och blåst oavbrutet hela dagen. Jag höll inte på att ta  mig hem nu på kvällen då det var drivor med snö på vägen. Det är tur att jag har köpt en Subaru med fyrhjulsdrift och lågväxel. För första gången fick den nu visa vad den går för….Skönt att ha ett utestall i hagen då det är ruskväder. Mina hästar springer in där vid minsta regn eller blåst, trots att de är connemaror…. I dag har de knappt stuckit mulen utanför.

Hoppas verkligen att snön är borta redan i morgon!

Akerberg
0

Fy 17 vilket väder det varit idag =O  När jag var i stallet trillade det nog ner 10 cm snö, dessutom blåste det nästan storm och var svinkallt, brrrrrr! Hade behövt rida en längre tur för pållan var helgalen, men det fick bli en kortare variant inte allför långt från stallet för det var fööör otäckt väder =S Jag som brukar säga att det finns minsann inget dåligt väder! Man får ju klä på sig =P  Gällde inte idag =(

Carduus
0

Är både förbannad och nöjd…

Besiktigade ju bilen i morse, fanns en liten spricka i avgassystemet och ett par andra småsaker. Åkte vidare till jobbet och började sen rulla hemåt vid 17.30. Trafiken var tät på E18 så tog en annan väg via Enebyberg för att undvika köerna en bit. Tur för mig säger jag bara!

I Enebyberg går avgassystemet av Skrikandes Svänger av på en liten villagata, ut i snöblasket tittar under bilen och där hänger röret, suck… Som tur var hade jag en bit skärmstrumpa (ett slags metallnät som sitter runt kablage) som jag fått med mig från förra jobbet. Lyckas hissa bilen lite med den lilla ynkliga domkraft som finns i bilen, hade också en bit spånskiva  Fundersam så jag slapp ligga i blötan. Lyckades få skärmen runt avgasröret och binda upp det i ett fäste under bilen Förvånad. Oljig, blöt och frusen kom jag brummandes därifrån och hela vägen hem Glad.

Tänk vad man klarar av bara man vill och har en bit skärmstrumpa i bilen !!! Är nöjd över att jag tog vägen över Enebyberg så jag slapp stå på motorvägen och meka.

Sitter nu ren, varm och nöjd med mig själv i soffan. Tar bussen till jobbet i morgon Skrattande

RC70
0

Här i Haningetrakten har vi fortfarande inte sett röken av någon snö !

Murgard
0

#16  jobbar du med ngt tekniskt??Skrattande  Jättebra gjort,verkligen!!

AKWIK
0

#16 Duktig flicka! (som jag brukar säga till mina maror Generad) Det blir toppen att ha dig med till Skövde. Ska försöka serva bilen innan vi åker så du inte behöver använda dina kunskaper igen. Tur att du är så händig. Om det hade hänt mig så hade jag antagligen inte varit hemma än….  Idéer om hur jag skulle laga hade jag haft. Men jag har två vänsterhänder!

RC71
0

#19 Ha alltid silvertejp i bilen så klarar du dej ur det mesta Glad

Carduus
0

#18 Bygger IR-kameror just nu har också monterat kretskort byggt kablage, skött en mjölkko besättning på 60 kor själv och jobbat som instruktör i ladugården på lantbruksskola. Är väl hyffsat praktiskt lagd.

#19 Jag slipper gärna göra om det och känner att vi definitivt ska ta din bil till Skövde, min börjar kännas bra skraltig… Tror vi kompletterar varann rätt bra du och jag, du har hjärnan  jag har verktygen Flört.