God morgon 2008-03-19
Här har det snöat lite till inatt så nu är det nog 2 dm snö igen. Ska iväg till jobbet nu.
Ha en bra dag allesammans!
~Jag tror på ödet~
Här är det också vitt och några minusgrader. Det måste ha ramlat ner under natten.
Nu väntar min testund, ni har väl sett min fina tekanna som Anna Lindell gjort? Russfärgad, även om det egentligen är nordvenskar, skulle jag tro…
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon! 3-4 minus och klart. Härligt!
Hann göra allt färdigt i stallet. Sköönt eftersom det blir sent på jobbet idag.
Ha en fin dag,allesammans!

Morrn! Kallt o snö här också. Mkt jobb väntar så fleeceunderstället har åkt på
.

Massor med härlig fluffig snö här med och nu tittar solen fram. Toppen! :-)
hej har en kaosvecka med en son på sjukhus och halt häst. Måste snart åka in med Ambo då han står med sin svullna kota på 3e dagen..ska kolla hältan i morrn igen. han står me Backontrackpaddar och när de kommer på blir han helt lugn och avslappnad
så de hjälper honom.
sonen har migränrelaterade problem och iom med det fått 2 miniinfarkter som redan givit sig av s a s. Fick tillfällig påverkan av det och nu har all proffshjälp man kan få kopplats in på Karolinska så man satsar snabbt när det är en 17åring. har varit oroligt värre men han är som vanligt nu och vill hem. Måste få bukt me migränen det är inte så ovanligt med tromber och migrän har vi nu fått lära oss
Alltid är det nåt skit nånstans tycker jag!
#7 Oj! det där låter läskigt! Håller tummarna för att både sonen och Ambo piggar på sig snart
Godmorgon i chocktillstånd,
fick beslut av CSN att mitt studiemedel ska vara indraget, för att jag tjänar för mkt under första kvartalet 2008. Första kvartalet tänkte jag, jag har ju skrivit för hela 2008 !
inte konstigt att d blev fel ! Så ringde fort som attan till CSN o fick det ändrat rätt ! Annars blir jag ju återbetalningsskyldig, och det vill man ju inte !!
Iväg och jobba inom 2 minuter. känner mig sådär motiverad idag. Sen ska jag ut till mini-monster och longera lite. gick jättebra igår !
Vädret här, solen skiner ömsom det snöar. 1.1 plusgrad säger min blogg att det är i Haningetrakten !
Trevlig onsdag !

#7 Här hålls det ytterligare ett par tummar för sonen och Ambo. Skönt att sonen i alla fall är i goda händer. Hoppas de båda kryar på sig och blir friska.

God Morgon
Hunnit jobba, köpa morötter o växla lite pengar idag. Ska iväg till nästa jobb o sen direkt till stallet. Där ska jag rasta av räcerhästen (se avataren) och hoppas att jag får behålla näsan där den ska vara…
Sen kanske jag ska sitta lite på den oinridna (se bilden) , men det beror lite på tiden… Måste hem och röja lite så Lisa o Colleen kan ta sig innanför ytterdörren iaf…!
#11 hahah vilken kul bild!
#7 Tänkte att det kanske var ngt riktigt knas när jag såg att du varit inloggad kl 3 på natten. Skickar en tröstkram till dig och din familj. Skönt att sonen är i vård av expertis.
#3 Lilleman är ju så charmig
.
Får man fråga om du har eget ridhus som syns i bakgrunden på bilden? Eller är det stallet? Har själv drömmar om att kunna ha en byggnad typ din, med boxar på ena änden och lite inomhusutrymme för t ex longering och hantering. (Och efter att ha sett spanska ridskolans lilla ridhus kanske även att kunna rida i
)
#7 tumme finns här med ! 
#7 Även jag håller tummarna för att det ska lösa sig…
Idag har jag varit ute och ridit i snöovädret, en halvtimme efter jag släppt ut den lilla ponnyn slutade det snöa, just my luck… Nu lyser dessutom solen utanför fönstret.. grr

#14 Tyvärr är det inte ett ridhus fast jag önskar verkligen att det vore det…. Denna byggnad är från början en maskinhall men i halva delen har jag min veterinärmottagning och den halvan som återstår används till garage. Den blir för liten att rida i men skulle nog gå att göra ordning till longervolt. ( Skulle nog inte vara så populärt förslag till min sambo…. ) Jag har det lyxigt de dagar jag arbetar här hemma då jag har mottagningen precis vid hagen och kan prata med hästarna med jämna mellanrum.

#7Oj,vad jobbigt för er! Håller tummarna här också! Har ni uteslutit hovböld på pålle?

#7 Tänker på er! Jobbigt när ens barn blir så sjuka, enda trösten är väl att en ung människa är stark och ofta tillfrisknar snabbt.
#17 Vilken lyx att kunna iaktta sina hästar under arbetsdagen! Man kanske kunde stänga en hage i skolgårdens utkant…
Roligt att se bilder på era älsklingar!
#18 Är det vanligt med svullen kota vid hovböld? Jag har aldrig hört eller sett ngt om det. Å andra sidan har jag inte sett en hovböld sedan -82.
#19 Ja så trevligt det vore om det fanns möjlighet att ha häst vid skolan/arbetsplatsen. Då kunde många ta hästen till jobbet/skolan i st f bil. Mycket miljövänligare! 

#20 Japp,väldigt vanligt faktiskt.

Förmånligt att ha hovslagare och veterinärer on line!!
#21 Problemet är att det nuför tiden knappast finns en unge som inte är pälsdjursallergiker!! Man betraktas med viss skepsis när det framgår hur päldjursrikt hemmet är..

Har varit runt med några fjädrar nu!
Natti natti