God Morgon 2008-03-21
Skulle önska gomorrn men hittade ingen tråd så jag gör väl en då?
Här småsnöar det. Ska påskfeja inomhus och försöka skicka upp nån spänstig junior på vinden efter pyntet.
Ha en bra dag!
M

Morrn!
Nästan sol här faktiskt, men kyligt. ska försöka släpa mig ut för att avverka lite BJÖRK-ris att sätta PÅSK-fjädrar i (du har missuppfattat nåt där RC71 ;-) ) såhär i sista minuten. Drar mig för det varje år eftersom jag vet vad katterna brukar göra med det. De spelar ping-pong med pyntet och tuggar på fjädrarna 
God förmiddag!
Här snöar det till glädje för sonen som ska ta en premiärtur med crosshojen på banan.
Påskpynt? Går det inte lika bra med julpyntet som står kvar sedan sist?
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God morgon! Så då kom vintern till slut i alla fall….
Här har det snöat rejält med stora fina flingor och termometern visar på ett par minus. Igår var det mkt växlande mellan sol och rejäla snöfall. Det kom så pass mycket snö så jag funderade på om det inte var dags att ta fram miniskidorna och tolka. Men jag rider inte Dimona nu och Windy har jag inte tränat med linor tillräckligt för att någon kompis ska våga tolka efter henne. Skidorna (och ljudet av sand/grus under dem) har hon däremot vant sig vid bra. 

God morgon!
Solen skiner och det är vitt ute. Skulle dock hellre haft det här vädret i julas än nu… Sambon och jag ska till mina föräldrar i dag för att umgås och äta lite påskgott. I morgon måste vi börja rulla mot Högbo 5 på morgonen så ska försöka komma i säng i tid i kväll. Hoppas det inte snöar i morgon då vi åker…. Återkommer på Söndag eller Måndag med en förhoppningsvis positiv tävlingsrapport
.
God eftermiddag. här snöar det. kan man LUGNT säga. det är helt vitt utanför fönstret. katten jagar snöflingor. ska iväg till stallet och köra Klurix och Spice Girl nu på en gång. andreas skulle bara hämta hans termogrejer och sedan äta lite frukost. sen bär det av ut i snöstormen till stallet !
önska oss lycka till !
#5 Lycka till! Håller tummarna för bra väder!
God middag! Har avslutat min nattvecka så nu ska man vända på allt, vilket innebar 4 h sömn i fm. Snart bär det av till stallet med min 5 åriga kusin som ska me å rida. Blir dock den "lite tröga" idag, förra gången satte sig katten på rumpan på "den vilda" när X preicis suttit upp-vilket resulterade i rodeo och ett snabbt räddande av X! Sedan tog det ett tag innan vi fick upp henne på ryggen igen, å när det väl gick kröp det i honom som en liten larv…känner att jag lägger ner den verksamheten ett tag på den kusen! Får nog inse att han inte funkar som barnhäst…än!

God dag =)
Varit hos Snörpa och ridit en sväng i snöyran. Pigg och glad som hon alltid är men inte riktigt lika halvgalen som hon varit tidigare i veckan (biverkning av sojan…) Mycket snö uppe hos henne, här har vi inget i jämförelse! på hemvägen stannade jag hos hennes ägare och lämnade av ett pägg (se bild) och fick ett ägg tillbaka =)
Ska till stugan sen, blir kvar till på söndag, där uppe är det säkert ännu mer snö än hos Snörpa…
Efter 8 tim på akuten packar jag nu för att åka till fjälls (Tänndalen) i en vecka. Dottern stannar hemma och mattetentar och håller ställningarna bland hästarna. Två tappade skor är dagens skörd. Leran suger även om den nu gömmer sig under vacker snö. Femårsstoet var med på klubbtävling idag. Med undantag av en gång då hon hoppade tre hinder har hon annars bara hoppat två hinder åt gången här hemma. Nu hoppade hon hel bana. Felfritt, 60 cm och med tempo. Det var duktigt.
Tack och lov har vi satt Ferros på egen hage så här sista veckorna innan hingstvisningen. Jag fick laga täcken varje kväll när han busade med valackerna. Hela han är som ett knotter av alla småsår.

Skönt att höra att jag inte är ensam om att påskpynta idag!! Kanske det har något med hästägandet att göra?
Har idag haft besök av en Holländare med nybliven Ockelbo-fästmö, och var därmed tvungen att damma av engelskan. Han var intresserad av hötorken mm…. man kan säja att de tu föregick mäklarnas annons 

Goder kväll! Här har det varit kallt och snöigt hela dagen. Fingrarna höll på att frysa bort under ridlektionen, men när de tinade fram gick det desto bättre. Sen har det varit avfrostning av frys, städning och matlagning och sen middagsgäster på kvällen. Nu är det snart dags att runda av dagen.
#1 Själv slutade jag gå påskkärring efter att i full utstyrsel beträtt en nymålad utetrapp i kvarteret. Grannen var INTE glad.

# 12 När var det? Har grannen förlåtit dig nu?
#13 Tja, ikring 1965. Han e nog död.
Tänk dej själv, jag var inte ensam, att uppifrån fönstret se hur ens nymålade ljusgrå trapp fylls av ett antal påskkärringar i flock med sktitiga skor…. Vi fick inget godis av honom. Däremot satte flera av oss pers på 60 m m kvast o kopparpanna.
#14 hahah, själv har jag fortfarande men efter att RC71 och jag kom på den käcka idén att jag (ca 7år gammal) skulle rida påskkärring på den inlånade ,kvickvändande Welshponnyn.
Resulterade ganska snabbt i att jag blev avkastad i ett dike..i full utstyrsel. Det är nog det närmaste flygtur till Blåkulla som jag upplevt.

#15 Jag trodde du tyckte det var kul?
Ja,kanske inte isvattnet i diket kanske,men apelsinerna från tant Jenny…? 
#16 hrmf.. Apelsiner är ju precis vad ett genomblöt, nerkyld 7-åring önskar sig
Ponnyn var dock snygg i sin Påskutstyrsel. har du inga kort på det?

#17 Nä, tror inte ens jag ägde någon kamera då 

kanske någon i sällskapet satsade på en sprinterkarriär??
#15 Ni verkar haft mycket skoj under barnaåren
-ckså!

#19 Ja, i alla fall jag…

#20 RC71 då! Hände det verkligen att hon roade sig på systers bekostnad?
#21 ständigt förekommande fenomen i vår familj!
Kan väl tillägga att jag skrattade gott när hon gjorde en djupdykning på den Irländska stranden i augusti. Antar att vi är kvitt…

#22 Visste inte att RC71 är så begiven på att bada!!

#21 Tja,det beror ju på hur man ser det 
Angående djupdykning så var det i sanden och ej i havet

#24 Annars brukar väl havet vara skapligt varmt i augusti?!