Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettgod-morgon
Läst 956 ggr
AKWIK
0

Godmorgon 16 mars

Sitter och väntar pü taxin till flügplatsen. Lite för trött för att orka brü mig om konstigt tangentbord. Ska skünda ut till stallet när jag kommer hem. Längtar till naturen. Hoppas det är fint väder hemma…

Bullemor
0

Go'morgon!

Idag väntas besök från valp-köpar-familjen igen. Trevligt! Innan dess ska det hinnas ätas frukost, promeneras och städa lite.

colleen
0

God morgon.
Idag ska hästarna få komma ut och röra på sig. De vilade igår när jag var på stan och bio med en kompis. Det är mulet ute men hoppas att solen tittar fram senare i alla fall.

~Jag tror på ödet~

MadickenII
0

AKW- det är ganska hyfsat väder hos oss i varje fall, och då borde det ju vara något liknande där dina pållar bor. Minusgrader imorse och nu lite blått på himmelen. Kan det kanske bli fårklippning idag?

Ska försöka hitta min gamla upphuggare+klubba+bräcktång och dra av en sko på russinet, så kanske vi skulle kunna komma ut på en ridtur också. Funkar inge bra med bara en framsko.

Hoppas alla får en bra dag, och kanske lite sol på näsan!

RC71
0

Godmorgon alla! klart och lite kyligt här. Somnade under melodifestivalen i går men antar att Perelli vann?

#3 Hittar du inte nitklingan kan du ta ett stämjärn eller skruvmejsel i stället Glad

Murgard
0

SOL och vackert! Vilken skillnad det gör. Ska beta av det sista i strykhögen (ganska liten nu) innan vovvarna får röra på sig lite. Hästarna får klara sig utan aktiviteter någon vecka ytterligare, till min fotled är någorlunda OK igen.

Tittut
0

Nu solar det för fullt här hos oss, så tvätten åkte ut på torkvindan, mysigt! Kan inte förstå hur mycket tvätt som produceras dagligen av en familj på fyra….

Sonen ska köra cross idag och jag har lovat Elan en promenad med gammelmärren. Får se om hon minns det, eller om hon vill byta ut fyra ben mot fyra hjul istället.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Carduus
0

Sitter på jobbet… lagom skoj en Söndag Ledsen.

Tävlingen i går gick sådär, ett pet i varje klass. Första får ryttaren ta på sig, i andra klassen var både ryttare och ponny jättefina men han tappade bakbenen i insprånget till tvåkombinationen. Andra klassen var lag men då de övriga tre vägrade ut sig Förvånad spelade ju Storms pet mindre roll… Bra organiserade tävlingar men banbyggaren var inget vidare. Urkonstiga svängar i omhoppningen i LB, blev inte vacker ridning. I LA var avståndet i tvåkombinationen helknasigt, en ponny var nära att gå omkull pga det, trist.

ambo
0

gokväll börjar det bli..har hållit på me ommöblering halva dan..jobbigt och inte blir det riktigt bra heller..pga ett för litet hus..

sen är vi lite sura då vi maja blev bortlottad på första tävlingen för säsongen på sundby ridklubb den 24 mars..ringde folket o de hade lottat bort hälften av alla anmälda!! helt otroligt, det behövs fler tävlingar!!

Murgard
0

#8  Trist att bli bortlottad.    Det är svårt att planera tränings/tävlingsupplägget om man aldrig vet om det blir start eller ej!

RC71
0

#8 Får ni ingen form av förtur till nästa tävling när ni blir bortlottade? Trist, men ett tips kan vara att anmäla till tävlingar lite längre norr ut där startfälten inte är lika stora

Carduus
0

#8 Fy vad trist att bli bortlottad. Var bor ni ? I Hamre i går hade det kunnat vara fler starter, förvånande litet startfält faktiskt Västerås är ju ändå rätt cetralt Fundersam. I Högbo helgen som kommer är det en hel del starter men ingen bortlottning vad jag har hört. Bättre lycka nästa gång !

Murgard
0

#11 Ska du till Högbo kommande helg?  Vad är det för tävlingar där ?  Det är i våra hemtrakter.Glad

Carduus
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#12 Det är hopptävlingar regionalt LB LA och MSV B på Lördagen, nationell LA MSV B och MSV A på Söndagen. Blir ruggig tidig morgon för oss på Lördag, det börjar kl 8 och vi har en bit att åka, sen sover vi på Högbo brukshotell och ponnyn är uppstallad på HRK till Söndagen så då blir det bättre. Vi är med i katC LB LA lördag och bara LA på Söndag, han är inte klar för MSV än. Den andra ponnyn vi skulle ha med som går MSV är tyvärr halt…

Vore kul att ses !

Murgard
0

#13 Ja,det vore jättekul!!  Ni kanske får en stund över att titta över på en fika?  Det är knappt 3 mil från HRK till oss, och det tar 25-30 min.     Skulle vara roligt att åka till klubben och agera hejarklack, men kan inget lova.

Vi kan maila mobnr. mot slutet av veckan så kan vi höras av!  Glad

Vet ni vem som bygger?

Carduus
0

#14 Det tycker jag låter skoj, ska bara övertala ressällskapet också Glad vi borde vara klara rätt tidigt båda dagarna.

Leif Hall bygger.

RC71
0

#15 OM du åker till Murgard så får du ta med kameran och fota mitt "barnbarn" Glad

Akerberg
0

god kväll

Har varit fint väder idag och det gick jättebra med Kreles =)

Igår var mamma och jag ute och hämtade en björk, 5 meter hög tror jag =S Kapade ner den till 2 och tog in den ^^

Carduus
0

#16 Lovar att försöka komma ihåg kameran…

RC71
0

#17 Jaha,det ska firas påsk ordentligt ser jag…Förvånad Här brukar vi nöja oss med ett litet påskris.Flört

Akerberg
0

#18 Vi drog till med ett helt träd i år ^^ Hade vi haft högre än 2.02 i takhöjd så hade det blitt ett högre träd =)  De överbliva metrarna blev ved ^^ (hrm… tänneved!)

Efter påsk tänkte vi införskaffa lite mer påskrispynt… det blev lite naket =P (Brukar ha mycket mindre ris!!)

ambo
0

ja hemma från stallet nu ikväll, så markerar ambo på vänster fram..och är varm över kotan + lite svampig liksom. första ggn han är halt på  hela tiden vi haft honom..så det var väl nån mening att vi blev bortlottade. ska dit i morrn bitti o kolla honom och då avgöra om han ska stå inne eller gå ut i sin gyttjelerhage va tror ni?? rädd att leran frestar på än mer men stå inne är ju ingen hit heller..

blir väl att ringa vet. om det ej är bättre i morrn.

nu är jag orolig att det var för hård träning i onsdags..men, det borde väl visat sig snabbt efter kan man tycka.

håhåjaja!

nä, nåt bortlottningskort tror jag ej vi får, skulle då bli mängder me folk som skulle fått det..men, det där att tävla längre bort blir kanske aktuellt om detta fortsätter! Vi hade ju planerat in hela påsken kring tävlingen..fast nu verkar det bli vila då istället..drog ner havren direkt f s skull! vi bor i stockholm, västerort

ska åka upp o köpa back on trackbenpaddar nu oxå! att sätta på hanses frambenGråter

Murgard
0

#!5 Då får vi hoppas ditt sällskap inte är alltför motsträviga!          Då vi var ute på ponnyhoppning byggde Leif trevliga faira banor.  Dottern tränade hoppning för honom under B-ponnytiden.

#16 Carduus hinner nog före oss med fotograferandet av "Janusson" - det går trööögt! Ledsen

#17 Riset jag plockade idag känns helt plötsligt aningen futtigt… endast 30-35 cmGenerad.

RC71
0

#22 Ja,det känns som det lutar åt en ny tävling-största påskriset….CoolSkrattande

Murgard
0

#23 Hur pass höga björkar har du på din mark???Glad  Bara att klättra upp med dunen!  Höjdrädslan sätter krokben för mig,tyvärr.

Akerberg
0

#24 Största påskriset inne isf ju =P

Det ute är nog snäppet större än det inne ändå… fast det är ingen björk utan en syrén  (lägg huvudet på höger axel…)

RC71
0

#24 Hööööga! Skrattande Funderar på att ta fram skogstraktorn med vinch….Fundersam

Murgard
0

#25 Har du extrem takhöjd därhemma, Akerberg??

#26 Skrattande Det behövs nog hela höns däruppe om det ska synas något!  

--Gudars så hjulbent Rapace är!!

walsan
0

Mycket påskris blir det när man arbetar för EU-bidrag på betesmarken. Räcker för hela byn…

Murgard
0

#28  Lie och får är väl tillåtna??Glad

Akerberg
0

#27 Näää, 2.09 är det på högsta stället , lägsta är strax under 2 meter, och övrigt är ungefär 2.02.  

På tal om det… jag måste bara…   Mamma och jag skulle köpa ett skåp till rummet, åkte till affären. Pappa har sagt att det är 2.09 i takhöjd, vad bra tycker vi när vi hittar ett skåp som är 2.02 m, det blir ju perfekt!  Köper det och åker upp med det till stugan och ska montera det. hm… inte 17 är det några 2.09 i takhöjd inte! 2 meter ungefär är det där skåpet ska stå!  Slutar med att pappa får såga av två cm i nederkant, samt montera det liggande i ett annat rum, sen bära in det i vardagsrummet och försöka resa det på det högsta stället som vi hittar framför öppna spisen, DÄR är det nog 2.09 på en fläck, det gick preeeciiiiiiiis att resa det och putta bort det dit det ska stå. Man fick med så mojar att fästa skåpet med i väggen, inte en susnings chans att få dit dem, så han tar helt enkelt och drar en skruv rakt igenom skåpet och upp i taket från insidan *S*

Ursäkta lilla urspårningen  Oskyldig

RC70
0

#30 skam den som ger sig :)

Murgard
0

#30  Tacka vet jag handlingskraftiga människor!    Och en björk är trots allt böjbar!Glad

Akerberg
0

Här är en bild på skåpet och takhöjden :D

Murgard
0

#33 Snyggt! Tight!   Fin lykta också!

MrsM
0

#30 varför kapade ni av skåpet nedtill när det var däruppe det tog emot??Fot i munnnen

Akerberg
0

#35 För att det inte gick kapa det där uppe ;)  Då hade det blitt utan överdel =P