RENT HUS - TIPSTRÅDEN
Påskfejar för fullt. Det går fortare att få rent hus om man inte odlar och artbestämmer allt man träffar på
.
DENNA NYA TRÅD är till för att utväxla städ-tips. Har förstått att det döljs en del proffs och erfarenhet härinne.
FRÅGA: HUR får man glas(?)dörrarna på duschkabinen fria från "dimma" i form av en fet film av kalk(?) avlagringar och droppar mm??? Enklaste sättet tack. Har drömt att man bara torkar av me nåt dunderjox så är det klart, men har gått bet hittills. Kunde man ta slipmaskinen med mjuk putsduk???
O.S.A. - snarast, tack.
M

VIM! (eller jif eller cif eller vad 17 det heter), sen eftertorka med Mr Muscle Badrumsspray (ev funkar det med bara den också, beror på smutsgraden)
Fö är Mr Muscle badrumsspray det jag använder absolut mest på jobbet, den funkar överallt, även i köket =) (alla andra mr muscle jag provat, bland annat kökssprayen har varit katastrofdåliga!)
Akerberg, du är en pärla! Skickar ett bud till ICA direkt. Återkommer när jag testat.
Prövade f ö "rent hus tricket" med grönsåpa och ättika. I min värld gör man tvål så, och det blev också tvåliga utfällningar i den gröna soppan, och allt luktade Björnklister. Intressant kemiskt experiment. Den rödaktiga algbeläggningen längst ned på kakelväggen i duchen försvann vips i alla fall. Tänkte prova på hästtransporten sen - verkar ju vara en algborttagare?

#4 Måste jag testa! Brukar köra bara såpa i nederkant på duscharna i lägenheterna (biter dock inte jättebra på kalkavlagringarna högre upp på väggarna)

#4 På hästtransporten kör jag Turtle plastmöbeltvätt.Helt suveränt mot gröna alger mm 
#6 Ähum. Ättiksåpköret skulle vara MILJÖVÄNLIGT
. Undrar om Turtlejoxet är det?
Citek! Rosa avkalkningsmedel som finns att köpa i mataffären. Funkar bra till duschar, toaletter, badkar och annat som behöver kalkas av. Särskilt bra i duschar, bara spola med vatten så allt blir blött, sedan Citek med svamp, vänta en kvart och spola av. Gnistrande rent!
#8 Gillar arbetsbeskrivningen… vänta 15 min. Perfekt. Sant?

#7 Miljövänligt…
Det blir rent! 

#10 Livet består ofta av kompromisser, det är sällan man kan få allt!
#9 Ja, här på ostkusten funkar det faktiskt. Vi har både kalk och järn i rejäla mängder i vattnet, lite sumpgas också som extra piff. Ska man snygga till toan rekommenderas dock att låta verka över natten.