Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 453 ggr
Tittut
0

God morgon 2008-03-25

Hej i stugorna!

Fem minus här, och nysnö som föll i går kväll.

Vi har påsklov, så sonen är hemma från skolan. Han kommer väl snart tassande nerför trappan, som vanligt. Konstig unge, sover aldrig. Inte lik mig på något vis…

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

colleen
0

God Morgon!

Minus här också och en del snö. Det snöade av och till hela dagen igår, men det ser ut att kunna bli en fin dag.

Idag ska jag in till stan innan jobbet och köpa gummistövlar och regnställ till Irland, verkade ju som det behövdes - tyvärr, håller tummarna för att det är sol på fredagen och söndagen i alla fall.

~Jag tror på ödet~

Tittut
0

Hittade ett passande ordspråk i min almanacka:

"Konsten är inte att tala om vad det blir för väder. Konsten är att ha ett paraply när det regnar"

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Murgard
0

GOdmorgon. En liten överraskning är att det faktiskt är tisdag idag.   -4, solen påväg upp, lite rådimma.  Ska ut med hundarna en tur innan jobbet. Maken släpper ut hästarna idag.  Ja, nu kör vi!

ZABA
0

God morgon!

Solsken, just nu -0,6 grader och nästan vindstilla. Lite "jesusmjäll" på marken men inte mycket mer. Hästarna matade och verkar nöjda.

Svanparet Gunde och Marie har parkerat sig på sjön. Ena hunden testade isen i sin iver att ta sig en smakbit med svankött vilket resulterade i ett ofrivilligt morgondopp… Allt gick bra. Tur att det är en tik. Det finns staket mot sjön vintertid men de snillrika hundarna lyckas ibland krypa under det.  

Snart frukost för min del och sen en tur till Solna Ridskola. Ikväll är det dags att skämma ut sig igen på tömkörningsträningen för Anders Eriksson.

Murgard
0

#4 KUL med tömkörningskurs!

Carduus
0

God morgon!

På plats på jobbet, Tog lite sovmorgon för att inte reta upp min Migrän igen. Könner mig OK men inte helt bra, får ta det lite lugnt i dag.

Ha det bra alla!

[Croneld]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon! Måste titta in på Connemara sidan, här är så trevligt.  Vi har besök av en liten råbock hemma hos oss, han har helt enkelt flyttat in i vår trädgård. Så nu har utökat vårt djurbestånd. Ska faktisk lägga ut lite hö så han inte äter på mina ganska nyplanterade äppelträd. De är bara sex år och de vill jag behålla.

Ha en trevlig dag!

monsterpony
0

#7 Han verkar vilja ha en egen vattenhink också…

Soligt och fint här och kort arbetsvecka. Bäst att sätta lite fart så att man hinner med något… :-)

RC70
0

Godmorgon.

börjar dagen med att bråka med CSN.. sitter i telefon med dem, lr rättare sagt, i kö i telefon för att få prata med dem såhär den 25e och jag har inte fått mitt studiestöd…

Ska till polisen idag, sambon ska fixa pass idag, eftersom vi ska till USA i November ;) annars blir det till Monia lite och sen hem igen :)

Trevligt tisdag !

Akerberg
0

God dag!

Hemma från jobbet, ska kolla lite på minneskort på nätet och se åka till bästa affären för att införskaffa ett…  Ska spilla i lite soppa i bilen också och några droppar spolarvätska samt kolla oljan

Idag blev en av mina trappor dubbelt så ren… en annan på jobbet ska göra mitt jobb denna veckan, men det framgick inte att det gäller from onsdag och bara det jag inte hinner innan dess =P Så idag har vi båda gjort Åttan, sen såg han mig i trappan på vägen ner när han tog hissen upp på Sexan och blev lite konfunderad =P  Han åkte ner igen och vi redde ut det hela, han ska ta Ettan och Tvåan på torsdag, det är allt som är kvar av mitt jobb denna veckan eftersom jag jobbat så duktigt både igår och idag =) Tjugonian och Bernard igår, och idag har jag gjort Erikdahlbergsgatan, Trean, Femma, Sexan och Åttan

[Croneld]
0

Oj då, idag är det våffeldagen!

Vill du göra dina egna våfflor?