Dagens TV-tips
Det kanske finns fler än jag som gått vilse i programutbudet på TVfronten och givit upp?
Tänkte att vi kunde dela med oss av aktuella tittartips här, när vi hittat nåt särskilt bra?
Själv ska jag just avnjuta städprogrammet på TV4 kl 20.00. Den ena experten var lärare i livsmedelshygien på "stutis" och är en helfestlig prick. Så det MÅSTE ses.

Klockan 21 i kväll är det TopModel 9 som inte får missas

Du menar kl 20 antar jag. Ja, där ligger man i lä vad det gäller rörigt hemma!
Slå på TV4 ni som inte gjort det. Underhållande! 
Top model - Vilken kanal????

#3 3:an (går även repris på säsong 4 klockan 16.00 varje vardag i samma kanal, antar att de tar 5 sen för de visade 3 innan)
Grey´s anatomy- ikväll kl 21:00 på Kanal 5
Jag ser Kalla fötter varje vardagkväll 21.40 i Tv 4 guld. Har sett serien tidigare men den tål att ses igen ! Superbra !
Kollar också på Grey's anatomi, himla bra serie den också ! Kollar speciellt in Mcsteamy och Mcdreamy…..

#6 Har ej TV4 guld men sett serien Kalla fötter förr. Den är bra!

Jag ser aldrig på TV, men såg städprogrammet igår. Så från och med nu är onsdagar kl 20-21 heliga :)

#8 Bra! Då blir vi flera här som kan analysera…Har aldrig tyckt jag är speciellt bra på att städa o hålla ordning,men efter att ha sett gårdagen program är här kliniskt rent i jämförelse! 
Sen vill jag påminna alla om att den 4/3 börjar Grannfejden!
Ett höjdarprogram även det! ( Inte konstigt det är krig i världen…)
#8 Har mest retat mej på att jag förstörde en del av helgen senast med att städa. Det behövdes då rakt inte! På en skala
.

#10. Var glad att det bara var en helg ;) Själv försörjde jag mig som städerska på Volvo i 16 år. De första 10 var iof rätt okej, då jobbade jag kvällar och var hemma och red och grejade med hästarna hela dagarna :)
Dottern var med och tittade. Jag trodde hon skulle tappa hakan av röran. Nackdelen är väl att hon numera aldrig kommer att tycka sitt rum behöver städas
.

#11 16 år!
Jösses! Det måste betyda att du har fyllt din städkvot mer än väl i detta liv, och aldrig behöver starta en dammsugare mer…!

Idag Torsdag är det kanal 5 som gäller!
Criminal Minds kl 21:00 ( profilerare och poliser som löser otäcka brott)
och direkt efter 21:55: Gordon's Kitchen Nightmares (Gordon Ramsey, helvetes kocken, försöker få risiga restauranger på fötter)

#13 Ja, Gordon´s är kul! Såg det förra gången 

Musse Piggs Klubbhus på Playhouse Disney om dottern får bestämma eller kanske Timon och PUMBA.
Smått småbarns skadad men annars är det CSI på kanal 5 som jag gillar bäst.
#13 håller med dig ABSOLUT, bara det att man får växla mellan 5an och 3an , Efterlyst på TV3 !
Gordon är helt underbart rolig, kanske svär LITE mkt ibland ;)

TV4 20.00 Rent hus
Allmänt upprop! Missa inte detta fantastiska program i kväll!

Tittar på Sjukhuset i väntan på Rent hus. Vill absolut inte missa de där störtsköna damerna !!!
#17 Bra att du påminde! Alla pratar om det. Ska försöka att få sonen att titta också så kanske han får inspiration att städa. 

Tror jag undviker det… Jobbar ju med att städa, det räcker på arbetstid! (utöver det man får göra hemma…)
Jag stängde just av TV:n. Kände att jag blev så irriterad på att de stökat ner så mkt och på städtanterna som verkade så klämmigt hurtiga.

#21 Det gjorde du nog rätt i… Klämmigt hurtig är väl det sista man blir när man kommer till en svinstia… SÅ kul är det inte att ta rätt på skiten efter andra…

Jag tittar! Just nu är det paus. Skall bli intressant att se vad den häftiga kemisten hittar i sina odlingar.
Det var ju ett liknande program från England, eller var det USA ?, tidigare ( som de troligen snott idén ifrån ?) men det räckte att se på….Tyckte de hade överdrivit en hel del, kändes inte som "äkta" skit 
Tittar hellre på snickargrabbarna i femman.
#24 Har inte sett snickargrabbarna i femman, men snickargrabbar tittar jag gärna på 

Vissa snickargrabbar dansar alldeles utmärkt också!
#25 Tja, grabbarna tittar man nog mer på, samt lyssnar på då de roar sig gott för det mesta
, och den gotländska dialekten på Johnnie är så mysig att lyssna på
Designerna brukar ha lite lustiga idéer tycker jag. Då är Mias ideér i Bygglov mycket mycket bättre.
Nä, nu börjar ju Grey's Anatomy !
#26 Såg förra omgången av Let´s dance men har inte orkat hänga med i det nu igen. Tittar knappt ens på nyheterna längre.
Sitter mest och kollar stamtavlor, hästbilder etc. Och så skriver här då förstås. 

#28 Har inte följt det heller, men något "LD" har jag sett. Ett av mina favoritprogram är … Lokala nyheterna… Brukar se sena sändningen drickandes en kopp te, sedan hästarna fått sitt natthö.
#13 Tål att upprepas!
Jaha, så har ännu en onsdag gått med avnjutande av Rent Hus i TV 4. Fortfarande fascinerad över hur folk kan ha det och tycker det är skönt att känna sig helt normal med lite vanlig röra… Var idag uppvärmd efter att ha kopierat upp bilder på jobbet från en CD som kommunens djurskyddsinspektörer fotat vid ett omhändertagande av diverse djur i ett övergivet bostadshus… Nytt objekt för TVteamet kanske.

Detta är helig tid :) Jag och den snart 8-åriga dottern sitter som klistrade framför TV:n. Jag tycker det är uppmuntrande att titta mig omkring här hemma, inga ludna varelser, vad jag kan se ;)
Tanterna är för roliga. De ville ge dagens huvudpersoner ett kok stryk :)
So you think you can dance? på kanal 5 kl 20 idag. 
Jag har sett en del av den amerikanska förut. Fantastisk duktiga amatörer tävlar ungefär som i Idol. Seriestart idag av en skandinavisk version. Kanske kan bli kul.

Wallander - om vi orkar.
So you think you can dance - jag hatar pinsamhetsTV.
Det är ju slutspurten i Elitseriens hockey, semifinal nr 1 idag! Det kan man inte missa….Timrå-Hv 71 och Färjestad-Linköping! Upplagt för tufft spel o intriger
Är iofs inne på sista perioden i skrivande stund, men det kommer ju mera
(hockeynörd till sambo, märks det?)

#37 Kanske… men Brynäs får ju inte leka med de stor pojkarna längre
#36 Det var inte särskilt mycket pinsamheter. Många som var jätteduktiga på att dansa. En av "lärarna" i Let's Dance gick vidare efter lite tvekan. Hans partner (tillika lärare från Let's dance) var inte tillräckligt bra
. Det säger lite om att kvaliteten på dansen kommer bli hög. 
Jag älskar amerikanska So you think you can dance. Såg det mesta igår och hoppas det blir lika bra som originalet.
#39 han "Roland" var ju om något pinsam 
#41 Ja, men du känner väl till ordspråket "Var och en skäms för sig". Han verkade inte tycka att han var pinsam så då behöver väl inte du göra det? Men jag förstår vad du menar.