Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 620 ggr
Tittut
0

God morgon 2008-03-27

Skiner solen hos er också? Här är det vackert och sju minusgrader. Håller på att förbereda inför helgens hingstpremiering på kallblod, och skall fixa en massa saker innan jag far till Arlanda i kväll.

Ha en bra dag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Carduus
0

Jodå här i Danderyd är det också klart och ett par minusgrader.

Händer inte så mkt planerat i dag heller utom jobb… Ska baka någon form av fikabröd i kväll, min tur att ha Fredagsfikat på jobbet. Inte bestämt mig för vad det ska bil än. Behöver vara något "tamedsigpåbussenvänligt" typ muffins. Någon som har något favvisrecept att dela med sig av ?Oskyldig Vore kul med nå't nytt.

Ha det bra alla!

Bullemor
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Go´morgon allihopa!

Soligt ,vackert och faktiskt lite mindre blåsigt också!

Känns som om jag sovit i en torktumlare i natt, känner mig tröttare än när jag gick och la mig . Hoppas dock att några rejäla koppar morgonkaffe ska kurera det problemet om inte annat tillfälligt. Skulle ha fått valparna besiktigade idag men tyvärr fick vetten förhinder så hon kommer på lördag istället. Så mycket för min hysteristädning igår  ;-)

Bilden föreställer Lasse 7½ vecka tagandes en beauty nap.

ZABA
0

Här är det barmark, -2 grader, sol, lite kall blåst men varmt och mysigt där det är vindstilla. Idag är det nog inte speciellt planerat utöver vanligt jobb med bokföring osv. Dagens viktigaste uppdrag blir att köpa cd "Morden i Midsummer" åt arbetsgivarna som befinner sig på semester i Spanien.  

#0 Du behöver väl knappt fara till Arlanda. Promenadavstånd!

monsterpony
0

Soligt och kallt även här! Och torsdag! Helgen närmar sig och hopplektion i morgon… Igår gick det trögt på jobbet. Hade inte alls lust att göra det som måste göras, så jag får ta mig i kragen och jobba bättre idag.

#1 Jag brukar göra en suverän banankaka med citronskal i. Friskt och maffig (=räcker till många). Tyvärr har jag inte receptet i huvudet… :-(

Tittut
0

# 3 Det är sant… Ni kan alltid höra av er om ni behöver parkering eller så på väg via Arlanda!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Murgard
0

#1 Rulltårta går otroligt fort och lätt, och kan varieras alltefter smak. Lite glass till, kanske..

Carduus
0

#6 Bjöd på rulltårta senast så det får bli annat denna gång. Tror jag bestämt mig för maffiga blåbärsmuffins. Försöker undvika choklad då jag verkar lite migränbenägen just nu, har annars ett underbart recept på chokladmuffins Kyss.

Murgard
0

#2 En sån liten tröttis!  Måste bli jobbigt att skiljas från dom!

Bullemor
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#8 Jo visst känns det! Fast lille Lasse kommer nog få stanna tror jag..har svårt att släppa i väg honom. Annars har dessa valpar varit ovanligt lätta att ha att göra med. I vanliga fall brukar man längta tills de ska åka, men inte med dessa

Carduus
0

#9 Sicken snygging ! Förstår att du vill behålla honom Glad

Murgard
0

#9 Om kullen är stor är det ju jobbigare sista veckorna.  Mina kullar var små  (3 st x2) så även det var ganska lugnt.

Bullemor
0

#10 ja han e kanon fin, och dessutom jätte rar.Kyss

#11 jo precis, fast jag har också haft små kullar förr men måste nog ändå säga att de är väldigt behändiga denna gången. I vanliga fall är det som att man har fyrbenta pirayor hemma…