Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 537 ggr
Tittut
0

God morgon 2008-03-29

Nyvaken, fast det är lördag. Typiskt! Vad gör man klockan 6 på morgonen, nyvaken på ett hotellrum i Skövde? Har just strykit min blus till kvällen, och slagit igång datorn. Mycket mer finns ju inte.

Det ser ut att bli fint väder här, och man kan ju alltid hoppas. Allt blir så mycket trevligare då. Nordsvenskar i mängd och en och annan shire och clydesdale ska visas idag.

Hoppas ni får en fin dag idag.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

ZABA
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Samma här - förutom hotell, strykning osv. Mina arbetsgivares hundar, som jag har hand om under två veckor, väckte mig 05:43. Inte gick det att somna om inte. Så nu har hästarna fått frukost liksom hundar och katter. Näst i tur är jag själv.

Ute är det molnigt, regnar småspik och 3,5 grader varmt. Barmark. Idag väntar ideellt arbete, städning och så ska jag försöka ägna ev. överbliven tid åt extra pyssel med mina djur. Till kvällen väntar årsmöte i en av föreningarna här i byn. Efterföljande buffé är det som jag ser fram emot. 

Foto: Utsikt från ett av fönstren i villan jag hyr.

#0 Hoppas du får en fin premieringsdag!

Bullemor
0

Ganska fint här idag (än så länge) .Ser ut att ha kommit några droppar under natten dock.

Idag väntar först valpbesiktning,vacc och chip kl 12 och sedan åker lilla Doris till sin nya familj kl ~15.  Före dess måste jag hinna kasta ihop något fikabröd att muta den snälla veterinären med. Service med hembesök på en lördag och dessutom löfte om rabatt!  Fördelen med att ha en Bullterrierfrälst vetKyss

monsterpony
0

#2 Du har väl alltid bullar hemma? ;-)

#0 Ha det så trevligt! Hoppas att det blir många fina hästar att premiera.

Här är det lite disigt med sol, och inga speciella planer för dagen. Ta det lugnt och skönt och kanske jobba litegrann.

RC70
0

godmorgon, ska åka o jobba idag minsann. idag ska åsnan få vila så ska Ms P rida henne i morgon.. måste på födelsedagskalasfikagrejjs idag klockan 18.. o jag ska hinna stallet mellan 17:10 - 18:00.. det blir nog bra !

trevlig lördag !

Spader-EliN
0

Godmorgon.. kanske är bäst att jag skriver ett medelande så att ni inte tror att jag också åkt iväg och lämnat er här så ni kan skriva massa OT inlägg i trådarna. xD

Har skitont i huvet idag så är inte överdrivet pigg men dte blir väl kansek bättre när ja käkat frukost..

vid 12 ska ja va i stallet, rida ut en sväng på grållet förhoppningsvis blir det nått dressyrpass nästa vecka.

Clancy
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter några kalla nätter med efterföljande soliga dagar så har nu solen beslutat sig för att inte lysa idag, så det är ganska grått och trist väder idag Ledsen

Vetebullarna ökar i storlek, exakt 1 vecka idag. ligger nu och gnyr av troligen för mycket mat…Men mår annars gott Skrattande

Murgard
0

Lite molningt men helt OK väder. Någon + grad.  Inga stora planer för dagen, det gamla vanliga.

#2 VILL Doris verkligen flytta,tror du? Antar att familjen är val med omsorg.

#6  Sickena välmatade små godingar!

Inte utan att ett visst valpsug sätter in.

Bullemor
0

#6 tänk va lättborstade de är i den där åldernSkrattande Jättesöta!

Carduus
0

#6 Underbara små knytt, blir alldeles valpsjuk…

Min dag blev inte riktigt som planerat… Klev upp kl 5 och åkte iväg till stallet. Storm åt hö i godan ro men då jag gick in i boxen för att ta på honom transportskydden såg jag att han var rejält svullen i båda fram Skrikandes. Stackars liten som inte tycker om att man pillar på benen i vanliga fall hade jätteont. Han hade fått lite mugg båda fram för ett par dagar sedan, uppe på kotorna, som rengjorts och smorts in precis som vi brukar och i går kväll var han inte svullen, men nu hade det som sagt svullnat! Stackarn var rejält halt då han inte ville böja kotorna så det blev ingen tävling i dag Ledsen. Vi får hoppas det ger med sig snabbt.

Fått en massa annat gjort istället. Gick en timmes promenad i skogen,mockade och åkte sedan ut till föräldrarna och fällde några träd. Mamma bjöd på hembakt semla med så dagen har varit rätt bra ändå Glad.

MrsM
0

Passar val pa att halsa i den har traden ocksa. har aldrig tankt pa hur manga ganger vi svenskar anvander bokstaver med prickar over forut Skrattande.

Vi mar bra harborta i Clifden och har haft ett forskrackligt vader.

M

Murgard
0

TJOHOO!   Nu har jag åter klättrar upp på vårt 6-årssto!  Hade ju precis provat att rida henne innan fotledsfrakturen i januari. Kändes väldigt trevligt så jag ser verkligen fram emot att bli helt OK och kunna rida ordentligt. Idag var planen att dottern skulle rida ut i skogen med mig cyklandes med, därefter byte. MEN, pga smärtor i leden tog jag mig inte upp i stigbygeln. Ledsen  Skam den som ger sig; vid hemkomst klättrade jag upp på pall, därifrån till ponnyn. Och red runt lite på gården.  SÅ otroligt roligt!!Glad Dottern fick lov att gå med, ponnyn var piggelin och vaken´. Skulle skämmas att komma in på ortopeden igen, efter att ha trillat av en häst !

RC70
0

jag är inte rädd för näst intill någonting. mer än när matte blir arg och knäpper med fingrarna, det är lite obehagligt.
idag prövade jag att stå i skottkärran. var lite vingligt måste jag få säga, men det blev bättre när skottkärran välte. jag trodde att jag skulle få ena frambenet över skottkärran, men den hamnade liksom mitt i. då blev matte arg och knäppt med fingrarna och så skulle jag bara backa lite, och då välte skottkärran. men jag ställde upp den igen, med andra benet !

sen fick matte nog med mina gymnastikövningar så hon band fast mig, fast, jag fick mat så då blev jag glad igen.

//Monia