Morrn! - 2008-03-30
Skulle till och skriva redan vid 6:30 tiden ,men sen flippade sidan ur
Fin dag här i Enköping idag. Igår flyttade en av valparna till sin nya familj och allt har gått bra så här långt. Idag ska jag nog mest ta det lugnt och förbereda mig för att vardagen börjar igen imorgon nu när ungarnas påsklov är slut…
Vad har ni för planer?

Godmiddag. Har jobbat i natt och ska jobba i natt också. Idag ska vi åka och lämna tillbaka en hund vi har passat, en leonberger. En väldigt snäll kille, men alldeles för stor, så det ska bli ganska skönt.

Go eftermiddag, slappat igenom dagen såhär lång ska släpa mit ut i solen några timmar innan det blir mörkt tänkte jag.

God söndag på er. Har varit ute på en promenad i det härliga vädret. Tog bilen ut till ett naturreservat och tittade på fåglar och hade det almänt trevligt.
God kväll!
Varit på jobbet till 16 sen åkte jag till Åsnan. som var arg. för jag bad henne vänta lite innan vi gick inte. ICKE SA NICKE. då blev hon skitsur o bockade omkring o sprang typ över mig. Trevlig, snäll, ödmjuk häst.. 
sen övade vi faktiskt lite på spansk skritt! Vi visar det på RIKS sen ;)
Vi tog två av hästarna för träning på Älvkarleby ridklubb. Fyraåringen Gondor skulle marktränas och bara ta några få språng som träning. Han har inte gjort många språng med ryttare. Första språnget på 30 cm gjordes som om hindret var närmare 2 meter! De andra hindren var om möjligt ännu mindre och de hoppades inte, utan skuttades över något ointresserat. Hm mer träning behövs.
Han ska ju vara hoppbegåvad! Men förstår tydligen ännu inte riktigt det hela. Femåriga Jackie som vi trott inte var någon hopphäst har sista tiden verkligen visat takter. Hon flög fram på i och för sig låga hinder, men vilken vilja och vilket driv!

Har varit ute mest hela dagen, krattat, gjort små diken runt ridbanan för att snabbt leda bort vatten därifrån. Om vädret håller i sig någorlunda är banan användbar inom några dagar
. Har även städat bort fårnät mm. eftersom vi lagt ner fåraveln. Saknar faktiskt mina små fårskallar!
#5 Tävlade ni för ÄRK när ni hade Grand Chief? Eller hade ni någon ryttare därifrån? Har ett minne från Hofors…
#6 Ja dottern tävlade honom för ÄRK, men Grand Chief var en särskilt trist historia. Han skadade sig när han av misstag blev lämnad kvar i hagen med en mycket brunstig ardenner. Han hade hoppat groda runt henne en hel eftermiddag och blev trots veterinärer, massörer, chiropraktiker, och equiterapeuter aldrig riktigt återställd under de åren vi försökte på ordning på honom.

#7 Det var det temat där i Hofors..