Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 558 ggr
colleen
0

God Morgon 2008-04-02

Tidigt tidigt. Har varit ute och fodrat hästarna och det verkar bli härligt väder idag också.

Någon som luckades lura/bli lurad igår när det var första april?

Hoppas alla får en fin dag, jag ska snart iväg till jobbet.

~Jag tror på ödet~

Carduus
0

God morgon! Blickar framåt mot ännu en stressig dag… ska bli skönt att vara ledig på Fredag! Planen är att jag ska till stallet i kväll. Vi ska hoppträna om ridhuset är ledigt. Storm är helt bra i benen.

Apropå aprilskämt så hade de rea på systembolaget i Norrtälje i går Skrattande. I en artikel i Norrtäljetidningen stod det att varor skulle reas ut pga ombyggnationen. Alla kunder som handlade för minst 500kr skulle bjudas på ett glas champagne!!! Då jag gick förbi systemet i går kväll hade de satt upp en skylt där det stod att rean var ett aprilskämt, några hade tydligen gått på det hela Förvånad.

monsterpony
0

#1 LOL!

God morgon på er! Här är det långt ifrån fint väder. Mulet och mörkt och lite regn. På dagens schema står en promenad till sjukhuset för röntgen. Sjukvården är så rasandes snabb ibland. Krämpan (som jag sökte för i slutet av januari) gick över för en månad sen… Men det är väl bra att få det kollat ordentligt antar jag.

I övrigt har jag börjat drömma om hingstpremieringen. Det var otroligt krångligt att ta sig dit och sen blev det en massa andra problem, så några hingstar såg jag inte. Hoppas att det inte var en sanndröm. :-D

Bullemor
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Go'morgon

Ganska grått och dimmigt här.Ser ut att ha kommit några droppar regn under natten också, men jag tror ändå att det kommer skina upp längre fram.

Inte mycket planer alls idag, tar det som det kommer. Fick dock en väldig lust att rolla över tapeterna i köket så kanske tar jag mig iväg och köper färg..

Akerberg
0

God förmiddag!

Hemma från första jobbpasset, ska packa ihop hästgrejerna och något ätbart och åka vidare till nästa ställe, och sen vidare till Snörpa direkt efter. Undrar hur hon är idag… Hon har inte blivit riden på 10 dagar och det brukar räcka med 3-4 för att hon ska bli lite halvgalen =P

RC70
0

God förmiddag !
Vaknade nyss, ganska skönt !

Grattis till min mormor som blir 90 år idag !

Idag skall jag inte göra så mycket, gå ut och njuta i solskenet och försöka få någon fason på hästen. Ska kanske köra ner henne till ridhuset så att hon får dampa av sig litegrann. För padocken spränger hon bara. .. .

Murgard
0

En mycket grå dag, men just ingen nederbörd.

ambo
0

sol och vaarmt här nu. Rätt stressigt me jobben mm. Ska iväg o träna ikväll me ambo för Marcus Westergren då maja propsar på det iom tävlingsstart på lördag, Sollentuna. Lätt C o Lätt B. Bortlottade ponnyer där också så jag vet inte va som händer!! Vi får åka iväg lååångt bort! Det blir lite fel me sollentuna då de har såå många klasser, allsvenskan, lätt c,d,b och clearround lätt d (det är ju ridskola så, om det är därför..) typ över 50 starter lätt d så vi startar väl efter 12 nån gång!

så, nu börjar det stora inmotandet i släp, ponny krångla lite sistens, han har vatt så snäll..var nästan läge att koppla på lina bak

Akerberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kärt återseende <3

RC70
0

#8 ja du ser jättekär ut ;)

Akerberg
0

#9 Kan inte hjälpa att varken jag eller hästen är särskillt fotogeniqua =P (eller hur nu det ordet vill bli stavat)