Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 823 ggr
Tittut
0

God morgon 2008-04-03

Fåglarna sjunger så vackert utanför huset, måste innebära vår!

Trött som en vet inte vad. Kunde inte somna om ordentligt efter att dotra väckte mig i natt.

Nu väntar sekreterarsysslor hela morgonen, innan det avlönade arbetet tar vid.

Carpe diem!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Murgard
0

Godmorgon!  Tidigt uppvaknande här också, och i samma skick som ovanstående. Grått och disigt, fåglarna är knäpptysta.Ledsen     Arbetsdag till nångång efter lunch.

Bullemor
0

jaa samma här! fattar inte vad det var, men jag var så hostig på småtimmarna.

Har dessutom fått beslutsångest över min valp Lasse som jag fått ett erbjudande om att sälja till USA… börjar tro att min envisa farmor hade rätt ,"man skall aldrig sörja en luden fot"Fot i munnnen

Tittut
0

# 2 Klart du ska sälja. Jag sålde ju min 1-åriga russmärr till USA för 13 år sedan, och det är rätt tillfredsställande att se hur hennes blod brer ut sig där borta!

Tittut
0

# 3 Oj, det där lät makabert… Förvånad

Bullemor
0

¤3+4 Jo jag vet, men han e ju så rar! Och USA är ju så långt bort!

Jo vår farmor var ganska makaber. Det där var vad jag som 9åring fick höra när min älskade kanin skuttade över regnbågsbronHemlis

AKWIK
0

Tur att inte hästar har ludna fötter. Eller kanske inte? Fundersam

Så länge du tror att personen i USA kan bli lika bra husse/matte som en i Sverige så spelar det nog inte hunden någon roll. Det måste väl vara en väldigt seriös hundmänniska som söker sig över Atlanten för att köpa hund? En med äkta intresse? Glad

Murgard
0

Och de små bullarna måste ju vara av mycket god kvalitet om man kan tänka sig denna resa!

monsterpony
0

God morgon. Snart helg igen! Tjo!

Jag håller nog med _AKW_. Är det en bra husse/matte så går det nog bra, men jag förstår om det är lite nervöst. Man vill ju inte ha en som bara "statusimporterar"… Plus att en sådan liten goding som Lasse-bullen vill man ju inte släppa iväg hur som helst.

#3 Ja, det lät rätt hemskt… :-D

kicki80
0

God dag är det väl ni nästan. Vi har iallafall plusgrader här uppe nu snön smälter i ett rasande tempo.. Barnen är hemma. Lediga från dagis tors och fredag efter två dagar på ny avdelning på granndagiset sedan ngn idiot har tänt eld på deras dagis. Deras avdelning är helt utbränd ingenting finns kvar.. Allt barnen har gjort under sina år på dagis är borta.. Känns så trist och SÅ onödigt.

RC70
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon !

Idag är the back to school för min del. Iaf ganska stor del av dagen. sen ska jag och Ms P åka till åsnan som numera börjar liknas vid en häst. Hon skall bada framben och bakben och sen ska matte sitta upp och rida ut i skogen ! Senare på eftermiddagen skall islandshäst tämjas ;) ska rida ut i skogen och mysa :)

Trevlig torsdag..

SuLei
0

#2 Hej "Bullemor"! Förstår att du har svårt att skicka iväg lilla valpen. Jag har också en liten goding hemma nu som är uppföljare till "Frank". Den nye lille adepten kallas "Morris" och han börjar göra skäl för namnet… Han är 10 veckor nu och ganska vild… Tur att han är så gullig…

SuLei
0

Här är en bild av Morris och Frank, Frank är väldigt snäll mot Morris.

Akerberg
0

God dag

Segt att gå upp idag, vaknade av väckarklockan för första gången på evigheter, annars brukar jag vara piggare än den =P                                          

Cyklade iväg till jobbet med två hyllplan på pakethållaren, fick klämma ihop dem med två skruvtvingar för att de inte skulle ge sig iväg åt varsitt håll. Jobbigt att cykla med dem! De måste varit värsta fallskärmen (eller heter det broms kanske?) för det gick riktigt tungt =S

Ska sätta mig och titta på dagboksbilderna från Irland, försöka komma ihåg vart de är tagna någonstans…

Bullemor
0

#11 Å vilken gullunge ,och tänk att Frank har fått grå näsa. Känns ju som i förrgår han var i Morris-size

Murgard
0

#2 Bullemor! Har du provat Noskapin mot hosta? Små vita piller som stänger av hostreflexen i HK ? Funkar bra på mig m.fl.  Receptfria på apoteket (du behöver alltså inte åka till Plattan…)

HAR haft veterinär hemma idag. Dusty (3 år i juli) hade lite oordning i munnen, och om det berodde på en spark från de yngre förmågorna, eller ihärdig asp-barkning vet ingen.  Resultatet blev att tångtänderna lutade inåt i munnen. De övre släppte efter en par dagar, och de nya banade sig väg.  MEN de i underkäken lutade mer och mer men satt som berg.  Vet trodde de skulle trilla ut naturligt (konsulterade henne omgående) , men nu började det lukta illa ur munnen samt att hästen verkade lite "slokig" , men ändå ingen feber. Så vet kom på direkten.  Men det var ett pillgöra att få ut tänderna utan att skada de nya tandämnena. Tänderna levde så pass mycket att det blev besvärligt att ta bort dom. Men hästen reagerade inte under sedering.      Den ena permanenttanden KAN behöva lite extra omsorg framöver.  Får hålla noggrann koll.

NÅGON som upplevt något liknande??

RC71
0

#15 Japp! Jag hade en inackordering här för en massa år sedan. INGEN av hans mjölktänder trillade av sej självt. Fick ta ut vet. i omgångar för att dra ut dom. Det blev precis så som du beskriver. Hästen fick senare ett helt normalt bett men lever inte längre.Men det beror inte på tänderna…Cool

Murgard
0

#16 Vad antog man att detta berodde på i det fall du beskriver?  Min är ju inte så gammal,att tänderna BORDE ha lossnat. Det måste vara pga yttre påverkan Förvånad.  Hoppas att Dusty inte följer den av dig beskrivan stigen…

RC71
0

#16 Men din pålle är ju gott o väl 2,5 år. Dom börjar fälla runt den åldern…

I mitt fall visste ingen hur det kom sej. Han var lite konstig hela han. (halvblod)

Murgard
0

#18  Skrattande "lite konstig…"  fniss.. Så kan man inte beskriva Stardust. Men tänderna var inte riktigt klara att fällas. De satt i en rejäl  blodrik hudflik och lossnade inte frivilligt.Rötterna var inte heller helt avdöda.  Det var helt nytt för vet. Med lite otur är den ena nedre tångtanden skadad. Håller koll kommande vecka 10 dga,och tempar till en börjanr.    I munhålan läker det ju snabbt, så dessa små kratrar bör granulera ihop rätt snart..