Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 535 ggr
Bullemor
0

God morgon 2008-04-05

Här tittar solen fram och jag sitter med första muggen morgonkaffe.

Grattis till ninna69 idag på födelsedagen och lycka till till "grabbarna" på Grevagården. Hoppas ni får tur med vädret ni med där nere!

colleen
0

Go morgon!

Här är det mulet men solen letar sig nog snart igenom molntäcket. Hoppas på fint väder så vi kan fota mycket idag.

Jag säger och grattis till ninna69.

Nu ska jag ut och göra klart stallet innan vi åker iväg mot grevagården.

~Jag tror på ödet~

Murgard
0

Godmorgon! Här skiner solen, med korta avbrott och det blåser litegrann.

Finns massor att göra, tror jag börjar med stallet som ju måste göras.                                                                          Grattis Ninna69, hoppas du får en trevlig dag med många bullarGlad.

Ser fram emot rapporter från Grevagården med spänning!

MadickenII
0

God morgon!

Sitter och väntar på att åka till Valla på träning med unghästarna. Är trött som ett djur efter att ha spenderat hela natten på Ultuna med Maggies "uppstallningsfamilj" och deras treåring. Vi fick åka akut med en rejäl sårskada i karledsområdet i bak, och väl framme konstaterades det att både kotled och kotsenskida var punkterade. Blir lång konvalecens för den gossen. Ultuna var som vanligt dock, enda nya var väntrummet. Gillade det gamla bättre, men bodde ju i princip där vintern 2002.

Ska med mitt eget skrälle till klinik på torsdag, för att kolla upp hennes ringbandsop som inte blir bra. Känns inte helt hoppfullt där heller faktiskt. Kanske skulle man byta ut hästarna mot vandrade pinnar?

Må gott i det fina vädret!

Murgard
0

#3  Ibland känns det som knyppling vore ett lättsammare alternativ än hästhållning.. men endast korta stunder!

Vad hade hänt 3-åringen skadat sig? 

Har ridit lite på vårt 6-årssto Delight idag, dottern red ut först, samt böjde henne lite. Sedan skrittade jag av henne.  Hon blir bara piggare och piggare med tiden.

MadickenII
0

#4 Vi vet inte vad som hänt, men han måste ha skurit sig. Kanske en plåtbit el glasbit. Hagen gränsar mot en strand, så det kan ha funnits något i vattnet. Spg ut som någon dragit med en skalpell längs med kotleden, jätteläskigt!

Nu är han enligt rapport bättre, skadan verkar inte ha gått in i kotleden, "bara" senskidan. Skönt för ägarna!

Spader-EliN
0

Dagen började 05:45 upp och dusha fixa mackor å packa ihop allt å åka ut till kärna centrum där monsterponny kom och hämtade upp mej. Vid strax efter 9 var vi framme vid grevagården :) Dagen bjöd på blandat väder sol,mulet,regn, sol & regn men det fungerade bra att fota i :)

Murgard
0

#5 OK, men det är ju ett jäkla ställe att få en skada på!

ambo
0

hej hopp Maja o Ambo kom 5a i Lätt C rev sista i Lätt B pga ryttaren la till spöt o han hoppa av för tidigt. Lydig ponny i alla fall! han gick som tåget, jämnt och vägvinnande gud vilken fin ponny vi har!Glad på Sollentuna idag! Ett råddigt arr annars vi var där typ hela dan pga dålig tävlingsledning..men, solen sken och rosett och plakett me hem!