Vilka är kvar?
Känns så tyst och tomt här =S Vilka är INTE på grevagården i helgen?
Jag tror nog endå att jag blir hemma, det tar 8 timmar för mig dit. Jag vill ju så gärna dit och se och lära mig inför, när jag skall visa min hingst/ar, men men sånt är livet
ja jag sitter ju här jag.. Pratade med RC71 och Tittut för en stund sedan och nerfärden till Grevagården verkade gå bra..

Jag är inte där…
Tävlar dressyr i helgen med Cheesen, hade nog inte åkt ändå tar för lång tid upp dit. Det är synd att alla connemarasällskapets aktiviteter ligger i mellansverige, vi här i söder är visst borträknade

Jag bor väldigt bra, har jag upptäckt ;) Har 3-4 mil till Grevagården, så i morgon åker jag dit en sväng. Var där även förra helgen och om 2 veckor är den riktiga höjdpunkten, Shetlandspremieringen :)

# 3 Fast det är väl inte riktigt mellansverige. Tän på de som bor längst upp i landet, de har bra mycket längre resväg än vad de från söder har.
Jag bli inte kvar hemma, utan är på plats både lördag och söndag, vi åker cirkus halv elva imorgon så vi är uppe lagom till exteriören börjar.
~Jag tror på ödet~

#3 Det beror ju på hur man ser det… Sundsvall ligger mitt i Sverige, dit är det ju hur långt som helst nästan överallt ifrån!
Tycker Grevagården är ett bra ställe, det ligger ju i mitten av sverige från Sunsvall räknat, ovanför där finns väldigt få connemaror ändå vad jag förstått
Det finns ganska många connemaror här upp, fast jag har ganska när till Sundsvall så är det ändå 22 mil. Så det skulle var jätte roligt med mera connemara aktiviter här upp i norr, så man kunnde ta med sig alla connemarorna någon gång.
Jag är hemma och kurerar slutet på en förkylning, har en hemsk rethosta
Sen har jag problem med ryggen så den skulle inte precis bli bättre av att sitta på en kall läktare över en helg….
Men jag ser fram emot att ta del av foton och resultat 
Vart mitten på Sverige ligger beror väl på vart de flesta bor någonstans inom den bransh man sysslar med. Inom wheatenuppfödningen så är det rätt så glest med uppfödare norr om Gävle ( är det inte så på connemara också ? ) så då blir ju Jönköping automatiskt mitten. Man kan ju inte glädja alla när Sverige är så långsmalt..

Hej Akerberg! Min tid räcker inte heller till någon längre utflykt, har idag börjat flytta de först pinalerna som inte ska vara med vid visningen av huset. Ska fortsätta imorgon, och dessutom iordningställa några rum just för visningen.
Men jag ville väldigt gärna vara på plats och skåda hingstarna!
…man kan inte få allt…
Baffin bay har kommit hem efter en veckas plugg i Gävle, och har varit ut en sväng i skogen med Delight. Ska nu käka asiatisk älggryta. Det ni, det kallar jag kulturkrock!!

Förbereder Akerberg krogbesök , i all hemlighet
?!

# 5, 6
Jag tänlte nog på alla arrangemang som helhet. om te x riksen är i mellansverige behöver ju inte årsmötet vara på samma breddgrad också…
För mig var det jätte kul att årsmötet var så nära (60 mil) så att man äntligen kunnde vara med. Man vill faktiskt kunna vara med, när man är intresserad av connemara avel, men det blir väldig svår när alla (nästa alla) aktiviter ligger så långt bort.

Jag sitter också hemma, det är andra New forestavelsvärderingen som jag missar sedan 1986… Jag är synnerligen höggravid, har bara två veckor kvar, så det är nog lika bra att hålla sig hemm i Skåne, även om det finns BB i Skövde…
Men jag ser fram emot allehanda rapporter från helgen, connemara, NF och alla specialraser! Hoppas alla som är/har varit på Grevagården har haft en riktigt härlig hingst-helg!
Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus
Förra året när helbrodern till min kuse visades så flyttade vi givetvis just den helgen…det var tråkigt! I år hade jag inte ens planerat att åka, visste långt innan att det var jobb hela helgen. Men det ska bli väldigt kul å höra hur det gått! Alltid spännande när de unga hingstarna visas och vad de får för utlåtande! Ngn som hört något?

#13 Men så roligt! En till liten ryttare! 
#13 Det där låter som dålig planering i ditt eget avelsarbete 

#15 o #16
Det är ju jättebra planering, vi skall ha fyra föl och en tvåbening inom loppet av sex veckor. Är det fölningssäsong så är det :)
Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus

#17 Tja, ungefär så tänkte jag, men vågade inte skriva eftersom jag inte känner dig..
Dottern red Baffins lillasyster på bana idag, och trots att hon mest jobbat på att återfå kondition efter vintervila såg hon SÅ fin ut. Lyssnar bra på vikt/sittben. Och har blivit så pigg!! Jag red lite när dottern var klar, och Delight känns bara så stadig och trevlig. Har du träffat Delight, Foresta? Vill minnas att du ID-kollade henne…
Vi har tävlat som sagt, vi är glada och vi träffa en annan mara som vi kolla härstamning på..Hagens Andor! Fin skimmel som de skulle sälja snart pga ryttarens ålder! Lite sugen men jag ska ju ha ett sto
Jag är tillbaks hemma igen
. Trevlig dag på Grevagården, men imon måste det bli lite annat gjort än hästerier…