Kul hästnamn
Mitt ena sto har Ben Lettery ganska mkt bak i stammen. När jag kollade om honom såg jag att han hade en avkomma som hette Bank Giro IRE 3809
Stackars lilla flicka.
Nu kom jag på en korsning connemara/fullblod som heter Skåne Akvavit. Men han kallas för Nubben!

mammas tidigare medryttarhäst hette No Name, kallades Nonne
Finns en gdk russhingst som heter Namnlöse. vet inte om jag tycker det är så kul.. 2006 tror jag det var, köpte ett företag två föl från Lojsta som reggades in som Min Ponny och Din Ponny. Ngt förvirrat….
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

#3 Nej ,då är det betydligt bättre med Hemlo,Hygglo och Hyvens!
# 4 Apselut!
finns ett gotlandsruss som heter "Ingenting"
Det var hysteriskt roligt på solvalla när han vann ett lopp och speakern ropade ut
"Och in på upploppet kommer Ingenting!"

Det konstigaste jag kommer på är väl Kreles son, Campino Karlsson… Ägarna kom inte överens! Så det fick bli båda! Bland connemarorna kommer jag just nu (ur minnet) på Vira Blåtira (som är medlem här ;) och Nazfuratiuz Rutger
Jag vet en travhäst som heter Trava Då.
#6 Det finns en (varmblodig) travhäst som heter Ingenting också!
Sen finns det ju mindre roliga namn också…

Apropå underliga hästnamn, jag var i början på 80-talet skötare till en shettis som hette Rustibus, vilket också var namnet på en blöja som fanns då….

Min Ponny heter Ballinsloe Ambassador. När jag tävlar så tar det alltid lite tid för spikern att säga hans namn. En gång blev det balllerinas Ambassadör…
Tycker Miss Foster är rätt bra. Om jag får en riktigt ful en så blir det….
M
#11 Den blir svårsåld…

Enelg, är inte så dumt heller på en travare, eller Enblåvolvo. Allt för att reta referenten.
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~
Alvedon kry.
Sjukaste herrarna i Norge? Magne Cyl och Alve Don. 
Ajaj nu blir väl Sixi och hennes norska kamrater sura…. Och Akerberg med då jag inte håller mig riktigt till ämnet 

Imo Vane heter den svenske galopphesten som alltid kommer sist i mål..
# 14 Alvedon Kry går väl än, men att hon vågade att döpa sitt blivande avelssto till Desolett Kry… Desolett är som ni kanske vet ett p-piller.
Ingen rädsla för namnmagi där inte..
Men det funkar utmärkt, hon fölar som hon skall, verkar det som!
QCN r ql tkr ja!
QCN = Kusen
QC = Kuse
Det fanns en kuse på Åkerby, Enköping som hette QCN.
Två Östertorpsponnyer med lite "roliga" namn:
* Holmes e.Watson (tänk, käre Watson, tänk!)
* Ligist (De som köpte honom ville byta namn för de trodde inte han skulle kunna bli godkänd hingst med det namnet. Han blev inte godkänd exteriört heller kan jag berätta…)

Själv fattade jag inte kopplingen mellan Kimble och The Fugitive förrän min man påpekade det. I filmen Jagad (= The Fugitive) heter huvudpersonen Richard Kimble. Och för den som inte får ihop födelseåren så fanns det visst en tv-serie som filmen baserats på, men det var före min tid…
Finns även en varmblodstravare som heter Hästen.
min morfar hade 2 arbetshästar som hette " Hästen " :) sen kalla han grannes häst " Svälteknäppen " :)

det er en traver som heter toilet paperXD

#23 Staaackarn! :O

I min barndom så fanns det en söt och tjock liten shettis istallet som hette Ballerina men som vi kallade Mullan vilket var mer passande.
Löpar-Karin hette den korsningsponny (welsh/halvblod) som jag hade hand om och red in när jag var 20 år.
Kompisens dotters Welsh ponny var döpt till Virus ( behöver väl knappt tillägga att uppfödaren var veterinär)

# 25 Vi har haft en russuppfödning som hette Viruss, förstås… Han hade en brorsa som hette Vitamin.
#25 fanns ett shettissto på stallet jag va mkt på som liten hon hette Shirley men kallades för Korven en snäll men ganska så envis tjej…
# 27 Står Vitamin på 4H-gården i Uppsala? När jag red där för ett antal år sedan stod det ett brunt russ där som hette Vitamin (e. Jesper u. Viktoria). Han var min favorit 
# 29 Precis den Vitamin är det! Han är född hos min morbror.

oo min lilla fina Torsson <33
hehe vi hade väldigt tråkigt i stallet en dag, o satt o funderade på vad våra hästar hade hetat om de var könsjukdomar ( MKT FRITID OBS!! )
Dis blev - **Syflidis
**Klurix blev - **Herpix
**:D
mamma hade entt russ som hette russman och en travare som hette sportsson :D
Min ena maras namn skapar alltid reaktioner - Oh no not again
#34 Välkommen! Jag tror jag vet varför den heter så. Är den BEC? Berätta bakgrunden till namnet, snälla! 

Såg några rara welshar som hette t.ex. "Dä ba ja" . Tror en hette "Men gå då" .
#36 Det finns en hel drös sådana rara welshar och även varmblodiga travare. "Men ja då" t ex.

#37 Ja, just ja - Men ja då har jag nog sett också.
_AKW_ - Japp, han är en liten blåögd blekfis :)
Som jag har fått det berättat så fick uppfödaren 2 föl den sommaren efter samma hingst. När den första kom ut så blev det lite av en chock eftersom att hingsten inte skulle bära på några gulanlag. Så när min lille kom ut som nummer två blev reaktionen "åh nej, inte igen" och därav namnet.

#39 Fick inte den första heta Run Run Rudolph? Eller tänker jag på fel hästar nu? (läst på Buke)
#40 ja det stämmer - rudolph fick den första heta