Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: allmänt
Läst 1396 ggr
MrsM
0

Lägesrapporter inför Grevagården!

Ny tråd! Här kan vi lämna och hämta info om hur förberedelserna fortskrider och dagsformen hos visningsobjekten - samt hur RC71 s bullbak utvecklas, vem som delar rum med vem, ev klädseltips, hur ni samåker - och, vad vet jagGlad.

Lägesrapport härifrån är att jag plockat rätt på långkalsongerna och putsat upp mina varmaste amfibiekängorFörvånad . Samt kollat filmtillgången. Jodå. Kodak 36-bilders. Inga nymodigheter här ännu.

RC71 - har du sittunderlag att ta med? 

Walsan och hllw - läget inför avfärd? När åker ni? 

Eder M

walsan
0

Vi åker fredag morgon till Arda för övernattning. Det är fler som fått samma ljusa idé som oss, så där lär vara ett populärt hotell uppriggat. Inte alla andra har med sig hingst tack och lov. Hoppas att vår grabb hinner vila upp sig och inte är totalt uttröttad till lördag. Han var pigg idag i alla fall, men det är tyvärr färskvara på honom… Flesta skavkanker borta efter att han har fått gått in på box på natten och ute i egen hage några veckor. Vi tycker i alla fall att han är jättetjusig och bra vad som än händer!!!

Vi övernattar sedan på Scandic och inkvarterar Ferros på Grevagården. Det är ungefär till samma pris. Så jag hoppas att även han får lakan och fin frukostbuffé.

jojjehanna
0

Är det nu till helgen?

walsan
0

#2 Javisst det är jag alldeles säker på!

MrsM
0

#3 Skrattande. Nervös?

RC71
0

#1 Lakan kan ni nog räkna med men frukostbuffen får ni medföra…Glad

MadickenII
0

RC71, du kan räkna av ett par bullplåtar, för de bullälskade typerna från Roslagen kommer inte. Change of planes, ni vet. Sommarbetesflytt, lammvak och travträning kom emellan.

AKWIK
0

#6 Va! Bangar ni? Förvånad

Lammvak kan vara giltigt förfall men travträning godtas icke!Skrattande 

Om ni tänkt flytta hästar till beteshagen nära mitt stall så finns det nog inte tillräckligt med gräs där än. Fundersam

AKWIK
0

Idag har jag lämnat bilen på service och däcksbyte. Jag lade nyss fram två par långkallingar på resväskan så jag inte missar att packa ner dem. Ett par är eg. tjocka mysbrallor i fleece!

När bilen är klar på verkstaden så måste jag ut till mitt lantställe för att lämna vinterdäcken där. Ska försöka komma ihåg att ta med sittunderlag och filtar därifrån också.

I morgon bär det av! Men jag måste också komma ihåg att först åka till Connemarnyttredaktörens jobb för att hämta lite kartonger som jag lovat transportera ner till SCS:s sekreterare som också kommer till Grevagården. Puh! Vilken lång mening!

monsterpony
0

#8 Tjoho! Hoppas att det betyder vad jag tror.

Här har det inte börjat förberedas alls mer än i huvudet. Jag möter upp med Spader_Elin i gryningen och sen kör vi till Skövde över lördagen. Mycket och varma kläder är planerat, samt tomma minneskort till kameran. Sittunderlag måste jag komma ihåg! Väderprogniosen säger moln med lite sol för lördagen och som väderoptimist VET jag ju att det betyder strålande sol! :-)

RC70
0

Rapport ifrån J.F då. Ö. Non Stop körs upp på fredagen tillsammans med hingst av annan ras, han blev ombedd att ta med sig Mountain men kände att 2 dagars anlopp var lite klent för att vänja Mountain o den hingsten av annan ras att åka tillsammans. Så Mountain kommer inte.

Vi är inkvarterade på Grevagården genom Svenska Morgan sällskapet, eftersom J.F såklart ska visa hingst åt dem ! :)

Nervös, tja, mest nervös att jag inte ska hitta dit !

(vita brallor är införskaffade)

Annette
0

#10. De byxorna lär inte vara vita länge om det ser ut som det gjorde förra helgen ;)

RC70
0

#11 då har jag ju iaf försökt :)

Kanske ska ta med mina vita gallonbrallor ! TACK ! Nu kom jag ju på det bästa hittills!  Mina travöverdragsbrallor !

Akerberg
0

Hoppas på sol och varmt så mamma inte blir så gnällig Oskyldig

Termobyxorna framplockade, och långkalsongerna också, men jag tror nog det blir lite överkurs med både ock? eller vad tror ni?

Igår brände jag alla de 2856 bilderna från Irland så jag kan tömma minneskorten

Denna kommentar har tagits bort.
monsterpony
0

#13 Termobyxor går ju att ta av om man har något under…

Akerberg
0

#15 Klart man har något under =S   Menar att det blir nog för mycket med långkalsonger, jeans och termobyxor…

monsterpony
0

#16 Säg inte det. Kalla ridhus och sitta still…

MadickenII
0

#7 Ja, vi bangar! Hemskt egentligen, men that´s life. Jodå, flickorna ska åka till beteshagen nära ditt stall, i år är vi lite sena, flyttade dem 29 mars förra året. Men, vi stödfodrar i kanske en månad. Så de överlever nog, förhoppningsvis. Feta som gödgrisar är de i alla fall…

Håller med om att travträning inte är giltig anledning till bortfall, det är nog det tråkigaste som finns inom hästvärlden. Fram och tillbaka, eller runt, runt med en häst som ligger på med 150 kg i tömmarna och skvätter en massa lera i ansiktet på en. Finns helt klart trevligare saker att ägna sig åt.

RC71
0

#18 Ok! På väg att köpa jäst till söta degar nu….Flört

Murgard
0

# 1   Lycka till med er fine unghingst!   Håller alla tummar!!  Skriv och berätta så snart ni kan, snälla.

Skulle vara jätteroligt att vara på plats, men har inte tid att vara borta såpass länge nu.

RC71
0

Värmer degspad…Glad

Murgard
0

#21  PÅ G, m.ao!! Bara bullarna skulle göra resan värd!  Har skrivit ett dentalinlägg i Godmorgon, RC71,   Vore värdefullt att höra om du haft liknande erfarenhet.

RC71
0

Degen på jäsning…Skrattande

Bullemor
0

#23 Håll klaffen om dina bullar! Sluta fresta oss som får sitta hemma och käka vanliga ,tråkiga köptas…Ledsen

Akerberg
0

#24 men det är ju bara att börja baka ju ^^

RC70
0

#23 kan man vänta sig ett smakprov på Grevagården ? Flört

Bullemor
0

#25 jo jag vet, men inga bullar är som Bullemors systers bullarKyss

Akerberg
0

#27 Låter lovande =)  (om man nu får en utlovad smakbulle på plats!)

Murgard
0

MEN då vill gärna den retoriska frågan dyka upp;;  Vem ÄR egentligen Bullemor??

Bullemor
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bullemor är bättre på att baka sånna HÄR Bullar..(och äta vanliga)

AKWIK
0

Bullar hit och bullar dit! Skrikandes Är det för bullarna eller hingstarna ni åker till Grevagården? SkrattandeFot i munnnenSkrattande

Murgard
0

AHA!!  Frågan är bringad till klarhet.  Kanelbullar är mums, men Lasse ÄR ju värsta bedårande hunden!

AKWIK
0

Jag ska packa ner datorn så jag kan rapportera nästan on-line till er stackare som inte kan vara med.

PS. Jag tycker Lasse är jättegullig och jag vill också gärna ha en bulle på lördag. Generad DS.

RC71
0

#31 Det är faktiskt en svår fråga Fundersam

Jag är grymt besviken! Fick bara ut 70 bullar på en liter LedsenBrukar få 100 st. Måste blivit ngt fel på storleken…Tyckte formarna verkade trånga…Fundersam Sista plåten i ugnen nu, sen ska jag ta in pållarna. Ska göra ett kvalitetsäkringstest på bullarna senare i kväll…Räcka ut tungan

Murgard
0

#33  AK;  TACK!  Ser VERKLIGEN fram emot dina rapporter!  Lunch och fika utlovas som belöning (?), om du tar dig en resa norröver…

Spader-EliN
0

Väntat hela veckan på mitt nya minneskort men så kom det ram igår att min far skrivit fel datum så minnet kommer inte förens absolut tidigast nästa vecka… får klara mej på 2,5 gb…

åker med monsterponny kl 07:00 från hemorten… får packa ner mkt kläder det går ju alltid att lämna kvar i bilen om det skulle va stekande sol.

kicki13
0

Ja det blir kanske en resa ner, det är ju trots allt bara 8 timmars resa ner, och man kan ju sova i bilen. Men blir det ingen resa så får ni som är där väldigt gärna berätta allt som hänt och gärna jätte mycket bilder.

Murgard
0

Rc 71, du har väl inte bränt bullarna , och därefter åkt till närmsta bageri för nattvak???

RC71
0

#38 SkrattandeNix! Provsmakat en stund…Generad

Murgard
0

#39….Hemlis ÅHHH, känner nästan doften..

Måste nog baka i helgen!

Bullemor
0

#39 slår vad om att det faktiskt var 100st från början men att du provsmakat 30.. därför det bara blev 70stLedsen

Murgard
0

Det brukar bli  styvt 1oo st på en liter. 120 ibland om dom inte är alltför stora.

Om RC71 provsmakat ca 30 bullar kan man med enkel matematik räkna ut att hon är påväg till akuten!

MrsM
0

#39 Hördu RC71, har du fastnat i bulldegen??? Eller är mobilen kaputt???

Hälsn TR

RC71
0

#41 Det är inte 70 längre FundersamGenerad

#42 Som sagt, dessa är inga småbullar…Skrattande

Uhps! Nu är dom bara 68 Förvånad

Murgard
0

Nu får du ta och jaga ut de värsta bullätarna! Du måste ju ha några kvar att ta med!

Bullar blir godare om dom är stora, aldrig torra då.

RC71
0

#45 Har packat 55 st. Undra om det räcker nu när inte Madicken o co kommer…Fundersam

walsan
0

#4 Ja, det ska bli spännande, men vi är som sagt glada vilket som…OskyldigSkrattande. Nu har jag hunnit med hälften av det jag tänkte att jag skulle gjort, men klippt sonens hår, färgat mitt eget, var ju klart viktiga saker… eller?Fundersam

RC71
0

#47 Glöm inte bada o ta med hästen bara, nu när det viktigast är avklarat…Flört

JennyStaaf
0

En fråga här mitt i bullbaket: Jag träffade på en jättegullig liten connemarahingst förra helgen. Han skulle visas på Grevagården nu i helgen om jag fattade allt rätt, men jag hittar honom inte i programmet? Någon som känner till vad han skall göra - är han efteranmäld eller skall han kanske göra något annat där? Han hette Starrhult Bingo.

RC71
0

#49 Han visades förra året. Har inte hört att han ska visar i år igen. Hans ägare finns här på forumet så hon kanske kan ge vidare information…

JennyStaaf
0

Okej, vem är det? Jag är pinsamt okunnig på vilka som skriver här måste jag erkänna.. är en glad amatör..

RC71
0

#51 Smile and be Happy

colleen
0

#50 Var det inte förförra året han visades? Eller minns jag fel?

~Jag tror på ödet~

Smile-and-be-Happy
0

Hej

Det som är rätt är att Bingo är jättegullig!!! Han ska inte till Grevagården - utan till Rockelstad på utställning med en av sina "tränare" och tillika "fan clubsmedlem". Han visades på Grevagården -06.

Annars är jag lite "off" från forum och annat för tillfället - allt annat än "happy" - sjukdom hos anhörig och katastof på hästfront. Återkommer när  jag spottat upp mig igen.

JennyStaaf
0

#54 Aha! Det förklarar saken! "Hingstvisning i helgen" tar jag förstås bara alldeles för givet att det är Grevagården, det kan ju faktiskt vara annat också vid närmare eftertanke.

Generad

Så här söt var han i alla fall!

RC71
0

Jaha, nu så börjar det ordna till sej här. Ska hoppa in i duschen och sen invänta Tittut för avfärd runt kl 14 Glad. Bullar ,pumptermos och muggar packade! Ni som vill ha socker i kaffet får medföra det + sked själva.

Murgard
0

"56 Bra att iförväg meddela spelreglerna.   Tänka sig, du bakade alla dessa bullar!  Är imponerad!!

AKWIK
0

Nu har Carduus och jag installerat oss på hotellet. Vi har på vägen ner hunnit träffa två av morgondagens deltagare. Jag har tagit några kort på dem och andra connemaror som jag har laddat in i datorn. Ska se efter om det finns något att lägga in här.

Murgard
0

# 58 GladKyss

AKWIK
0

Gäsp! Gud så skönt att man redan klarat av det där med hingstpremieringar! Jag stannar mycket hellre här hemma och sover, hälsar Hagens O'Chief. Kyss

Murgard
0

# ÅH, vår pappa-häst!  Så grå han blivit sedan vi såg honom på Hagens hösten -05.    En kunglig personlighet! Hälsa, AKW!!

kicki13
0

Man blev hemma ändå, hoppas det går bra för våra hingstar och att det blir några nya hingstar som blir godkända.

Ni får gärna skvallra vad som händer… är så nyfikenGlad

RC71
0

Tack alla som bidrog till att jag endast hade 9 bullar kvar i påsen när dagen var slut! Glad Tror att alla utom RC 70 smakade.

Akerberg
0

#63 Jag såg inte skymten av några bullar =(

RC71
0

#64 Men jösses då! Förvånad Vi har ju fikat på läktaren i två dagar. Missade du oss?

Akerberg
0

#65 Ja tydligen :( 

Bidrar med en bild på egna bullar