Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 676 ggr
MadickenII
0

God Morgon 2008-04-10

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vadan detta? Bara jag som är uppstigen…

Skitväder, snöblandat och mulet. Ska jobba med mitt examensarbete nu på morgonen, lite motigt, men nödvändigt.

Är lite nervös idag, då jag och Madicken ska bege oss till Täby hästklinik och kolla hennes ben. Hon opererades i september, och är idag mer eller mindre ohalt i hagen. Tål däremot ingen träning, trots att träning hos oss består av att larva med lös när jag rider. Antagligen överbelastar hon det opererade benet och detta gör att det inte får en chans att läka klart. Inte kul att ha ont i båda frambenen när man är häst. Så idag faller domen…Hoppas kunna ta ett föl till på henne, men det är en så pass stor påfrestning att hon måste vara fräschare tills dess. Hon får i varje fall vara kvar över sommaren, och gå på bete med bästa kompisen.

Så håll tummarna för oss idag!

Akerberg
0

#0¨Håller en tumme för er!!

Hela iFokus är rejält svajigt och mycket som inte fungerar, hoppas de får iordning på det snart!

Här är det fortfarande rejält förkylt med en envis huvudvärk som inte ger sig. Ska masa mig iväg till jobbet en sväng tänkte jag, se om jag orkar göra något…

monsterpony
0

#0 Oj! Här hålls alla tummar som finns till hands. Hoppas att du får ett positivt utlåtande.

Krya på dig Akerberg!

Här är det faktiskt ett litet uppehåll i det ihärdiga snöandet. Det har i alla fall inte varit något distraherande väder den här veckan…

Carduus
0

#0 Hoppas verkligen du får positivt besked.

Slutat regna och ser lite ljusare ut på himlen. Köttfärslimpa på menyn i personalmatsalen, brukar vara gott! Ska ut till stallet i em och ta mig en skogspromenad med Storm så hoppas verkligen på uppehåll!

AKWIK
0

Abstinens när man inte kommer in här! Skrikandes Dags för iFokus att uppgradera tror jag. De kanske inte hade planerat för ett sådant ihärdigt surfande på ConnemaraponnyiFokus Skrattande

#0 Håller tummarna för 2 * Madicken.

RC71
0

God fm! Här har varit omöjligt att komma in på forumet hela morgonen Ledsen Håller verkligen tummarna för Madicken! Själv har jag tagit havandeskapspenning i dag. Varit uppe i natt och passat dom sprängfärdiga damerna. Föl när som helst nu..

Akerberg
0

#5 Inte bara nu på morgonen, sidan var helknepig redan igår och ett tag var den nere helt…  Tycker de får snabba på att fixa nu!

Spännande ^^   Det blir kanske premiär i föltråden snart då =)

monsterpony
0

#5 Håller tummarna att de kommer snabbt så att du kan vara med på lördag.

Hm, det börjar bli många tummar nu…

RC70
0

#0 Håller tummarna Andrea ! Emmi med !

Har varit iväg o köpt b-vitamin till ponnyn idag. o en ryktsten, hon är ju så nedrans håårig !!

annars ska jag träffa en gammal vän idag ! :)

trevlig torsdag !

Spader-EliN
0

Ska iväg å rida snart, dressyrlektion :) red 20 min dressyr igår å han gick som en klocka :D

MadickenII
0

Usch, nyss hemkommen från Täby. Veterinären tittade på fröken och tyckte, som jag misstänkt att det bästa är att döma ut henne och avliva. Han ville nog helst att hon skulle få åka till himlen med en gång, men jag vill vänta tills i höst om hon inte blir sämre. Känns så pissigt med en häst som man kämpat med sen den föddes, och som varit så otursförföljd som hon.

Det blir bete i sommar, och sedan trotjänaravlivning hemma på gården. Nä, det lutar nog nästan åt vandrade pinnar alltså…

AKWIK
0

#10 Stackars dig! Ledsen Jag beklagar verkligen sorgen.

RC71
0

#10 Men vad fruktansvärt! Gråter Finner inga ord…Kram!

monsterpony
0

#10 Usch, det var mycket tråkigt att höra. {{{Madicken}}} :-(

MrsM
0

Madicken, så ledsamt att höra om din pålle. Har kämpat mej igenom vintern med en allvarligt skadad högt älskad häst och vet hur det känns när det verkar utsiktslöst.

Kram.

RC70
0

Ååh va hemskt !! *kramar!*

Idag har åsnan gått omkull med ryttare. Både ryttare o häst klarade sig utan skador - men båda blev något chockade. Monia började bocka i galoppen o for mot staketet ryttaren skulle då veja o monia hade inte riktigt tillräckligt bra balans så hon for omkull med ryttare o allt. Men de båda reste sig och jag kunde lugnt gå fram o ta Monia som vi sadlade om o satt upp på igen !

RC71
0

#15 Var din häst inriden när du fick den?

Bullemor
0

#15 Oj jösses! tur att allt gick så bra trots alltFörvånad

MadickenII
0

Tack för alla snälla ord! Det värmer en uppgiven hästmänniskas hjärta. Men hon har några månader kvar och det ska vi ta vara på. Bo, sova och äta som en prinssesa ska hon få göra.

#15 Tur att allting gick bra med Monia. Var det Emmi som red? Alltid läskigt för både häst och ryttare.

Carduus
0

#10 Nej så tråkigt, beklagar…

colleen
0

#10 Åhh, nej vad sorgligt. Styrkekramar till dig!

~Jag tror på ödet~