Godmorgon 2008-04-12
Godmorgon!
iFokus har varit dött nu på morgonen men nu lever det igen :)
är det nån här eller är alla påväg till holmtebo?
Idag är det ridning som gäller, lite knåp på hemsidan & så måste jag nog plugga lite…
Tänkte just att jag nog var tvungen att ta mig an morgontråden. Resten av gänget verkarr utflugna? Holmtebo drar kan jag nog tänka mig.
Har varit hos frissan och sen kört bil en timme framför en "pejsande" son på landsvägscykel. Dvs man förväntas ge draghjälp. Hastigheten ska regleras via sonens viftningar i bakrutan, men jag har fortfarande svårt att se skillnaden på när han snyter sig och när han vill öka… 
Idag är det städ-dag. Ska först ta lite elvakaffe sen är det dammsugaren som gäller. Ganska kyligt (+3) och småregn. Damerna på Carnaby street fick frukost på sängen.

God förmiddag! Inget Holmtebo för mej i dag
Vågar inte lämna Alice nu…Har sovit igen lite nu på morgonen, samt mockat och rastat Ciao o Charlene. Det lilla livet har hållt igång sin mor i hagen vill jag lova! 

Go dag!
Här snöar det. :(
Ska väl egentligen ge mig ut och göra klart stallet. Kusinerna kommer hit lite senare idag.
~Jag tror på ödet~
God förmiddag! Här ligger snön vit på backen å mer kommer…inget kul, men det lär väl försvinna snabbt….hoppas jag! Blir en soft-dag idag. Kanske en runda till stallet för å kolla läget. Igår var det ridlektion för 5 åriga kusinen. Mkt duktig å sist på ridpasset red hon barbacka en sväng…själv. Får se till å ta lite bilder på ekipaget, kanske det yngsta existerande här inne?

God eftermiddag.
Någon god morgon blev det inte , har vakat över en sjuk häst hela natten, trodde först på kolik men det visade sig så småningom att fölet låg o tryckte mot levern, vilket gav upphov till kolikliknande symtom, det har blivit bättre under dagen o den lilla krabaten lever rövare i mammas mage! Håller tummarna för att problemet inte återuppstår under de sista veckorna nu, o längtar efter en god natts sömn inatt..
Så har då bilen och jag kommit hem från vår långtur i södern. Stannade till för ett litet nervsammanbrott i kön på IKEA vid Kungens kurva strax före stängningsdags. Skulle passa på att köpa de fiffiga förvaringsboxarna för pellets och betfor. Det tog en halvtimme, runt, runt innan jag hittade dem. Tog fyra stycken lådor när jag nu ändå var där. Sedan runt,runt med dem i famnen för att hitta kassorna där jag då såklart valde snabbkassan med självscanning. Den var inte snabb alls! Varifrån kommer allt folk? 
I Holmtebo var det mycket lugnare och trevligare. 
#5 Ojoj håller tummarna för att det går bra
Ååh god kväll..
jobbat något bakfull idag
var lite jobbigt !
sen var jag ute hos åsnan, min älskade lilla sessa! hon var så så så duktig idag, vi spolade benen och övade på att stå still i gången helt själv OCH att göra "vacker hov" << det tycker hon är skitkul så det går VÄLDIGT bra ! :P

#7 Hoppas partyt igår var KUL, då! Trevligt att se att du har en Sessa!! 

#9 OJ!! Ni har mycket mera snö än vi.

#11 Så fin bild på häftig häst/ryttare!
)