Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 685 ggr
colleen
0

God Morgon 2008-04-14

Ska precis iväg till jobbet. Hästarna är redan ute och det ser ut att bli en fin dag. Var så härligt att höra fågelkvittret när jag var ute och fodrade innan.

Ha en fin dag!

~Jag tror på ödet~

Carduus
0

God morgon! Kommit igång att jobba så smått. kallt och klart ute hoppas på en fin dag. Träningsvärken efter helgens ridturer är grym men jag har inte ont i ryggen iaf så det är positivt. Kanske blir en ridtur till i veckan Glad. Ha det bra alla!

Bullemor
0

god morgon!

Soligt och vackert här än så länge. Ska följa dottern till skolan och sen försöka röja lite här hemma. Väntar även med spänning på att telefonen ska ringa och meddela att nästa föl kommit hos RC71…Kyss

AnnaB
0

Morrn, vårväder ute, ska börja dagen med en ridtur, ska hinna hämta morötter till hästarna under dagen, det är ett måste att det ligger morötter o väntar i boxarna när det är dags att gå in, annars vänder de i boxdörren o går igen!

Ha en bra dag alla…

monsterpony
0

God morgon. Här börjar det mulna på så smått, men det är fortfarande gått om blå himmel och sol, så jag klagar inte. Idag ska jag försöka få klart, eller åtminstone nästan klart mina ansökningar.

Murgard
0

Godmorgon!

Ganska skönt väder idag om man sätter det i relation till senaste dagarna..    Hann nästan stallet klart imorse innan jag ilade till jobbet.                                                               Vaknade inatt och var vaken en par timmar, helt emot mina rutiner.  Var då i full färd med att måla klart, möblera den tomma lägenheten i vårt hus inför visning, bygga nytt stall m.m. Dessutom gick många tankar till lilla Engla, och hennes anhöriga.   Gråter

Akerberg
0

God förmiddag

Städat hos studenterna idag, det såg ut som vanligt ungefär

Ska iväg till Snörpa nu och sen ska jag hem o laga mat, och sen ska mamma och jag åka iväg med mina ridsvölar där dragkejdan gett upp. De vi ska till är kund hos företaget där hon jobbar så förhoppningvis kommer de ihåg det Oskyldig

SuLei
0

#5 Håller med om att tankarna mest kretsar kring Engla och hennes anhöriga. Jag har jobbat på skolan i Stjärnsund och bor inte så många mil från Torsåker där gärningsmannen bor så därför tänker man kanske lite extra på detta.

Vi lever i en konstig värld och det är tur att man har sina djur. Med djuren upplever man alltid glädje och trygghet och när man pysslar med dem utgör de en frizon från allt galet som sker i världen runt omkring.

Murgard
0

#7 Ja, när livet av någon anledning känns knöligt mår man alltid bättre efter en stunds samvaro med sina fyrbenta vänner.       Och när man, som vi denna gång, har geografisk närhet till fruktansvärda händelser berörs man kanske på ett annat sätt…

RC71
0

God eftemiddag. Här är regn blandat med hagel för tillfället Ledsen Fick snabbt rädda in lilla "Charlie" när första skuren kom. Hade tänkt förse er med lite nya bilder ,men ngt fotoväder är det inte! Har för övrigt nyss kommit hem från Tittut där jag utfört pedikyr på hennes fyrfota vänner. Dessutom bjöd jag henne på kaffe! Skrattande Oj,nu skiner solen igen Förvånad Kan också meddela att i Henrys stall på Irland föds bara tjejer! Kanske stoår i år…Fundersam

AKWIK
0

#7 & #8!  Håller med er! Kravlöst umgänge som t ex pyssel och promenader med hästarna har en otroligt läkande inverkan på psyket. Hoppas att Englas mamma kan hitta något liknande som hjälper henne vidare i livet.

AKWIK
0

#9 Jag hoppas att det är stoår här med! Glad

Väntar Henry något föl med annan fader än Janus, i år?

RC71
0

# 11 Han har även fått föl efter F.Hazy Match och L. Cascade Dawn.

AKWIK
0

#12 Då tycker jag han kan skicka med Janus ett sånt hem till Sverige.Skrattande

SuLei
0

Hörde att Janus fått herr-sällskap av Lockinge Frederick som åkt över för att stå på Castle Stud åtminstone den första delen av säsongen. Även en son till Frederick (Eastlands Ashiebrae, u. Bardsey Trinket) har åkt till Irland för att verka i avel. Irländarna verkar verkligen vara på hugget när det gäller att ta in nya hingstar utifrån nu.

AKWIK
0

#14 Intressant.

Såg och hörde just om Frederick, Eastlands, Bardsey Trinket mfl i helgen Glad. Det är ju bra när det händer lite… Lite förvånande bara att en så pass gammal hingst reser långt.

RC71
0

#14 Ja,det stämmer Glad Som jag förstår det är han "på genomresa" och ska betäcka ett par ston. Vet dock inte vilka. Fick info om detta när jag var där. Ja,det verkar vara den nya "flugan" -att låna in utländska hingstar. Tyvärr är det väl inte alltid så, att dom lånar in vad dom egentligen behöver genetiskt…

AKWIK
0

Skrev på fel dag!

Murgard
0

#17  Ni verkar förstå att ta vara på de fina stunderna, ni två!!    

Jag satt upp på Delight när hon kom hem, pigg och glad, efter en tur i skogen med dottern. Dotterns stora vovve hade galopperat i ett vattenfyllt dike, och DÅ fick Delight bråttom iväg. Kunde ju var en badande sabeltandad tiger!!! Vem vet?!    Betydligt lugnare hemma på gården, med mig Glad.   Hästen blir bara piggare och piggare eftersom. Hon var ganska flegmatisk som 3-4 åring, men nu är det minsann energi i damen.