morrn morrn 2008-04-15
God morgon allihopa!
Än så länge en solig och fin morgon här, hoppas att det håller i sig. I går tror jag vi lyckades ta igenom alla tänkbara väderlekar under samma dag . tvättbergskamp väntar idag samt att bada hundarna. Övrigt tar jag som det kommer.
Vad har ni på G?
Hej svejs!
Verkar som att det blir bortajobb idag. Får mao skjuta hemarbetet framåt, på gott och ont.
Tvätten skulle behövas ta tag i här också. Det tar ju aldrig slut!!
ha en fin dag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
god morgon
är till att jobba idag på SIBA. lite sliten i kanten är jag idag känner jag
hade gärna sovit några timmar till !
har samma tvätthög som Tittut, den tar aldrig slut !!

God morgon! Vädret ser riktigt lovande ut. Ser fram emot lunchpromenaden. Yoga efter jobbet i dag förhoppningsvis tar den bort den sista träningsvärken sedan helgen. Storm ska bli hoppad av en riktigt duktig ryttarinna i Heby idag, synd jag inte kunde följa med. Hoppas på positiv rapport per telefon senare. Inte så långt kvar nu tills Carduus kommer hem
. Ha det bra alla!
Tvätten tog jag hand om igår kväll. Nu återstår sortering mm som är ett tråkigt pussel trots att vi bara är två. 
Här skiner solen! 
Hur står det till på föl-fronten för alla? Ni var ju flera som skulle ha nu i april? Jag längtar efter att få se och läsa om de små underverken. 

Morrn! Inget föl i natt heller.
Jaja, det blir när det blir…
Full jobbardag väntar. Lärlingen är på annat uppdrag, så jag får klara mej själv i dag. För övrigt är här en kall men klar morgon och mina syrenbuskar håller på att slå ut sina blad 

God morgon
Hade en otroligt härlig joggingrunda i morse. Ganska dimmigt, men med en strålande sol som bröt igenom. Underbart! Nu börjar det dock mulna på lite.
Idag ska ansökan göras klart och skickas in. Höll på att få klart den i går, sen pratade jag med en kollega, och nu blir det till att skriva om den lite… Tvätt vore att föredra… ;-)

God Förmiddag!
Hemma från jobbet nu, vart lite seg idag, men jag har cyklat dit och det var inte så farligt =) Mulet ute, men rätt varmt
Ska ta itu med översättandet av Aramennoc till engelska..
God dag!
Här har det lammats på morgonen, två små flickbäbisar såg dagens ljus. Tackan Lisa är exemplarisk mor och lammen är ju ungefär hur söta som helst. Har redan tuttat, bajsat och sover nu. Nu är det bara gammeltackan kvar, sen kan dem åka på sommarferie med Madicken och Tindra.
Bää på er alla!

Jag har varit i stallet i några timmar. Mockat och pysslat och sen ridit Chiva samt Nasse. Nasses matte tyckte att jag skulle rida fälttävlan på honom, huppsansa svarade jag :p
Nu har jag bokat in hovslagare lagom innan treårstestet samt försöker ordna boende+nattuppstallning till treårstestet, fixa ridhus för löshoppning innan dess samt funderar på vilken bil och vilket släp vi ska ta.
Funderar på om jag ska ringa hingstägaren också och boka betäckning på en gång.
Jobba ska jag också göra så småningom :)

#8 Saknar lamningarna! Hade 6 tackor t.om. förra året. De sista gick t slakt i feb. i år. Vår A-tacka hette Maria, och var ett föredöme för sina telningar. Hon fick tre lamm förra våren.
Ska putsa några fönster nu, därefter kratta lite.
Kom just hem från en underbar dag i naturen. Solen sken och fåglarna kvittrade. Windy och jag har varit ute i nästan tre timmar. Jag red inte hela tiden förstås. Vi stannade på många platser så Windy kunde fika. Det är så härligt att se hästarna när de får smaka av de få gröna tuvor som växt upp i solgläntor och södersluttningar.
Dimona fick stanna hemma och äta lusernhack i stället. Jag har henne oskodd och efter mitt och Windys lerdopp härom veckan så håller vi oss på grusvägarna tills markerna har torkat upp.

"11 HAha, det gjorde jag med! Svarade på ditt 
God kväll!
Här i de småländska skogarna har det varit en toppen dag! Våra kusar fick komma till "övergångshagen" och det resulterade i att höet ratades….hoppas att vädret blir stabilt! Vill kunna släppa dem snart på bete. Måste säga att det tog minimalt med tid att mocka idag-härligt när de går ute så länge!