Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettgod-morgon
Läst 675 ggr
monsterpony
0

God morgon 16/4

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hm… ska jag verkligen vara först in idag? God morgon alla!

Mulet och grått var det här i alla fall… Lite lagom trist, men med ansökningsdeadline över ska det bli kul att ägna sig åt lite nya saker under dagen.

Hm… och så brukar det ju inkluderas någon käck bild också…

AKWIK
0

Ja det var en käck bild! Kyss Så typiskt connemara med barn, tävling och temperament!

Här är det väldigt disigt och 3 grader.

Ska ut till stallet nu på morgonen och plocka morgonbajs till Kolla-masken-lådan. Gör jag det inte nu så måste jag vänta till nästa vecka. Man vill ju vara säker på att det hinner analyseras innan helg.

Eftermiddagen tillbringas i Sthlm.

MadickenII
0

#1 Bajsplockning! inkluderar det även kylskåpsförvaring till övriga familjemedlemmars förtret?

Här är det också dis och dimma, några grader på plussidan. Lammen får stanna inne idag, har just varit och snusat på dem lite, så söta att man dör! Ska plugga idag, och städa.

Simma lugnt!

Carduus
0

God förmiddag! Full fart på jobbet som vanligt. kanske blir en tur till stallet i kväll, beror på när jag tar mig härifrån. annars händer inte så mycket.

Akerberg
0

God Förmiddag, hemma och äter och lämnar lämnar cykeln, hämtar bilen och ska susa iväg till nästa jobb, som turligt nog ligger på vägen till stallet så jag åker dit direkt efter =)

AKWIK
0

#2 Nej då Skrattande Jag lägger på det på postlådan direkt så det är framme på labbet i morgon.

Kan du inte lägga in en bild på lammen? Det är nog OK även om det är ett forum om Connemara. Glad

MadickenII
0

Japp, ska fixa lammbilder! Måste bara ut med min snigelkamera först, eftersom jag inte fattat hur man ändrar folformat på de bilder man tar med mobilen. Men snigelkamera + framkallning + bilderna på cd-rom har funkat länge nu!

Akerberg
0

Hemma från Snörpa nu. Red dressyr på banan och det gick jättebra =D sen var vi ute och letade gröna strån ^^

Murgard
0

#7  Mys! 

Här putsas fönster.  Dottern har varit ute på en barbackatur med Delight, i sällskap av Johanna och Chigarde (som är ett ganska litet hbl). Solen sken på dom också.

MadickenII
0

Okej, här är ett försök till att få fram bäbisbilder på lammen! Hoppas att det funkar nu!

MadickenII
0

Jaa, det funkade!

En till:

Akerberg
0

#9-10

Vad söta de är!

Maria-Kavat
0

#9+10 Vilka söta lammungar! Vad är det för ras?

Här småregnar det…usch! Vankas insläppp idag å det lär väl bli framåt niotiden. Har planerat å jobba me släpa+däck me Killen idag. Måste trimma körbiten lite! Får väl se hur vädret är dock, men regnställ finns ju Glad

AKWIK
0

#9-10 Kyss Så söta! Heter den på första bilden Zorro? Skrattande

MadickenII
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nä, hon heter Svartnos. Egentligen brukar jag inte döpa dem, eftersom de ska ligga på tallriken i höst. Men man kan ju inte låta bli! Lammen är Gutefår, men hornen är bara små ämnen ännu, som knappar uppepå huvudet.

Är man bagge och gute så kan man få så fina horn som pappa Oscar har-------------------->

Bullemor
0

vilka fina bääisar!Kyss

Appledale
0

Godkväll!

Det var några söta bäbisar! Väntar fortfarande på min (häst)bäbis här hemma…

Hoppas ni haft en bra dag.

Murgard
0

Åh, så fina! De svarta är finast,tycker jag.

MadickenII
0

God kväll!

Nu har man varit lammorska för denna säsong. Gammeltackan lammade nyss, och fick två små tacklamm hon också. En svart som ovan, och en grå/gul-supersöt! Lite mindre än de andra, men pigga och krya. Deras matte oroar sig för allt bara, just nu för att det ska vara för kallt i stallet. Men lite bör de väll tåla, hoppas jagLedsen

Nu ska jag försöka sova lite, innan morgonskötseln av alla bäbisar, hästar och annat tar vid.

Sleep tight!