Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: allmänt
Läst 917 ggr
kicki80
0

Påhittiga ponnyer..

Har ni ngn "mara" som har små hyss för sig? Skriv gärna ner deras små egenheter så kul att läsa..

kicki80
0

Vi har ju våran gamling Candy som pillar i ALLT.. Öppnar boxdörrar och Grindar.. Knyter man fast honom så knyter han upp. 

Han har också en speciell grej när han äter han måste ha en vattenhink brevid höet för han doppar allt hö i vattenhinken först det har han alltid gjort…

kicki80
0

Eloise hon flemar åt personer som kommer som luktar parfym eller om ngn luktar svett flemar hon också..

Sen har hon en mindre trevlig egenskap och det är att hon sparkar väggar inne om hon inte får stå brevid Candy..

AnnaB
0

Min första connemara Salsa var jätteduktig på att öppna grindar, har elrep med handtag, hon lärde sig att om hon tog tag i handtaget var det bara att lyfta av det, jag fick tillslut sätta en eltråd över handtaget också.

När vi skulle bygga nya boxar, beställde vi monteringsfärdigt, och vi valde mellan skjutdörrar o svängdörrar, det blev skjutdörr eftersom försäljaren sa att de var helsäkra, hästarna kunde inte komma åt låset o öppna, alla utom Salsa tydligen, efter 1 vecka hade hon kommit på att om övergrrinden var öppen kunde hon bara gunga ordentligt på dörren så lossnade sprinten, fick hitta på eget patent med kedja för att hålla henne på plats, så nog är connemaror smarta alltid!

kicki80
0

#3 Candy öppnar också skjutdörrarna han har sån nu och öppnar när han ledsnar på att vänta..

Appledale
0

Mitt lilla sto är en liten buse när man hänger täcken på hennes boxdörr. Så fort man vänder ryggen till, så har hon dragit ner täcket in i boxen, och helst ställt sig på det också… Detta har gått i arv till hennes förstfödde son också. Skrattande Haha!

tjoffsan
0

Min ponny går inte att binda med en enkel säkerhetsögla, hon får upp dem direkt genom att dra huvudet i sidled flera gånger lite diskret.

Gesska
0

Även min mara är pillig och öppnar grindar, boxdörrar och knyter upp knutar. Han vet oxå hur man gör för att ta av hagkompisarnas grimmor och täcken, utan att det ska bli märken i dom. Dragkedjor är leksaker som man kan dra upp och ner *ler*.

Jess
0

#3 Känner igen det där med att öppna elgrindar. Det gjorde min connemara Romeo med och dessutom kunde han konsten att krypa ut under staket…Skrikandes

Han bar gärna runt på prylar, säkerhetsknutar drogs upp bums, grimmor togs av på löpande band. Tyckte länge att han var rätt egen…

Murgard
0

Vet inte om det kan anses som påhittigt ,mera som märklig vana:   Vår 3-åring reser sig med bakdelen först när han legat ner. Så som korna har för vana att göra Generad.  Flera hästar som gör så??

monsterpony
0

#9 En ko-nnemara? ;-)

Murgard
0

#10  HA,HA,HA!!Skrattande  Kanske det!!

roan02
0

Min Connemara har hittat vårat hö som står på baksidan av hennes box, rätt långt ner så  man tror ju att hon inte ska nå ner men det gör hon. Många gånger när man kommer ut på morgnarna ligger höet utspritt på golvet i foderkammaren, tycker det höet är goadre en det i boxen

AKWIK
0

#12 Ja, visst är det lustigt att både vi och våra hästar tror att gräset är grönare på andra sidan. Glad

Kom nu på att min Dimona visar mig var hon vill bli borstad. Pekar med nosen, lyfter på bakbenen högt åt sidan, backar upp baken mot mig etc. Skrattande

RC70
0

Monia har listat ut att slangen bara räcker SÅ långt. Så då backar hon helt enkelt tills jag inte når längre, sen står hon PRECIS så att jag inte når henne med vattenslangen och tittar på mig med öronen framåt.

Hennes krubba sitter löst, och vi har listat ut att om matte går ifrån boxen och monia river loss sin krubba då kommer matte tillbaka. så nu när jag är i stallet och monia vill ha lite mer uppmärksamhet då river hon helt enkelt ur krubban, för någon utav oss i stallet kommer alltid o sätter tillbaka den, för eller senare!

monsterpony
0

#14 LOL! Ja de är snabba rackare när det gäller att lista ut saker som är till deras fördel! :-D

RC70
0

#15 hon är en smart ponny. en smart ponny som snabbt lär sig både bra och dåliga saker Cool

roan02
0

jo ponnyer är kluriga de, min häst brukar peka med mulen på olika ställen på kroppen, men har inte förstått varför hon gör det. Kanske för att hon vill visa var hon vill bli borstadSkrattande