God morgon 2008-04-18
Hej på er alla fredagspigga människor.
Vardagarna i den här veckan är snart slut, inte klokt! Ska ägna mig åt en av mina favoritsysslor idag, handla mat. Precis hur trist som helst. Ska fixa det på fm och göra lite pass efter det, sedan tror jag faktiskt jag tar helg!
Ha en bra fredag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Morrn!
Sitter och väntar på vedspis-reparatören som ska fixa våra spisar, sedan ska jag vänta på diskmaskinsreparatören som ska fixa den trasiga diskmaskinen. Tänker inte handdiska en dag till, det värsta som finns. Blir det varmt och fint så ska lammen få komma ut och sola sig lite.
Ska sedan förbereda för betessläpp i helgen, Maggie och Co ska åka till sitt bete utanför Norrtälje och Madicken + Tindra ska en km bort till sina sommarhagar, för att nästa helg bli akompanjerade av fåren.
Hoppas alla får en fin dag!

Godmorgon! Kall promenad i morse också, håller precis på att tina. Ridturen i går var mkt trevlig, solen sken och ponnyerna var avslappnade och glada! I dag blir det inget stall men i helgen blir det ridning igen. Blivit riktigt förtjust i den där lilla skäcken… synd hon ska säljas. Carduus blev aldrig kastrerad i går, veterinären var hemma med sjukt barn
alldrig fallit mig in att veterinärer ska kunna hålla på med sådana aktiviteter
.
Ha det bra alla!
Godmorgon.
Kallt men soligt. Diverse pappersarbete väntar under dagen, sen blir det att serva damerna i bregottfabriken under helgen om dom behöver hjälp med något
.
Tänkte hinna njuta lite av solen oxå, kanske fixa lite i trädgården? OCH - vänta på ett föl!
god morgon!
igår lyckades jag bada halva åsnan! tänkte försöka bada den andra halvan idag !
ska gå till skolan o göra labb i Databasmodulering nu på morgonen ikväll väntar middag hemma hos mamma och pappa i vaxholm!
trevlig fredag !
Godmorgon!
Här skiner solen! 
Idag ska jag ringa vet. om avmaskningsmedel. Provet visade att det behövdes. Ska även beställa tid för TBE-spruta till mig och sonen. Inte hos vet. förstås! 
Måste börja deklarera idag med 
Ha en bra dag, alla!
AKW, ringer du Finsta då? Och ber om recept per telefon? Jag måste också få hem ett antal sprutor, innan betetsläpp.

God Förmiddag!
Strålande sol, men iiiiiskalla nordliga vindar.
Är på väg till Snörpa strax, ska rida ut en lite längre runda, tränar för start i distansritt =)
#6 Jag ringde vår "husveterinär" Robert W i Häverö
. Ska strax ner till apoteket och hämta medlet, så fort jag ätit upp lunchen.
Okej, men då känner ju du honom…Tror du han skulle hjälpa någon okänd, ny kund månne? Annars måste man ju ha hem människan, och då blir det hemskt dyra avmaskningssprutor!

#9 Va?
Måste du ta hem vet. för att få recept på maskmedel?
#10 japp samma här

Jag behöver bara ringa till distriktsveterinären så skriver de ut recept.
#10 beror iofs på vilken veterinär man får tag i, Marianne Lindsj** eller Distriktarn…

Här räcker också telefonkonsultation för avmaskn.medel.
Ja, jag tror inte man bara kan ringa, i alla fall inte första gången. Hade en vet. ute en gång som vägrade skriva recept på Equimax för hon ville se träckprovsresultat, maskplanering osv. Fick till slut receptet, men det tog emot för henne…
Ska ringa och be snällt på måndag, vilket blir dagen efter betesläpp. Ska släppa vuxna hästar på helt ren mark, så det kanske inte behövs någon maskning egentligen.

#15. Fast det är ju de eventuella maskar de redan har som du maskör för nu.
#16 Jo mem det är vuxna djur som har gått på rena beten de senaste åren och som de tre senaste åren fått 0 EPG på träckprov. Den lilla mask de nu möjligen har får stanna, så kör jag ett träckprov till hösten och avmaskar efter vad det säger. Men det är rätt, maskar jag nu så är det ju för de maskar som redan bosatt sig i magarna på dem.
För en som inte haft häst på länge så kommer här en dum fråga kanske, men måste man ha recept på avmaskningsmedel numera ? Gäller det alla sorters avmaskningmedel eller är det bara vissa sorter/märken ?
Jo, det är ju så numera, och det gäller väll alla medel som jag förstått det. Inte ens avmaska ska man få göra ifred längre!

#19 Här behöver man bara ringa ett telefonsamtal. Har aldrig hört någon som behövt ta ut vet….Träckprov visar ju lång ifrån allt…