Godmorgon 20 april
Godmorgon alla. Efter en orolig natts sömn fortsätter jag att leta efter min spårlöst försvunna kisse
Blir nog inte mkt annat gjort här i dag…
Å nej! Vart har Tissing tagit vägen!?
När försvann han?
Hoppas han dyker upp snart. han brukar ju aldrig vara borta längre än tills han blir hungrig, vilket är väldigt ofta.. Själv ska jag en sväng till IKEA med en granne. Hon ska shoppa och jag ska vara smakråd.

#1 Jag har inte sett honom på två dygn. Befarar det värsta 
Nämen fy, det är ju förjäkligt…

God morgon
Tråkigt att höra att katten inte kommit hem än. Jag har själv haft en katt som försvann, så jag vet hur hemskt det är. :-(

God morgon!
Hoppas verkligen du hittar Tissing Lotta! Han är ju en såååå mysig kisse. Han och jag delade ju säng några nätter då jag bodde hos dig….Brukar han gå över vägen eller håller han sig mest uppe vid ditt hus? Det är verkligen jobbigt då kissarna bara försvinner.
God förmiddag!
ÅÅåh hoppas du hittar misse igen ! *håller tummen*
ska snart kliva ur sängen, hehe, så långt har jag hunnit o åka iväg till stallet. hade glömt att jag skulle mocka igår
tur att jag hade kvällsfodringen ! så idag kommer jag ihåg att jag ska mocka, det blir lätt snurrigt när man har mockning mån-fre i stallet :) solen skiner !
trevlig söndag !

#5 Nej ,han håller sej på rätt sida vägen. Det är bara ibland han går med mej till stallet. Hans normala rutt brukar vara matskålen-fönsterbrädan-trappen-altanen-matskålen
Letat i skogen nu på förmiddagen, utan resultat. Börjar undra om han blivit bortrövad 

#7 Han kan inte ha hoppat in i någon besökande bil och åkt i väg med den? Det är inte helt ovanligt. Finns t om exempel på katter som åkt med under motorhuven…..I och för sig oftast vintertid då det är varmt och skönt därunder.
Har ni rävar omkring huset? det är ju en annan anledning till oro.. Liksom lösspringande hundar (av katthatande sort….)
Har han varit frisk och pigg som vanligt före försvinnandet?
Jag antar att du redan letat i alla skrymslen och vrår på gården, ställen där han kan ha blivit instängd på osv.

#8 Jag har letat överallt flera gånger om. Gott om räv har vi inte, inte heller lösa hundar. Något besök har jag inte heller haft senaste dagarna. Han är ju VÄLDIGT social så vill man röva bort honom är det nog tämligen enkelt. Ja, han har varit pigg o precis som vanligt
Det är jättekonstigt!
Mkt orolig för Tissing… fick för mej att han är instängd nånstans… Röva bort en gammal katt??? Nä. Ingen som har besökt nåt udda utrymme på gården nyss?
Somliga människor går på gym - jag förlöser kor… Började morgonen tidigt med två akuta kalvförlamningar som sedan följdes av en intressant övning, livmoderomvridning-felläge-död kalv-missbildning där alla bukorgan hängde utanför.. Har fått träning för idag och tar nu igen de förbrukade kalorierna med en BigMAc. har sen bara resten av besöken kvar.
Flash börjar "laga sej te" nu, tiden går ut imon. Spännande.

Fortfarande ingen kisse
Letar vidare….Ska ta bortre delen av skogen nu.

#11 Har ni några husgrunder det går att ta sig under? Här gillar katterna att krypa under magasinet, speciellt om dom blir rädda för någonting. Om han av någon anledning blivit akut sjuk och inte mått bra kanske han gått undan och lagt sig på något svårtillgängligt ställe. Du har väl redan letat efter vägen antar jag…
Håller tummarna för att du hittar honom!

God Kväll
Hoppas Tissing kommer fram RC71!
Det har varit strålande sol hela helgen, idag har det var riktit varmt också, lite röd om näsan nu…
Kreles var jättepigg igår och efter en inte jättelång runda (men han envisades med att inte skritta lugnt….) kom vi tillbaka till stallet och han såg nybadad ut =O Han har kort med jättetjock och luddig vinterpäls…
Idag var han jättelagom pigg. Han hoppade till och med lilla stocken som han oftast bara kliver över.
I eftermiddags var vi hos grannen och tittade på Kreles son också, 11 dagar gammal och totalt orädd. Jättesöt och lik Kreles ^^
Namnförslag är välkomna! Ska helst innehålla ordet "Baron" (systern från förra året heter Happy Baronessa…)

#12 Tack för alla tips ELS ! Jag har letat på alla möjliga och omöjliga ställen. Inte så mkt som en hårtuss någonstans . Har han blivit akut sjuk så är väl risken stor att rovdjur tagit honom…

God kväll på er. Har idag gjort ett snabbt besök på Holmtebo för omlastning av våran russhingst som skulle söderut till Kalmar. Kunde dock ha blivit "Holmtebo connemara & russ stuteri"
då Guld tyckte att 30 mil räckte och hade nog gärna stannat kvar. En trevlig russhingst hade väl passat bra bland snygga connemarahingstar
Men Guld bestämmde sig i alla fall efter en stund för att åka vidare och det har han inte ångrat, ett sto redan betäckt!
God kväll!
Hoppas du hittar katten, RC71! Det är nästan det värsta som finns, när de små hjärtegrynen försvinner.
Kom just hem efter en ovanligt händelserik dag. Åkte hemifrån vid 8, hem till Maggies "inackorderingsgård", lastade bilen med stängselgrejor och sedan begav sig en tre man stark styrka till sommarbetena knappt 2 mil bort. Fixade stängsel och elen. Sedan hem och verka de fyra tvåårsstona. Maggie skötte sig perfekt. In med tre av dem i lastbilen och tillbaka till betet, och släppa dem. Sedan hem och hämta Maggie och flickornas ledartant, iväg till betet och släppa.
Sen, ännu mera bil! Åkte till Julmyra gård för att hämta en av "inackorderingsfamiljens" hästar som stått utlånad där. Hem med henne till mig och göra ett snabbt byte så att hon fick gå med mitt russ på hemmaplan, och sedan in med Madicken och Tindra i bilen och köra dem till mina beten någon km härifrån.
Har alltså tillbringat större delen av dagen i bilen, och det känns i både rygg och ben. Men alla hästar var nöjda och glada, särskilt Madicken som inte ville vara kvar i vinterhagen längre. Nu är det bara fårskallarna kvar, sedan är alla som ska på bete borta. Två hästar får gå hemma på sämre bete i sommar för att inte få fång.
Nu är det sovdags!
Jag hoppas verkligen att du hittar Tissing snart! Han får bara inte ha blivit tagen av något rovdjur, Tissing är den mysigaste och mest egna katt jag någonsin träffat. Jag håller tummen för att han kommer hem snart annars får du ordna skallgång efter honom. Stackars lille Tissing, undrar var han kan vara.
Hur går det med kissen? Fortfarande inget spår?
Ovissheten är så himla jobbig. Hoppas han kommer hem eller att du snart får reda på vad som hänt honom. Vår gamla tax försvann i samband med jakt för 20 år sedan snart. Undrar fortfarande vad som hände. Jag håller tummarna!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

#18, #19 Han är fortfarande borta. Han har aldrig någonsin varit borta på 14 år. Hoppet sjunker….