God vårmorgon! 2008-04-27
Lugn & skön morgon, ljummet i luften och lite vår-duggregn. Härligt.
Högdräktiga Flash har börjat gå från päron-looken till att se ut som en Boa Constrictor som svalt ett rådjur på tvären… Minns inte att hon nånsin haft en sån "kula" på mitten, men hon börjar ju bli gammal (20) och rygglinjen får ju ge sig lite då. Har varit ledig sen i onsdags men ska jobba i veckan och då fölar hon säkert.
Idag blir det nog hästpass-arbete inomhus, ser ut att bli regn på riktigt.Be careful out there!
#1 Åhh. längtar lite. Född i Roslagen (Norrtälje) som jag är.Så fint.
Hälsn M
#2 Du är så välkommen tillbaka!

#4 Så söt
. Pappa Packie hälsar. Han är på ett strålande humör och sjunger glada vårlåtar för sina tre shettisdamer i stallet.
Morrn!
Disigt och regn i luften är det här, men varmt. Har äntligen fått iväg alla lamm, fårmammor och fårpappor på bete, så nu är det lugnt hemma. Bara två tjocka russ kvar. Dagen ska ägnas åt plugg, plugg och ännu mera plugg. Blä, inte kul. Mellan pluggningarna ska en liten tripp till en bekant med travhästuppfödning hinnas med. Fyra föl har redan kommit, och sju är att vänta. Inte för att ett travarföl är som ett connemaraföl, men ändå…
Simma lugnt!
ÅÅåh Norrtälje e bra fint på sommaren! Jag har landställe i Norrtälje skärgård, utanför Högmarsö (om någon har en aning)!
Här i haninge är det bra mulet faktiskt. Men det gör inget för jag ska iväg och jobba ! :)
Sen ska jag till prinsipessan i eftermiddag och sen kommer sambon hem !
Trevlig söndag !
Visby är också ganska fint om våren! Sitter på hotellrummet med utsikt över södra delen av ringmuren och en bit av havet. Sämre kan man ha det!
Snart är det dags att packa ihop för hemresa, och en ny arbetsvecka som vanligt. Jag ska nog försöka gå ut och carpa lite diem innan båten går.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God dag!
Har redan hunnit en liten bit på vägen med dagen. Det är mulet och lite kyligare idag, och lite små droppar har väl landat på marken.
Ska snart ge mig ut till stallet igen och motionera Loppan o Cirren, lutar åt hoppövningar på banan idag. Sen ska "lilleman" nog få komma ut på en promenad idag igen, han är så lätthanterlig och go att ha att göra med, lite skillnad mot Loppan i samma ålder…
Igår var jag och Lisa på Fools Gold, en helt underbar film. Har ni inte sett den så rekommenderar jag den starkt!
~Jag tror på ödet~
tävlingsdag med bara superlativer till ponny. Han river icke ej heller stoppar han. Det blev 4e i Lätt c och skulle blivit plac i Lätt b om inte ryttarinnan i sin iver missa mållinjen innan omhoppning..håhåjaja, surt och jävligt efter men sen insåg hon att felet låg hos henne (skulle nog ej upprepas tror jag..) de är redo för regional nu snart, vi ska nog anmäla till Roo Gård den 24 maj som det ser ut. Gud vilken fin häst, den lilla ponnyn med det stora hjärtat (av guld)

God Kväll!
Oj, inser att jag inte skrivit något här sen i tisdags! Läääängesen ju!
Uppdaterar hela veckan här på en gång ^^
Onsdag var jag i GBG o Scandinavium. Shoppade lite grejjer på mässan och tittade på lite hoppning. Hade med kameran o övade på att fota inomhus, blev sådär, men jag vet vad jag gjorde för fel så jag kan rätta till det nästa gång =)
I torsdags var det jobb som vanligt och sen var jag hos Snörpa och var ute i skogen ca 1½ timme, mest skritt
Fredag ännu mer jobb o sen ut till Snörpa. Red ca 50-60 minuter i högre tempo, hon tyckte det var jätteskoj =) Skuttade en liten pinne också, finns tyvärr inget att hoppa över för vad jag än lägger upp på minsta lilla pyttestig så är det nedrivet och bortplockat nästa gång man kommer :(
Lördag städade stugan hela förmiddagen o sen red jag ut med Kreles. Han var snäll men hade lite bråttom.
Söndag red ut med Kreles, ungefär samma humör som igår. Sen gick jag hem o tittade på direktsändningen från gbg.
Varit strålande väder hela veckan utom idag, kom några regnstänk och varit molnigt.