God morgon 28 april
Ska iväg till jobbet nu, det är lite mulet ute. Såg förgätmigej igår när jag var ute och gick.
~Jag tror på ödet~

Godmorgon! Mulet, fuktigt men 13 grader varmt ute. Skönt med kortvecka, jobbar bara må-on. Inget planerat i dag, får se vad som dyker upp.
Ha det bra!

Godmorgon! En ny arbetsvecka väntar. Ska strax hämta lärlingen ,sen iväg till Enköping och två hästar. Eftermiddagen kommer tillbringas på Strömsholm, då en kund tillfälligt har sina hästar där när hon pluggar. Lev väl!
Lotta
Hepp!
Tillbaka från Gotland och vårvärmen i Visby. Här blommar gullvivorna och backsippan och igelkotten har skådats igen. Hoppas kunna få iväg hingstarna på bete under veckan. Det vore grejtans.
Ha en fin dag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Morgon, vaknade när jag BORDE varit hos talpedagogen, hoppsan ! men jag ringde henne och det var lugnt iaf !
Nu är sambon hemma! Jätteskönt ! Idag blir det lite skola, sen blir det lite shopping sen blir det studentskiva ikväll.. pust!
Ja just det ja, Monia ska till tandläkaren idag vid 10.. så det blir stallet först !
Imorgon kommer Graffe hem…
Trevlig måndag!!

Goder morgon
Här är det fullt upp som vanligt och jag arbetar dessutom som vanligt hela veckan (dvs ingen 1:a maj-ledighet). Det passar bättre med schemat att ta igen det nästa vecka.

God dag!
Hemma från studenterna. Värsta motvinden åt båda hållen när jag cyklade, alla flaggor stod rakt ut. Konstigt fenomen det där =P
Ska iväg till Snörpa sen. Om det blir typ nu eller om några timmar vet jag inte, beror på ägaren, hno vill att jag sitter på oinridningen men det är nog lite sent för att det ska bli på förmiddagen nu. Återstår att se =)
Go' middag
Har varit iväg till Distriktarna och vaccinerat lasse nu på förmiddan och sedan (för att riktigt slita ut han) tagit en 10min socialträningsrunda nere på stan. Gissa om han är trött!
Annars är här riktigt varmt, kvavt men mulet. tvättberget väntar!
#7 Det finns väl inget som tröttar en hund från landet så mycket som en promenad på sta'n. Och omvänt verkar stadshundarna bli tröttare på landet. Det är väl alla nya, ovana intryck
Tycker att det verkar vara samma sak med folk. Lantisarna är tvärslut efter en dag i Sthlms city. 
Min bil mår inte bra. Hjullagret eller ngt sånt måste bytas och jag fick inte tid hos bildoktorn förrän på fredag. Och jag får inte köra den innan dess. Nu måste jag kolla om jag kan ta buss ut till hästarna. Hoppas bara att den blir klar på fredag så att jag kan köra Windy till hingsten på lördag.
Utan bil i denna tid försmäktar jag 

Dramatik i skogen idag… Snörpa och jag har gått omkull i ett träsk =S Fast var för sig, hoppade av innan för att ta reda på om det gick att gå där, det gick bra en bit, sen sjönk Snörpa, sen sjönk jag till knät med ena foten samtidigt som jag måste hålla i Snörpa så hon inte försvinner för mig när hon tar sig upp. Lite skärrade blir vi ju men måste fortsätta för vi är mitt i eländet nu. Hon går omkull igen och när hon fått ordning på benen igen sjunker hon en gång till, jag kan inte göra mycket där jag står o ballanserar på en tuva, men hon tar ett skutt (tur i oturen att jag hade XFul-tyglarna idag!) och tar sig upp på torra land, jag ska kliva efter henne men sjunker ner i äcklet ända ner till låret med ena benet och till knät med det andra, trillar omkull och drar häststackarn i munnen (eller inte, rider på hack, men ändå!), lyckas hålla kvar tygeln i ena handen och får tag i en tuva med andra och lyckas dra mig upp. Leder upp hästen på säkrare mark och stannar och ser att hon håller ena bakbenet i luften. Hittar ett stort sår strax under knät. Börjar gå till lite slätare mark för att se om hon är halt (svårt att se på en smal rotig stig) Hon är lite halt, men inte värre än att hon kan gå, ringer ägaren som kommer och möter oss. Fast vi hann gå rätt långt innan de kom, Under tiden hann hon sluta halta i skritt och blev sitt vanliga glada jag och när vi börjar närma oss ägarens pappas ladugård går hästen fortare än vad jag gör (som hon brukar, turbopålle!) Ägaren tycker jag kan sitta upp och skritta hem (ca 5 km närmsta vägen genom skogen) och så ont kan hon ju inte ha för pållan tycker vi ska både trava och skutta pinnar på hemvägen. (Ägaren kollade, och hon markerade bara lite i trav)
Väl hemma sköljer vi hela benen (lera upp till sadeln…) och hittar ett mindre sår lite högre upp på samma bakben samt ett litet på framknät på samma sida. Som tur är är det skrapsår, och avskavd päls. Stackars hästen =(
God kväll!
Sitter och smälter min skogshuggarmiddag, som uppladdning inför hölastning i kväll. Höbonden är bra rolig, ringer två timmar innan han kommer och meddelar sig. Har byggt hage hela eftermiddagen till de tjocka russen, så nu ser vinterhagen ut som ett spindelnät med olika indelningar. Typ Kenya-modellen, lång trång gång genom vinterhagen ut i en skogshage modell fångsäker. Puh, mycket slit för dessa hästar!
Ska strax knata iväg till lamm + stora hästarna och sköta dem. Skönt nu när dem går på bete fullt ut, bara vatten att fylla på och lite visitering så är man klar sedan.
Usch! Det är läskigt med sank mark. Tur att det redde upp sig. 
#10 Jag fattade inte varför det kallas Kenya-modell? Gör ni andra? Eller är jag bara korkad? 
Är det inte så att träningssättet är utarbetat i Kenya?
Hittade detta på nätet:
Kenyanerna var(är) så otroligt framstående på löpning. De hade ju oftast lång väg till skolan och fick gå/springa när de var små. Skelettet och muskler, senor osv anpassade sig efter den belastning som kroppen utsattes för och till exempel hjärta och lungor fick bättre kapacitet att orka jobba.