Dräktighetsbeteenden
Konstig rubrik
men jag tror nog ni förstår vad jag menar.
Idag var inte Dimona sig själv. Hon slutade äta fast det fanns mat kvar!
Det beror, antar jag, på att hon bara har 7 veckor kvar, har fått stor mage och inte orkar äta så mkt i taget.
Skriv om era stons beteenden under dräktigheten!
Kom nu också på att hon igår var otroligt kelig av sig. Stod och blundade och njöt när jag smekte henne i ansiktet. Och så vill hon återigen bli kliad och borstad överallt. Pekar med nosen, lyfter på benen och trycker sig mot mig för att jag ska borsta mer och hårdare. 
Madicken äter typ ingenting de sista veckorna, utan puttar mest runt maten och spiller över allt. Så fort fölet kommer vräker hon dock i sig. Så visst- ett tecken!
Till skillnad från Dimona är Madicken en rasande furie de sista två månaderna, och man får inte ens titta på henne. Inte borsta, inte klappa, ingenting. Arg som ett bi.

Alice äter alltid dåligt med grovfoder sista veckorna. Det gäller att pytsa i henne koncentrerad näring på slutet. Däremot är hon väldigt lugn och kelig hela tiden. Ingen av mina ston har varit sura eller griniga. Upplever mer att dom går in i sej själva och förbereder sej mentalt under högdräktigheten.