Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettavel
Läst 1171 ggr
colleen
0

Hingstval igen

Och när jag ändå håller på så får det andra stoet också en egen tråd.

Janville
skm (gbr) 145cm
e Westside Fred u Aran Delight ue Aran Flight

Tävlat hoppning upp till MSV B, tre bra gångarter, snäll och lätthanterlig. Dräktig med Lofty Roderic och beräknad fölning i mitten av juni.

~Jag tror på ödet~

colleen
0

Janville RC-IRE 9921 © Annsi Jacobsson - INGEN KOPIERING TILLÅTEN

~Jag tror på ödet~

tjoffsan
0

Nice n´curly? Hade jag gärna använt om jag bott lite länge norr ut. Glad Snygg hingst med egna meriter.

Clancy
0

Bossanova ?

Om spermaprovet är OK…någon som vet något om det ?

RC70
0

#3 hon betäcker inte vitt :P

Clancy
0

Jasså, är det är bara färgade hingstar du vill ha förslag på ? Du skrev inget om det… gäller det på båda stona ? Då försvinner en hel del fina hingstar…synd tycker jag.

Annette
0

#5. Eller också är det hingsten som inte tar emot vitt.

colleen
0

Nej, Janville är ju själv skimmel så här har det inte så stor betydelse, men ingen med gulanlag bara eftersom hon själv har det. Men till Beauty använder jag gärna en hingst med "färg".

Har mailat ägarna om Bossanovas spermaprov i annat ärende  men ännu inte fått något svar.

~Jag tror på ödet~

Appledale
0

Hej Colleen!!

Ett förslag är Carnaby Patrick Hooligan. Min avkomma efter honom fick precis det som jag önskade mig, bra typ, högrest, och tre bra "svävande" gångarter! Han har dessutom ett underbart temperament! Packie är född svart och fri från BEC-anlaget.

Garryhack Frederick är också spännande, tycker jag! Har väl inte jättebra benställning, men är väl av bra typ, och verkar lämna framgångsrika avkommor på tävling?

Jag tycker även Grange Flynn Sparrow verkar vara en bra hingst. Jag vet inte riktigt vad han har lämnat? Men han verkar själv vara trevlig iaf, hade väl ett exceptionellt prov i ridbarhet? han skulle nog passa till ett sto med vackert huvud.. Skrattande

Vet inte riktigt vad Gräns Roeson lämnat eller så, men enligt hingstannonsen så ska han ha en väldigt bra och bärig galopp. Jag blir helt såld när jag ser honom på bild, jag tycker han är otroligt vacker! Kyss

Hade kanske även kunnat vara intressant att prova någon av de yngre hingstarna, kanske Starrhult Bossanova eller Långarnö Cedrick?

Vad tycker du?

Kramar

AKWIK
0

#8 Packie står inte på Långarnö i sommar. Betäcker han något alls i år, Mrs M?

MrsM
0

#9 Nej han är helt sjukskriven, annars hade han varit på väg till Långarnö nu. Jättetråkigt, men skadan har inte läkts i den takt expertisen hoppats. Dvs han är vid gott mod och rör sig utan större svårigheter i hagen men man vet inte om leden är stabil ännu. Han får nöja sig med att flirta med Hjördis o hennes shetlandskompisar över staketen hemma på udden i sommar. Han hänvisar t v till sitt fryslager på semin i SkaraGlad.

monsterpony
0

#10 Han kanske kan rehabträna med Hjördis som inte är så hög…? ;-D

Skönt att höra att han är vid gott mod och på bättringsväg i alla fall. Hälsa honom att han får krya på sig.

AKWIK
0

#11 Skrattande Skrattande Ibland måste man skratta i eländet.

Appledale
0

#10 - Nej vad tråkigt… Hoppas att han snart blir bättre!!

Du får pyssla om honom riktigt ordentligt istället. Skrattande

MrsM
0

#11 Glad Det var faktiskt inte bara ett skämt, utan vad livmedikus sa, att P borde börja med att betäcka inte alltför stora ston eller att ställa dom i nerförsbacke… Flört.

monsterpony
0

#14 Där ser man! Man kanske ska byta karriär och bli hästsjukgymnast…? :-D