God morgon 2 maj
Hästarna är precis utsläppta och det regnar ganska ordentligt. Antar att det är bra så gräset kommer igång att växa lite mer men varför måste det regna när man är ledig för???
~Jag tror på ödet~
Här är det ganska mörka moln på himmelen, men inget regn ännu. Ska åka med bilen till verkstad om en timme och får sedan en promenad hem därifrån. Hoppas de blir klara med den snabbt så jag kan åka ut till stallet. Måste också komma ihåg att lämna in deklarationen.
God Morgon
Här skiner solen ! Gräset växer så det knakar, gräsklipparen måste ut !
Akerberg, vad har hänt med connemarabilden högst upp på sidan ? Ser så vitt och tomt ut där nu… känns verkligen som något saknas…
Här klipptes gräs igår, och morgonens duggregn och dagg gör att det doftar fantastiskt!
Ska faktiskt försöka arbeta lite idag efter två dagars obetalt slit. Sedan har jag lovat mig själv att försöka städa lite i huset. 
Hoppas ni får en kuligare dag än jag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

GodMorgon!
Ja här regnar det men det är 10 grader varmt så det känns rätt ok iallafall.
Joleen och Rex verkar inte bry sig om att det regnar ( de är ju rätt vana efter denna vinter) de är rätt nöjda över att få gå på bete. Hö´t jag lägger ut är nästan orört så kan nog sluta snart att ge dem hö i hagen.

God morgon
Här ösregnar det i dag. Själv har jag ont i halsen och känner mig inte speciellt pigg. Ska försöka ta tag i deklarationen och lite mer tråkigt pappersarbete i dag.

Godmorgon!
Här skiner solen. Jag har avvekrat årets första vaknatt i stallet med ryggont som enda resultat. Jag som trodde halm var mjukt att sova i. Är ganska nojjig att något ska gå fel eftersom mitt förra föl dog, så jag har bara lyckats sova några timmar nu på morgonen. Gorizia har i alla fall fyllt spenarna helt ut och mjölken är vit så fölet kommer nog i natt.
Ha en bra dag!

#2 Vet inte, den är borta på alla ifokussidor till och från, har nog med flytten att göra
Här ösregnar det idag. Har varit på första omgången jobb o är hemma för att plocka med mig lite grejjer till nästa. Ska till ett ställe på vägen till stallet.
Jackan jag köpte i gbg är kanon! Kostade 80 kr men den håller tätt mot ösregn!! Toppen att inte bli blöt upptill iaf =) Men regnbyxorna läckar som 17 =S Det är nästan torrare att vara utan… Sopsäck kanske?

Lite grått och fuktigt ute ser det ut som, har inte varit ute än i dag. Ska börja städa min gamla Ford snart så den kan komma ut på annons så fort som möjligt. Känner mig lite pank efter bilköpet så det skulle sitta fint med några tusenlappar för Forden.Har fruktansvärd träningsvärk i händerna efter staketbygget i går men övriga kroppen känns förvånansvärt bra. Sambo och jag tänkte äta på restaurang i kväll, det ska bli mysigt.
Det var min dag i korthet. Ha det bra alla!
God förmiddag!
Här är det igenmulet :( tradigt, fast bra på ett sätt :) då kommer det gröna gräset snart ! :)
ska åka iväg på en ärende dag idag. mkt som ska fixas, måste införskaffa 2 hönät till, kattmat, kattsand och en hylla !
Wish me luck i eftermiddag, då ska jag visa Monia på Graffe igen !
Här var det mulet och regnet tycks hänga i luften. är nyss kommen från vårdcentralen efter att åkt på ännu en halsfluss. Har räknat ut att jag har haft 13 halsinfektioner på 2 år ,varav 7 bara under förra året. *suck* Ämnar göra så lite som möjligt idag, men kan passa på att pigga upp er med en bild på Bullungen Lasse som inte vill bli fångad 
Godkväll!
Bilen blev klar efter lunch så då åkte jag till stallet. Har hjälpt Windy att snygga till sig lite eftersom vi åker till Cedrick imorgon. Svanstvätt, rykt och lite intimhygien. Tyvärr kommer han kanske tycka att hon är en lite för hårig madame eftersom inte riktigt all vinterpäls har fällts. Vad hon tycker om honom återstår för RC71 att se så småningom.
I veckan provade jag att sätta på transportskydden. Fram går bra men de på bakbenen hatar hon. Lyfter bakbenen så högt så jag trodde hon skulle kliva över boxdörrar och staket
. Och inte vande hon sig vid dem heller, fast jag gick länge med henne i byn så hon fick beta gräs från dikeskanterna.
Idag provade vi boots i bak i stället och dem hade hon inga problem med
. Så får det bli! Hon är så himla lättlastad och står stadigt och lugnt i trailern så det vore väl dumt om hon började tycka illa om transporter pga benskydd, tycker jag.
Kommer ni ihåg när det inte fanns färdiga transportskydd och man istället fick linda runt benen? Ofta hade någon linda lossnat och låg där som en snubbeltråd när det var dags att lasta ur.

#12 Cedrick hälsar att han ser till den inre skönheten…
Visst har man lindat med paddar inför transport. Jobbigt var det …Nuförtiden är jag väldigt sparsam med skydd ffa på dom oskodda.
#13 Hmm… Har jag sagt att hon kommer behöva hjälp av dig att få av sig skorna innan hon hoppar i säng med Cedrick?
Betr. den inre skönheten så har hon som alla connemaror ett hjärta av guld
, men är inte så lätt på foten som du ju vet. 
Vi har jättebra korta skydd till Ambo. Liksom helt lagom och han accepterar dom..när vi ska tävla så är senskydden på redan hemifrån under transportskydden, han är så trampig när man lastar ur på tävlingsplats. Ett av hans få skönhetsfel..jag pustar alltid ut när ryttarinnan är uppe i sadeln och jag kan mocka ur transport mm

#14 Nä,men det är ju inga större problem